آیا طرد اجتماعی پاسخ صحیحی به آزاردهندگان جنسی است؟

احتمالاً از جریانات امسال هالیوود باخبرید، از هاروی وینشتاین گرفته تا کوین اسپیسی و خیلی‌های دیگر در ماجرا دخیل بودند. سرپوش‌های عجیبی که گذاشته بودند و بعد از این همه سال قدرت بازگویی‌شان را بدست آوردند. البته، انگار بیش‌تر ماجرا محصول صنعت روابط عمومی است. خیلی‌ها حق‌شان بوده که از کار برکنار شوند امّا خیلی‌های‌شان هم اشتباه محدودی انجام داده‌اند، قصدم توجیه گناه نیست امّا با این معیارها و تسلط رسانه‌ها تَر و خشک با هم سوزانده می‌شوند، به کل طردشدن شدن این افراد درست است؟ من که یادم نمی‌رود چه بلایی سر تیم هانت [برندۀ نوبل] آوردند.

3 پسندیده

کسی که مرتکب این عمل می شود باید زندانی بشود و در بعضی موارد اعدام بشود.
باید از صفر شروع کند و اعتماد جامعه را به مرور دوباره به دست آورد.

کوین اسپیسی که تبرئه شد و فکر نکنم کسی هم بابت آبروی رفته این فرد عذرخواهی کرده باشه. الخصوص که از فصل ششم سریال خانه پوشالی هم حذف شد و کلا سریال به سیاهچاله قهقرا سقوط کرد.

اما در کل طرد کردن سلاح قوی است. خصوصا در زمانه فعلی که رسانه هم میتونه مکمل ترویج طرد کردن باشه. مثلا فکر کنیم در یک جامعه_شهر خیالی اعضا به مولفه قابل اعتماد بودن خیلی حساس باشند. اگه فردی در این جامعه برچسب غیرقابل اعتماد بخوره از هستی ساقط میشه. نظر شخصیم اینکه در جوامعی که بر روی یک سری ارزشها اشتراک نظر عمیقی وجود داشته باشه ، بهترین سلاح و مجازات برای هر جرمی ، طرد کردن خواهد بود.

2 پسندیده

امیدوارم هیچ‌وقت به شغل قضاوت فکر نکنید :slight_smile: از لحاظ حقوقی بین sexual assault و sexual harasment تفاوت مشخصی وجود داره.

از تاریخ سؤال، 2 سال می‌گذره، اون موقع تصور می‌کردم فمنیست‌های پروگرسیو دارن میراث فمنیست‌های ارتودوکس رو نابود می‌کنن؛ امّا حالا چندان بر این نظر نیستم، بالاخره جامعه اون‌چیزی که به common sense نزدیک‌تره رو می‌پذیره، طبعاً کنش این جنبش واکنش نامطبوعی داره، چیزی مثل ترامپ، یا نئونازی‌ها ولی خب اجتناب‌ناپذیره، مسئلۀ ما ایرانی‌ها هم نیست. صرفاً به این نتیجه رسیدم که شخصاً در هیچ نفرت‌پراکنی علیه شخصی در جامعه‌ای که دادگاه عادلانه وجود داره شرکت نکنم.

1 پسندیده