از چه راه هایی میتوانیم محصول تولیدی خودرا در بازار عرضه نماییم؟

عرضه محصول تولیدی در بازار

یکی از مشکلات و مسائل اساسی که تولید کنندگان با آن مواجه هستند، مبحث عرضه و پخش محصول تولیدیه. یعنی تولید کننده بعد از اونی که محصول خودش رو تولید کرد یک مشکل اساسی برای عرضه ی محصول خودش داره که این امر سبب دل سردی و شکست کار تولیدی میشه. استفاده از بازار یاب هم مشکلات زیادی داره در کنار محاسنش.

لطفا بهترین راهی رو که به نظرتون میرسه بیان کنید؟

2 پسندیده

قبل از هر کاری(حتی قبل از تولید) باید اول ببینیم که بازارمون چجوریه و تولید ما توی بازار چه جایگاهی داره؟
اگه تولیدمون یه چیزی مثل خوراکی و این جور چیزا باشه، کارمون راحت تره، چونکه نیاز بازار رو میدنیم و فقط مسئله ی ارائه محصول به بازار باقی میمونه ولی اگر قرار باشه یه نرم افزار بسازیم، باید اول نیاز کاربرامون رو بشناسیم.
به نظر من برای ارائه ی محصول به بازار، بررسی محصولات مشابه موفق خیلی میتونه کمک کنه و به نظرم در وهله ی اول این موضوع باید بررسی شود.

این بحثا و ادامه ش به این بستگی داره که داریم در مورد چه محصولی صحبت میکنیم. ولی یه مورد الهام بخش تو ذهنم دارم مطرح میکنم شاید به دردتون بخوره:

###نمونه الهام بخش
یه حرکت جالب یه شرکت استارتاپی زده بود، شرکت dropbox:

قبل از تولید محصول یه فیلم توصیفی از نحوه کارکرد محصول نهایی و ارزش هاش ساختن و این رو در فضای مجازی منتشر کردن تا بازخورد افراد نسبت به محصول رو بگیرن و اتفاقا استقبال خیلی خوبی از محصول ساخته نشده از طرف ملت شد و حتی مشتری هایی هم برای محصول احتمالی.

نتیجه ی چنین نمایشی این بود که لیست مشتری های در حال انتظارشون تو یه شب از 5 هزار به 75 هزار نفر رسید!

درس های این حرکت:

  • در حال حاضر بستری به اسم تارنمای جهانی یا همون www در دسترس هست که میتونه تو بازاریابی خیلی کمک کنه. مخصوصا که تو ایران هنوز بازار به شکل سنتی پیش میره و رقابت خاصی در دنیای وب برای یه سری نیازها و محصولات وجود نداره.

  • اگه دنبال راهی برای پیش فروش کالا یا محصول مورد نظرتون پیدا کنین، خیلی از ریسک های تولید و هزینه های انبارداری رو حذف کردین! میدونین برای چه کسانی قراره چقد محصول تولید کنین.

3 پسندیده

یادم نیست کجا خوندمش ولی منم نقل قول میکنم:

یه بار یکی از دوستان میخواست شروع کنه به پرورش قارچ. اتفاقا تمام آماراش رو هم در آورده بود. به چه چیزهایی نیاز هست. سرمایه مورد نیاز و…
یه بار که داشت با یکی از دوستان با تجربه صحبت می کرد، این دوستمون یه مشورت خوبی به ایشون کرد: برو چند کیلو قارچ تازه از تو بازار بخر و سعی کن همون قارچ رو به مغازه دارها و فروشنده ها بفروشی. این بنده خدا این کار رو کرد. ولی موفق به فروش نشد. حتی وقتی با قیمت پایینتر می خواد بفروشه هم با مشکل مواجه میشه.

فکر میکنم تو این نقل قول، یه نکته آموزش خیلی بزرگی هست. هممون تو دوستامون یکی رو داریم که رفته سراغ پرورش قارچ و نتیجه ی خاصی نگرفته. اتفاقا خودم یکی رو می شناسم که پارسال تو کار پرورش قارچ بود و امسال تو کار پرورش کبک.:triumph::dizzy_face:

2 پسندیده