از يه داروخونه اينترنتى چه انتظارى دارى؟

می خوام یک داروخونه اینترنتی بزنم. اگه شما بوديد اسم سایت رو چی ميگذاشتید؟

به نظرتون یک داروخونه اینترنتی بهتره چه امکاناتی رو داشته باشه؟

ممنون می شم هر نظری داشته باشید بهم بگید.

3 پسندیده

به عنوان کسی که چیزهای متنوعی رو، از لوازم ورزشی و کتاب گرفته تا بعضی خوراکی‌ها، آنلاین میخره؛ حاضر نیستم داروهام رو اینترنتی بخرم! به سه دلیل زیر:

  • کی نیاز به داروخونه دارم؟ وقتی که از پیش پزشک میام و معمولا همون لحظه بیرونم و سر راه میرم داروخونه، و داروها رو هم تهیه میکنم.

  • داروخونه یه هویت پزشکی-حقوقی داره برام. یعنی میدونم پشتش یه پزشک و فرد متخصص هست، داروخونه آنلاین اعتمادم رو به این سرعت جلب نمیکنه.

  • نسخه پزشک ها غیرقابل خوندن هست! و معمولا به سختی بتونم تشخیص بدم چه دارویی نیاز دارم.

منتها شاید مخاطب داروخونه شما کسان دیگری هستند. و یا شاید فکری برای رفع بی اعتمادی به فضای خرید و فروش آنلاین داشته باشید.


فکر کنم بتونین از چالش‌های سایت های خدمات پزشکی آنلاین کمی ایده بگیرید.

4 پسندیده

سلام
قبل از هرچیز براتون آرزوی موفقیت می‌کنم

در مورد اسم سایت، پیشنهاد میکنم وارد بازی انتخاب اسم نشین و انرژی زیادی بابتش صرف نکنین.
نگاهی به معروف‌ترین برندهای کشورمون بندازین: مثلاً میهن، کاله، بهروز، محسن، هیمالیا، اخوان، داروگر، دکتر عبیدی، تولیدارو(تیدی)، پاکشوما، داروسازی رازک، سبحان، زهراوی، چوپان و … و در راس همه: حاج عبدالله!! :grin:
خداوکیلی کدومشون قشنگه؟!
درواقع اون چیزی که یک برند رو متمایز میکنه، الزاماً اسمش نیست. بلکه خروجی و عملکرد اونه که باعث هویت در اسم میشه.

از جزئیات داروخانه اینترنتی بی‌خبرم. ولی فکر میکنم اساس کار اونها بر پایه مکمل‌ها و داروهای otc ، لوازم بهداشتی آرایشی و نهایتاً داروهای گیاهی از کارخانجاتی مثل گل‌دارو و باریج اسانس باشه و اجازه فروش داروهای تخصصی رو نداشته باشن.
که در هرصورت، به نظر میرسه تاکید بر روی تولید محتوای مناسب، خیلی موثر باشه.

در مورد داروهای تخصصی (البته اگه اجازه فروش داشته باشین) قطعاً همونطور که در پاسخ قبلی اشاره شد، بخش زیادی از مردم ما صرفاً بعد از مراجعه به پزشک، سروکارشون به داروخانه میفته، اما خیلیها هم هستن که مصرف کنندۀ دائمی دارو هستن. مثل افراد کهنسال که اکثراً داروهای قند یا فشارخون مصرف میکنن و همچنین افراد بسیار زیادی که داروهای آرامبخش مصرف میکنن
اینها معمولاً بعد از مدتها مصرف، به نتیجه میرسن که یک داروی مشخص از فلان کارخونه بهتر اثر میذاره. بنابراین دنبال داروی متفورمین از شرکت مثلا مرک آلمان (حالا واقعا نمیدونم مرک اصلا متفورمین میزنه یا نه) یا داروی آسنترا (سرترالین) از شرکت اکتوور و امثال اینها هستن که فروش اینجور داروها با اعلام شرکت سازنده میتونه ارزش بالایی براشون ایجاد کنه (مخصوصاً در این مقطع که رفتن به محیط داروخانه، خودش میتونه خطرساز باشه)

5 پسندیده

نکته اصلی که وجود داره و بهش اشاره کردید، بحث نسخه هست.
البته کسی که به سراغ دکتر میره، معمولاً همون نزدیکی‌ها داروخانه‌ای هست و بهش مراجعه می‌کنه و داروها رو می‌گیره.
نسخه رو شاید نشه اسکن کرد و ارسال کرد. چون ممکنه نسخه جعلی باشه و عکس رو به چند داروخانه معرفی کنیم. مگر اینکه نسخه الکترونیکی تعریف کنیم. نمی‌دونم چقدر مفید می‌تونه باشه. که البته نسخه الکترونیکی بعضی کاربردها رو نداره. مثلا کسانی که دفترچه بیمه دارند، دیگه نمیتونن از دفترچه بیمه استفاده کنند. البته این هم راه داره. مثلاً یه جوری داروها هم در نسخه الکترونیکی و هم در دفترچه بیمه نوشته بشن.

ولی سوالی که وجود داره اینه که چرا شخص باید به داروخانه اینترنتی مراجعه کنه. با پاسخ به این سوال میشه این بیزینس رو تعریف کرد.

2 پسندیده

جالبه اگر بتونید داروخانه اینترنتی راه بندازید اما براتون جالب نیست که چرا تا حالا کسی راه ننداخته؟!
از لحاظ قانونی، فروش اینترنتی و حمل دارو جرم حساب میشه و بانک ها و درگاه های بانکی بانکی مجاز به ارائه خدمات به چنین کسب و کارهایی نیستند.
چند تا سایتی که با عنوان داروخانه اینترنتی فعالیت میکنند در حقیقت لوازم بهداشتی و مکمل می فروشند نه دارو.

4 پسندیده

سرعت تحویل دارو و تنوع محصول
البته مسلما قیمت هم مهمه

2 پسندیده

نوع تحویل دارو که با سرعتی بالا باشه و تنوع داروها نسبتا بالا باشه و هم چنین مواد بهداشتی معمول مثل ماسک و کرم ها موجود باشن و عدم سختگیری در خرید و الزام به نسخه میتونه مفید باشه . پشتیبان انلاین داشتن و مطمئن شدن از اینکه فرد مقابل بیمار هست و نیاز داره میتونه کمک کننده باشه. و البته خرید شخصی نباید از یه تعداد بالاتر و به منظور انبارداری و افزایش واسطه باشه.

1 پسندیده