آیا گیاها هم میمیرن؟

به نظر نمیرسه! :cactus: اون وقت چرا فرمول عمر جاودانه رو هنوز نتونستن از گیاها اقتباس کنن؟

5 پسندیده

سلام
شاید درست متوجه سوال شما نشدم. اگر ممکنه پرسش را دقیق‌تر مطرح کنید.

بله گیاه‌ها هم می‌میرند. بعضی زودتر و بعضی دیرتر.

البته بعضی از گیاهان عمر خیلی طولانی‌ای دارند. برای نمونه سرو ابر کوه از پیرترین گیاهان جهان هست. چنار طاق بستان در استان کرمانشاه در حدود ۷۰۰ سال قدمت دارد. شاید وجود آب زیرزمینی در آن ناحیه درخت را از خشکسالی‌ها در امان نگاه داشته است. اینجا هم لیستی از پیرترین گیاهان جهان می‌بینید.

4 پسندیده

منظورم در اثر پیری و طول عمره، نمونه های خوبی مطرح کردین :star_struck: که نشون میده گیاها در شرایط مناسب تا پنج هزار سال هم عمر کردن. خب چرا دانشمندا هنوز از زندگی گیاها کپی نکردن؟

جاودانگی از آرزوهای همیشگی آدم بوده!

2 پسندیده

به عقیده ی من هر چیز در این جهان حقیقی یک چرخه ی عمری دارد . چه زود و چه دیر هر چیزی به پایان چرخه ی خود رسیده و خود یک منبع انرژی برای موجودات دیگر خواهد بود . موجودات فقط به معنی حیوان و انسان و امثال آن نیست فلسفه ی موجودیت جای بحث دارد که خارج از حیطه ی پاسخ به پرسش شماست .اما این عقیده که شاید درست و شاید غلط باشد آن است که جهان و اجزای آن در یک چرخه ای اعم از منظم و نامنظم می باشد و هر چیزی جای خود را پس از مدتی چه کوتاه و چه بلند به چیز دیگر خواهد داد.
تمام موجودات از عناصری تشکیل شده اند که هر کدام برای دیگر موجودات زیان و سودی دارد پس بقای هر چیزی میتواند وابسته به مرگ موجودی دیگر باشد .

1 پسندیده

سلول های گیاهی مثل سلولای جانوری نیستن و مرگ براشون معنا نداره. یعنی اگه در اثر شرایط بیرونی گیاه نمیره، مکانیزمی برا توقف رشد و تکثیر سلولهاش وجود نداره. و برا همین گیاه تا جایی که محیط اجازه بده عمر میکنن.

7 پسندیده

مقایسه سلول هایی از بدن مثلا خارجی ترین لایه پوست یا نوک ناخن یا موی جانوران ، با پوست زبر و سخت درخت و تصور اونها به عنوان سلول مرده، درسته؟

پس به نظر شما گیاهان اگر شرایط بیرونی روی رشدشون اثری نکنه یک زندگی نا میرا دارند. این خیلی جالبه پس سن در اونها معنی نداره. فکر میکنین دلیلش چیه؟

2 پسندیده

گیاهان قدیمی تر از ما هستن و دنیای نباتات
انسان همه چیز رو در مورد اونها نمیدونه
حتی نمیتونه فتو سنتز رو بازسازی کنه

گیاهان طبق چیزی که علم امروز میگه به هم کمک هم میکنن
و خیلی چیز ها که ما نمیدونیم
شاید روح هم داشته باشن