آیا مسعود شجاعی همراه تیم ملی فوتبال به جام جهانی روسیه 2018 خواهد رفت؟

یادمه چند سال پیش که مسعود شجاعی بازیکن فیکس تیم ملی فوتبال ایران بود، سبک بازیش چندان جذابیتی برای تماشاگران نداشت. سبک بازی شجاعی با توجه به تکنیکی که داره با فوتبال ایران که روی ضد حملات و سرعت اونها حساب میکرد و میکنه دچار تضاد شدیدیه. در واقع در بسیاری مواقع این تکنیک باعث کند شدن ضدحملات تیم ملی میشد. فکر میکنم همین عامل باعث دوست نداشته شدن و حتی هو شدنش بود.

مسعود شجاعی

ولی بعد از خدافظی آندرانیک تیموریان از فوتبال ملی(یادم نمیاد خدافظی کرده باشه!)و رسیدن بازوبند کاپیتانی به شجاعی این قضیه برعکس شد. مخصوصاً وقتی که تاثیر مسعود در تیم ملی به عنوان رهبر تیم بیشتر به نمایش دراومد. در خواستش از رییس جمهور برای حضور بانوان در ورزشگاهها نشون دهنده‌ی این تاثیر گذاری بود.
در چندماه اخیر، تقریباً نبود مسعود شجاعی در تیم ملی برای طرفداران هم عادی شد. ولی مسعود شجاعی باسکوت و نرفتن در حاشیه نشون داد که شاید بیشتر از هر بازیکن دیگه ای در فوتبال ایران میتونه حرفه‌ای و باهوش رفتار کنه و به نظرم همین حرفه‌ای گریش میتونه عاملی بشه بر تاثیرگذاری بیشترش. به عنوان مثال میتونین رفتار مسعود رو با رفتار مهدی طارمی مقایسه کنین.

  1. شما به عنوان طرفدار تیم ملی فوتبال دوست دارین مسعود شجاعی در جام جهانی همراه تیم باشه؟ به نظرتون میتونه اصلاً کمکی به موفقیت تمی ملی بکنه؟
  2. حدس میزنین در نهایت مسعود شجاعی دوباره به تیم ملی دعوت بشه؟

2 پسندیده

من اگر مربی تیم ملی بودم حتما مسعود شجاعی را به دلیل اخلاق حرفه‌ای و ثبات ورزشی انتخاب می‌کردم. کمتر بازیکنی مثل شجاعی می‌شناسم که بعد از گذشت چندین سال فوتبال بازی کردن همچنان کیفیت قابل قبولی داشته باشد. تیم ملی بیش از هر چیزی نیاز به کار تیمی و اخلاق حرفه‌ای دارد.

شما کدامیک را انتخاب می‌کنید؟ یک ماشین تندرو که بعد از دو سال خراب می‌شود یا یک ماشین معمولی که سال‌ها بدون مشکل کار می‌کند؟ من همیشه دومی را انتخاب می‌کنم چون مطمئنم من را به مقصد می‌رساند هرچند ممکن است کند باشد.

بازیکنانی مثل مسعود شجاعی و سید جلال حسینی می‌توانند الگوی خوبی برای جامعه‌ای باشند که با کوچک‌ترین موفقیت اشباع می‌شوند و شروع به درجا زدن یا به قهقرا رفتن می‌کنند.

1 پسندیده