آیا پول برای افراد ثروتمند کار می کند؟

گفته میشه افراد فقیر برای پول کار میکنند. اما ثروتمندان کاری میکنند که پول برای آنها کار کند. یعنی چی؟ کسی میتونه توضیح بده؟

6 پسندیده

این جمله آشنا برای من کمی گنگه.
من این مدلی تفسیر میکنم که یک آدم فقیر یا متوسط باید کار کنه تا معاش زندگیش تامین بشه.
اما یک سرمایه‌دار که سهام‌دار یک کمپانی است الزاما نباید درگیر کار سخت مدیریتی بشه. امروزه جایگاه سرمایه‌دار و مدیر تفکیک شده در نتیجه بدون کار کردن هم میتواند پول دربیاورد. پس فکر میکنم این جمله بیشتر شیوه کار کردن در زندگی رو مطرح میکنه.

4 پسندیده

برای پیدا کردن پاسخ این سوال پیشنهاد میکنم:

  1. کتاب پدر پولدار، پدر بی‌پول رابرت کیوساکی رو بخونین. کتاب خیلی ساده ای هست که یه بار خوندنش به نظرم خالی از لطف نیست. مباحث حسابداری هزینه-درامد و سواد مالی پایه رو به آدم در قالب یه داستان یاد میده.

  2. بازی رومیزی کتان رو بازی کنین. خیلی بازی جذابی هست و نمونه‌ی ساده‌شده ی یه زندگی واقعی.

    در حین بازی متوجه یه گذار فاز خواهید شد. در واقع ابتدای بازی شما منتظر هستید تا تاس به نفع شما بیاد و بتونید منابع بیشتری به دست بیارید تا جاده و خونه بسازید و به نوعی asset و دارایی‌های خودتون رو بیشتر کنید. ولی از یه جایی به بعد، هر بار که تاسی انداخته میشه، شما منابعی به دست میارید و باید دنبال این باشید که زودتر منابعتون رو مصرف کنید تا اولا دزد بهتون نزنه و دوما بازی رو ببرید!

    البته هر کسی در بازی کتان، فاز دوم رو تجربه نمیکنه و فقط افرادی که اولا با توجه به منابع اطرافشون استراتژی مناسبی اتخاذ کردن و دوما شانس (تاس و نزدیکی به منابع) هم باهاشون همراهی کرده، به چنین مرحله ای میرسن.

تو زندگی هم همین اتفاق میفته، شما تا یه سنی در تلاشی که پول لازم برای حداقل های زندگی رو به دست بیاری، ولی از جایی به بعد، اگه استراتژی درستی انتخاب کرده باشی، دیگه نیاز نیست نگران حداقل های زندگیت باشی و دارایی‌هات خودشون برات درامدزایی میکنن و حالا باید به فکر سرمایه گذاری اون درامد مازاد باشی :money_mouth_face:

4 پسندیده

من اولین بار که کتاب پدر دارا و پدر بی پول رو خوندم این جمله داخلش بود و اینو برداشت کردم بعد ها آدمای ثروتمند پولشونو جایی سرمایه گذاری میکنن یا یه شغل و حرفه اییو راه میندازن که بقیه داخلش کار میکنن و پولش تو جیب اونا میره

1 پسندیده

شاید بشه اینطور گفت که تفاوت اصلی بین افراد (به قول شما) ثروتمند و افراد فقیر، تفاوت در نوع نگرش اونهاست، طوری که یک شخص فقیر به هزار دلیل میتونه ناگهان پولدار بشه، اما اینکه پولدار باقی بمونه بستگی به نگرش مالی خودش داره.
مثلا فرض کنین ناگهان یک تکه زمین به ارزش 10 میلیارد تومن به من یا شما برسه.
خب اینجا 2 حالت داریم:

حالت اول: تفکر هزینه‌ای (از خودم مثال میزنم)
من شخصاً با پول فقط بلدم یک کار انجام بدم. اینکه خرجش کنم! :upside_down_face:
پس مثل بسیاری از افراد که در بلاد کفر، بلیت بخت‌آزمایی‌شون برنده میشه و ناگهان صاحب پول زیادی میشن و بعداز چندسال ناگهان میبینن که به خاک سیاه نشستن خواهم شد! چرا که بلد نیستم از پول، پول دربیارم.

حالت دوم:
تفکر درآمدی (همونی که افراد پولدار دارن)
زمینو میفروشه و با مثلا 5 میلیاردش چندتا زمین کوچیک و بزرگ میخره و میذاره کنار. بخشی از پول رو چندتا آپارتمان میخره. بخشی رو در بانک و بخشی رو در بورس و بخشی رو ارز و طلا میخره و بخشی رو در اینجا و اونجا سرمایه‌گذاری میکنه و …
چنین شخصی مطلقاً از این پول خرج (هزینه) نمی‌کنه. بلکه خرج زندگیش رو از درآمدهای ناشی از اون پول بدست میاره. مثلا از اجاره آپارتمان‌هاش یا سود بانکی.
حالا اگه همه این سرمایه‌گذاری‌ها رو هم بذاریم کنار، فقط یک تکه زمینش بعد از چندسال (در کشور ما) دوباره به 10 میلیارد تومن میرسه!
بنابراین بعد از چندسال به راحتی مالک 100 میلیارد تومن پول شده.
به عبارت دیگه پول براش پول آورده:

آهان راستی یادم اومد:
این وسطا هم ناگهان میزنه و داماد یه آدم مولتی میلیاردر میشه و الهی به امید تو! :laughing:

پ.ن: علت اینکه در خط اول تو پرانتز اون عبارت رو گفتم این بود که بین «ثروتمند» و «پولدار» الزاماً همیشه رابطه مستقیمی برقرار نیست. :slightly_smiling_face:

1 پسندیده

الان منظورت خودت بودی؟

خب همه اون جمله های بالا یعنی همه تخم مرغاتو تو ی سبد نزار و دوم اینکه چیزی رو نخر ک تموم بشه بلکه چیزیو بخر ک پول بیاره و بادوام باشه و در گذر زمان ارزشش بالا بره

ممنون عالی بود

خداوکیلی اگه خودم بودم نصفه شبی اینجا تو پادپرس چیکار میکردم آخه؟! واسه میلیاردرها جاهای بهتری هم هست! :grin:

راستش ما بیست و چندسال قبل رفتیم خواستگاری. فقط می‌دونستیم خونواده فرهنگی هستن. با شنیدن فامیلشون هم چیز خاصی یادم نیومد! همین که رفتیم داخل ناگهان با پدرخانوم آینده مواجه شدم که ناظم دوران راهنماییم بود که طی دوران تحصیل، انصافاً پس‌گردنی‌های آبداری ازش نوش جان کرده بودم!
اولش میخواستم در برم! ولی دیدم موز نخورده نمیشه!
این بود که موندم و نهایتاً ازدواج کردیم :slightly_smiling_face:
و خلاصه چنین شد که رسالت پس‌گردنی‌های این بزرگوار، به دختر محترمشون (همسر بنده) تفویض شد و الان هم در خدمت شماییم :slightly_smiling_face:

بهرحال از ما که گذشت. تو همین شبهای عزیز از خدا میخوام پدرزن مولتی میلیاردر نصیبت کنه
(پادپرسی‌ها بلند بگین ایشالا)

ولی از شوخی گذشته، قویاً توصیه می‌کنم به جای «پولدارها» دنبال «ثروتمندها» باش. بعضی وقتا فرقشون زمین تا آسمونه

3 پسندیده

چ بامزه :joy:
والا من دخترم
و اینجا ک پیام داده بودین فکر کردم رو من ریپلای کردین (منظورم سری قبلی)
بخاطر همین فکر کردم مخاطبتون منم

بخاطر همین صحبتتون رو خلاصه کردم شرمنده

نگو چون اینجا قبلا تبادل نظر کرده بودم شما که پست گذاشتین برا منم اعلان اومده

و دنبال آدم ثروتمند نیستم، ما الان از متوسط هم کمتریم اما به لطف پدربزرگم و ارثیه تا چند مدت دیگه میلیاردر میشیم اما اگه پولا تیکه تیکه بشه چیزی تهش نمیمونه

و واقعیت اینه ک با اون میلیارد شدن پول زیادی نیست که تازه از 50 درصد مردم ایران جلو میوفتیم

من خودمم به غیر اون فقط میتونم تا 30 سالگی ب 2 3 میلیارد برسم، خوبه اما نسبت ب 50 درصد مردم ایران

قبلا هم پولدار بودیم ولی بدجوری زمین خوردیم دیگه نمیخوام هیچوقت این اتفاق بیوفته

2 پسندیده

چجوری ؟ چه کار اقتصادی انجام میدید؟ الان سنتون چقدره ؟
چنان سن آدم سریع میگذره و از اهدافش جا میمونه که …

بگیم سود و منفعت بهتره
یه جای کار میلنگه …از نظر اخلاقی میگم … مثل برده داری قدیم البته مدرن شده !!
این حرف های من نشات گرفته از مفهوم قسط هست (عدل و قسط)

1 پسندیده

19، میتونم نگم؟ از هر چن هزار نفر یه نفر اینکارو انجام میده اما سالانه بین 200 تا نهایتن 500 میلیون درامد داره

درسته زمان مث برق و باد میگذره

1 پسندیده

درسته منم دانشجوی اقتصادم
قدیما از ارباب و برده به ارباب و رعیت و الانم به سرمایه دار و کارگر رسیدیم فقط یه کم لطیف تر شده و اسمش تغییر کرده وگرنه بازی و داستان همونه

1 پسندیده

عه! چرا من فکر می‌کردم اسمتون سیناست؟! :thinking: خطای دید بوده احتمالا
درمجموع فرقی نمیکنه. ما که کار اصلی (دعا کردن) رو انجام دادیم. حالا بجای پدرزن دعا میکنیم پدرشوهر پولدار. اصلا چرا پدرشوهر؟! دعا میکنیم شوهر پولدار نصیبتون بشه :slightly_smiling_face:

خب درست حدس زدین. خطابم شما بودین

ولی توصیه میکنم حتماً دنبال آدم «ثروتمند» باشید. چون برخلاف آدمهای صرفا «پولدار» که تعدادشون خیلی زیاده، آدمای «ثروتمند» خیلی کم پیدا میشه.
آدمهای «ثروتمند» گزینه بسیارخوبی برای معاشرت هستن.

1 پسندیده

اگر سراغ دارید ممنون میشیم
معرفی کنید