از پشت بام خونه‌ها چه استفاده‌هایی میشه کرد؟

میشه گفت به اندازه زیربنای سازه‌ها، پشت بام خونه داریم که در خیلی جاها استفاده خاصی ازش نمیشه. در جاهای قدیمی‌تر معمولا استفاده‌های خیلی محدودی از پشت بام میشد مثل در مناطق گرم در تابستون برای خوابیدن. چه استفاده‌هایی از پشت بام در جاهای مختلف دیدین؟ چه ایده جالبی برای استفاده عمومی از پشت بام به ذهنتون میرسه؟

ایده برای استفاده از پشت بام

5 پسندیده

میتونیم اونو تبدیل به یک روف گاردن خفن کنیم :slight_smile:
roof-6

5 پسندیده

متاسفانه این روز ها پشت بام خونه ها مشترک هست و نه میشه سلول خوشیدی گذاشت نه کار دیگه ای کرد. خونه من با ۶۰۰ واحد دیگه یه پشت بام بزرگ مشترک داره و فقط گاهی میتونم برم رو پشت بوم ماه رو ببینم یا ازش عکاسی کنم

4 پسندیده

اگر سبزیجات رو به صورت اتوماتیک آبیاری کنیم، روی پشت‌بام محل مناسبی برای رشدشون هست. چون آفتاب به اندازه کافی بهشون می‌رسه.

1 پسندیده

کاشتن و نگهداری گیاه زینتی ، خشک کردن مواد غذایی ، نگهداری حیوانات مفید، تولید برق ، جمع آوری آب باران و برف برای استفاده درختان یا گیاهان

1 پسندیده

می‌شه امکان تماشای شبکه‌های خارجی رو فراهم کرد.

می‌شه توی شب‌های گرم به آسمون خیره شد و خوابید.

می‌شه لباس برای خشک شدن پهن کرد.

می‌شه بچه‌ها رو فرستاد بازی کنن مزاحم نباشن.

می‌شه حیوون خونگی نگهداری کرد.

1 پسندیده

میشود تماشای شهر را کرد، و باغچه های کوچک گل روی پشت بام کاشت، و میز و چوکی گذاشت و یک سایه بان عالی هم درست کرد تا از بوی گل های زیبا استفاده شود، و استفاده های مانند ساختن حوض آب و سقف کاذب که در روز های رخصتی منحیث ساحل خانوادگی استفاده شود و خیلی استفاده های دیگر میشود کرد.

1 پسندیده

استفاده های متفاوت میشه ولی باید ببینیم مشترک هست یا نه مثلا اگر مشترک باشه سخت تر میشه یعنی باید همگی با هم تصمیم بگیرن که چیکار کنن.و این دسته جمعی بودن هر کدوم به فکری دارند که تبدیل میشه به قسمت های گوناگون روف گاردن،آلاچیق برای پخت کباب و دور همی آخر هفته ها،میشه استخر کوچیک ساخت برای بازی بچه ها یا میشه قسمتی رو برای روشنایی شب که نیاز باشه برای پشت بوم صفحه خورشیدی بکار گذاشت.یا میشه برای استفاده از آب باران و برف هم ذخیره کرد.
image

3 پسندیده