ابرستاره یا تیم یکدست، کدوم رو انتخاب میکنین؟

توی این چند وقت اخیر اگه طرفدار فوتبال بودین، حتما با مسی و رونالدو آشنا هستین! ابرستاره‌هایی که عملا یک دهه بر دنیای فوتبال سلطنت کردن! ولی خوب تیمها بعد از رفتن این ابرستاره‌ها دچار ضعفهای اساسی میشن و ممکنه به سادگی نتونن به روند موفقیت برگردن.

اگر مربی باشین، بین تیمی یکدست از بازیکنان خوب و حضور ابرستاره‌ها، کدوم رو انتخاب میکنین؟ چرا؟ میتونین مثالی از تیمهایی که مدنظرتون هستن رو بگین؟

ابرستاره یا تیم یکدست

3 پسندیده

اولین مثالی که به ذهنم میرسه وضعیت تیم آرژانتین در جام جهانی روسیه و بازیهای کوپا امریکای برزیل است که نتوانست رضایت طرفداران رو برآورده کنه و انتقادات زیادی بر بازی ضعیف این تیم وارد میشد. در حالی که تیم آرژانتین یک ابرستاره و چندین بازیکن خیلی مطرح داره ولی با اینحال نتوانست بازی‌های خوبی ارائه دهد و حتی برخی از مسی انتقاد میکردند که در زمین مسابقه نمیتواند تیمش را رهبری کند.
حضور یک ابرستاره میتونه به افزایش روحیه و حتی کیفیت یک تیم کمک کنه (و رفتنش این دو عامل رو معکوس کنه) ولیکن تاثیرش حتمی و الزامی نیست. ممکنه حضور یک ابرستاره کمکی به تیم نکنه.

من اگه سرمربی بودم تیم خوب یک دست رو ترجیح میدادم.

1 پسندیده

من تیم یکدست رو دوست دارم مثلا منچستر سیتی رو ببینید که در هر پست یک بازیکن روی نیمکت داره که تقریبا زیاد با ترکیب فیکس فرق نداره و تحت رهبری تاکتیکی گواردیولا به زیبایی فوتبال بازی میکنن و اگر چند تا بازیکن مصدوم و محروم هم داشته باشن ضربه نمیخورن چون شاکله تیم روی نکات ریز تاکتیکی میچرخه و بازیکنان یکدستی داره و البته یک مربی باهوش

1 پسندیده