آیا نوشتن وضعیت تاهل تو رزومه کار درستیه یا غلط؟ باید باشه یا نباید باشه؟

رزومه، اولین و مهمترین مرحله از اقدام برای کاریابی به حساب میاد و نحوه چینش اطلاعات موردنیاز در اون میتونه کمک اساسی به پذیرش اولیه برای مراحل بعدی گزینش کاری بکنه. بعضی اطلاعات شخصی کمی چالش برانگیز هستن و خیلی واضح نیست که آیا بودن این اطلاعات شخصی، بويژه وضعیت تاهل، در رزومه اجباریه یانه. آیا لازمه این اطلاعات در رزومه وجود داشته باشه؟ از لحاظ حرفه‌ای رفتار عرف و نرمال در کل دنیا چی هست؟ وضعیت در ایران به چه شکلی هست؟

  • وضعیت تاهل چه چیزهایی رو ممکنه در کار و شغل آدم تغییر بده؟ و یا روش تاثیر بذاره؟

مرتبط با
بهترین و خلاقه‌ترین رزومه‌هایی که دیدی کدوم بوده؟

5 پسندیده

در بسیاری از کشورهای مدرن خیر. هر نوع سئوال در این باره و وضعیت آینده مربوط به تاهل کاملا غیرقانونیه چون هیچ ربط مستقیمی به کار نداره.

البته وضعیت در مملکت ما کاملا برعکسه. برای مثالی از فاجعه‌بارترین وضعیت، تجربه‌ای که در سایت وزرات علوم داشتم اینه که، نه فقط وضعیت تاهل، بلکه مشخصات کامل همسر هم موردنیازه. تصور اینکه این اطلاعات به چه دردشون میخوره، یا چطور یک نفر خودش رو قانع کرده که وجود این اطلاعات رو الزامی کنه، برام بسیار سخته.

اینکه خودتون بخواید باشه، در همه جا جز اختیارات شخصیه ولی ممکنه مثل شمشیر دولبه عمل کنه. بسته به دیدگاه طرف، ممکنه متاهل یا مجرد بودن هر کدوم خصوصیات خودشون رو داشته باشن و مزیت به حساب بیاد یا عیب! مثلا ممکنه مجرد بودن از نظر یک نفر خصوصیت خوبی باشه، چون دلبستگی بیشتری به کار ایجاد میکنه ولی ریسک‌پذیری بالاتر مجردها ممکنه عیب بزرگی باشه چون به راحتی میتونه با کوچکترین تنشی کار رو ول کنه!

4 پسندیده

این امر کاملا بستگی به ملاک های تعین شده از طرف مرجع کاری یا دفتر که کار مند استخدام میکند، دارد و هر مرجع کاری ملاک های تعین شده خود را دارند البته که این یک واقعیت زیر نقاب است که ما نمیدانیم که چی خصوصیت کار مند برایشان مهم است و چرا، فقط خود آنها میتوانند بگویند که چرا درج یک خصوصیت در خلص سوانح برایشان اهمیت دارد و از چی نگاهی برایشان مهم است.(“البته ناگفته نباید گذاشت که بعضی از مراجع کاری از درج این خصوصیات در خلص سوانج یا CV خیلی سوء استفاده ها هم انجام دادند، در کشور های جهان سوم بیشتر طبقه اناث آسیب پذیر بوده اند”)

1 پسندیده