آیا شما برای اینکه کارتون رو به بهترین وجه انجام بدین، نیاز به تشویق دارین؟

در خیلی از سازمان ها از روش های مختلفی برای تشویق کارمندان استفاده میشه، و در خیلی از مراکز هم این کار صورت نمیگیره. در مدارس هم به وفور این کار انجام میشه
شما چقدر به تشویق نیاز دارین و این کار چقدر در بالا رفتن کیفیت کار شما موثره؟

5 پسندیده

من شخصا اگه حس کنم کاری درسته بدون تشویق و تأیید دیگران و حتی با ممانعت ایشان هم انجامش میدم، اما خوب تشویق و کمک های روانی یا پشتیبانی فکری و یا در نظر گرفتن برخی امتیازات هم، انگیزه آدم رو برای ادامه و بهبود تصمیم و عمل بیشتر میکنه.

3 پسندیده

خیلی!
تشویق لزومن به این معنی نیست که کسی از خارج بیاد بعد از اینکه کار رو انجام دادم بهم چیزی جایزه بده یا حرفی بزنه.
بعضی تشویق ها رو از قبل دریافت کردیم و درونی تشویق میشیم که بهش میگیم تربیت.
اگه مثلن کسی بهداشت رو تو یه سرویس بهداشتی عمومی رعایت میکنه بدون اینکه کسی اونجا باشه یا بفهمه اون فرد اونجا بوده، اون فرد قبلن بخاطر این کارش از طرف خانواده یا کسانی که در تربیتش موثر بودن برای انجام این کار تشویق شده. تکرار این کار باعث میشه دوباره حس لذت ناشی از تشویق تو مغز اون فرد تکرار بشه.

تشویق با خودش لذت میاره (و ما به لطف لذت امروز وجود داریم و به زندگی ادامه میدیم)، اگه بخاطر کیفیت کارم تشویق شم قطعن برای اینکه دوباره لذت ببرم یا لذت بیشتری ببرم، با کیفیت کار خاهم کرد.

9 پسندیده

به نظرم تشویق در عمیق ترین نقاط ذهن آدمی رخنه می کنه! اسم تشویق رو که دیدم یادم اومد تو دوران ابتدایی به خاطر خلاقیت هایی که تو انجام تکالیفم داشتم، تشویق شدم. جالبه که بعد از گذشت 20 سال هنوز یادمه و فکر کردن بهش لذت بخشه. همین طور باعث شده زمینه هایی از خلاقیتم شکوفا بشه.

باعث تاسفه که هیچ نظام و روال خاصی در آموزش و پرورش و حتی سازمان های کشورمون برای تشویق وجود نداره! در دوران تحصیل اگر معلم خوش ذوق داشته باشید، تشویق می شید در غیر این صورت از تشویق خبری نیست. به نظرم فرهنگ تشویق در جامعه وجود نداره و بیشتر فرهنگ تنبیه غلبه داره… یعنی فرهنگمون تلاش می کنه که خطایی از کسی سر بزنه و تنبیهش کنه ولی اصلن سعی بر دیدن حرکت های مثبت نداره…

یه نکته خیلی جالب که چند وقتیه ذهنمو مشغول کرده اینه که اگه پیگیر اخبار ایران باشید، معمولا تو خبرها می شنوید جریمه دیر کرد پرداخت های فلان بخشیده شد، سریع تر برای پرداخت اقدام کنید… عملا و به صورت غیر مستقیم دارند کسانی که وقت شناس هستن و به موقع پرداخت را انجام دادن تنبیه می کنند. هیچ تشویقی برای کسانی که پرداختشون رو به موقع و منظم انجام دادن، وجود نداره و در عوض بی نظمی رو با بخشش جریمه تشویق می کنند. انگار سیستم داره اعضاش رو به بی نظمی و دور زدن سیستم تشویق می کنه!!!

7 پسندیده

تشویق عامل مهمی هست. به هر حال هر کدوم از ما احتیاج به انگیزه داریم… حالا چه از نوع درونی یا بیرونی.

اما عامل مهمتری که باعث میشه کارام رو درست انجام بدم: قضیه “به دردسر بعدش نمی ارزه” هست. بهره میره بالاتر. زمان کمتری ازدست میدیم. هزینه ها کمتر میشه. دوباره کاری نداریم.

3 پسندیده