از میزگرد مجازی نوآ۰۰۸ چی نصیبتون شد؟

میزگرد مجازی نُوآ۰۰۸ در حال پایان یافتنه. خوبه که مشارکت کننده‌ها در بحث‌ها و همین طور شنونده ها، کمی هم راجع به خود میزگرد گفتگو کنن:

در این یه هفته در پادپُرس، چی دیدی و چی شنیدی و از چی لذت بردی و از چی دوست داشتی لذت ببری و …؟

3d12d9f0867e5f640913ce5df95cab7f
پ.ن. عکس برگرفته از قصه‌ی ما به سر رسید، کلاغه به خونه‌ش نرسید :wink:

2 پسندیده

چیزی که تا الان دیدم و به ذهنم میرسه، این مسائل هستن که ممکنه صرفا دیدگاه باشه:
به نسبت معمولی برگزار شد. هرچند تحت تاثیر مسائلی که اتفاق افتاد کمی افت داشت. ولی به دلیل جذابیت موضوع انتظار داشتم که شرکت کننده های متخصص و جدید خیلی بیشتری رو ببینم.

  • در کل بیشتر سئوالات کلی مطرح شد تا پاسخهای قابل اتکا برای ایجاد دیدگاهی از وضعیت.

  • آمار و ارقام به شدت کم بود. به نظرم بهتر بود دسته ای از کسانی که در بطن مسائل تکنولوژی بودند دعوت به حضور میشدند تا دیدی از پیشرفتها، چالشها و مسائل به دست بیاد.

  • چه در مورد خودم، چه در مورد بقیه، حسم این بود که سردرگم هستیم و بیشتر میریم به سمت بحثهای کلی و بدون نتیجه گیری قابل آزمون. ممکنه بیشتر به دلیل ترکیب غالب علوم پایه ای این اتفاق افتاده باشه. شاید هم به دلیل اینکه حس میکنیم اونقدر پیچیدگی در وضعیت هست که قابل ارزیابی نیست!

  • بالاجبار بیشتر خودمون حرف میزدیم تا کسانی که جذب شده بودن. نمیدونم آمار بازدید چقدر بود ولی انگیزه مشارکت پائین بود. بهتر بود کسانی از تیم مسئول وارد کردن متخصصها به بحثها میشدن تا کیفیت بالاتر میرفت.

پیشنهادم اینه که یک یا دو نفر از ویراستاران، در بررسی هاشون مسائل تکنولوژی رو به طور دقیقتر مورد بررسی قرار بدن تا این نوآ به این شکل تمام نشه.

شاید بد نباشه در موارد بعدی، در قبل از نوآ، امار و ارقامی از مسائل آماده و در دسنرس باشه که بتونه در طول مباحث مورد استفاده قرار بگیره و بعدش هم به آرشیو خوبی در دسترس قرار بگیره! صرفا تکیه بر آماده کردن سئوال به نظر کافی نبود! حتی میشه مرحله اول رو با دعوت آدمهای وارد از بیرون شروع کرد و بعد عمومیتر ادامه داد!

6 پسندیده
  • “وضعیت تکنولوژی در ایران” خیلی کللی بود، گاهی سوالات از همین چارچوب هم خارج میشدن و به “وضعیت تکنولوژی در جهان” نزدیک میشدن. شاید بهتر بود موضوع نوآ رو محدود تر میکردیم: “رشد تکنولوژی در ایران: ؟؟13 تا 1404”
    یا حتا میشد موضوع نوآ خودش یه پرسش پادپرسی باشه: من چطور میتونم به توسعه تکنولوژی تو ایران تو چهار سال آینده کمک کنم؟

  • جای تصویر خیلی خالی بود! دوس داشتم عکس، نمودار و اینجور چیزای بیشتری ببینم.

“And what is the use of a book," thought Alice, "without pictures or conversation?”
Lewis Carroll, Alice’s Adventures in Wonderland

  • جاهایی که راه حل میدادیم رو خیییییلی دوس داشتم!

  • یکم زود تموم نشد؟: ی میتونستیم دوتا راه رو پیش بگیریم:

  1. هر روز رو به بررسی یه حوزه از تکنولوژی اختصاص بدیم، هر روز از یه گروه افراد یا آدمای متخصص دعوت کنیم.
  2. یکی دو روز به طرح مسئله و ارائه آمار و بطور کللی آشنایی با مسائل اختصاص بدیم، یکی دو روز راه حل ارائه بدیم و نظر سنجی کنیم کدوم مسائل اولویت دارن و قابل حل هستن، یکی دو روز هم جمع بندی کنیم و سعی کنیم راه حل ها رو تو قالب صفحه وبلاگ پادپرس برای آدمایی که فکر میکنیم براشون مفیده بفرستیم.
2 پسندیده