از تکنولوژی و نرم افزارهای تبدیل متن و نوشتار فارسی به صدا، چه می دانید؟

اینو ببینید


یه بار تو فضای خود سایت امتحان کردم،
“به رادیو پادپرس خوش آمدید”
بعد فهمیدم که نوشتار باید در بعضی کلمات جدید مثلا پادپرس با علامت گذاری باشد، و همینطور "خوش آمدید "را “خوشامدید” نوشتم که مکث نا آشنا حذف شود.

بهترین و طبیعی ترینشون رو میشه به جای انسان به کاربرد؟
بهترین کاربردهای این ابزار چی می تونه باشه؟

4 پسندیده

یکی از بهترین استفاده هایی که یک دستیار هوشمند (Intelligent Personal Assistant) داره ارتباط با ابزاری مثل Carplay برای مسیریابی، و کلا کار کردن با دستگاه همراه در هین رانندگی میتونه باشه مثل خوندن پیامک ها و برقراری تماس و غیره بدون نیاز به تماس فیزیکی با گوشی. بنظر من Siri واقعا کمک زیادی به امنیت و راحتی در رانندگی کرده، با گوگل کار نکردم اما گوگل اسیستنت هم بهمراه گوگل اوتو بنظر خوب میاد هرچند در مورد اندروید خیلی به قدرت گوشی هم بستگی داره.

ای کاش این گونه ابزارها از زبان فارسی هم مثل خیلی زبانهای دیگه پشتیبانی خوبی داشتند یا معادل ایرانیشون حداقل برای اندروید وجود داشت. و یک پلتفرم ابری voice recognition قدرتمند هم برای زبان فارسی داشتیم.

3 پسندیده

یک نمونه که اسمش رو یادم نیست از نزدیک دیدم البته تبدیل گفتار به نوشتارش بود که خوب کار میکرد.
بحث اصلی در این موضوع تبدیل نوشتار به گفتار هست که یکمی کار سخت، فنی و زمان بریه و هوش مصنوعی پیشرفته ای رو میطلبه :thinking:
البته هوش مصنوعیی که بتونه صدای مختص به خودش رو در مکالمه داشته باشه و شما تشخیص ندید که روبات داره با شما حرف میزنه یا انسان در حال حاضر هست مثل سیری و کرتانا در نسخه های Unlimited. علاوه بر این دو یک شرکت آمریکایی معتبر که اسمشو یادم نمیاد اما زمینه تحقیقاتیش هوش مصنوعی و روبات ها هست تونسته روباتی رو بسازه که بتونه با شما مذاکره کنه. به این ترتیب که یک مذاکره کننده انسان در برابر یک مذاکره کننده روبات قرار میگیرند (شرکت MIT اگر اشتباه نکنم( شرکته یا دانشگاه؟) ) و به معنای واقعی مذاکره میکنند و روبات قدرت تحلیل شنیده ها از طرف مقابل رو داره و با استفاده از دسترسی به دیتا بیس جواب خودش رو مطرح میکنه و بحث رو ادامه میده. جالبه که نزدیک به ۷۰% تماشاچیان صحبت های روبات رو منطقی و راضی کننده میدونستن.

زیاد نمونده به اون زمانی که هممون دستیار مخصوص خودمون رو داشته باشیم.

فیلم پیشنهادی در این زمینه:
فیلم her
معرفی شده در کامنت ها
حقیقتش نمیدونستم چجوری پاسخ یک سوالِ دیگه رو اینجا لینک کنم کل سوال رو لینک کردم :sweat_smile:

2 پسندیده

بنظرم درست عمل کردید، دقیقا لینک توی پاسخ خورده، من اینو اینجور انجام میدم: وقتی می‌خوام اون پاسخ لینک بشه با اسکرول کردن تا حد امکان اون پاسخ رو می‌برم بالا، بعد آدرس رو کپی می‌کنم.

2 پسندیده