از چه پایه ای شروع به خواندن درس برای کنکور خوب است؟

باسلام
من یک دانش آموز پایه ی دهم تجربی هستم و الان سردرگم موندم که از کی برای کنکور شروع به درس خوندم کنم که هم در میان راه خسته نشم هم بتونم در کنکور موفق باشم.

مرتبط با موضوع چه پیشنهادها، تجربه‌ها و فکرهایی برای یک دانش‌آموز کنکوری دارین؟

2 پسندیده

اینکه از چه زمانی شروع کنیم به خوندن برای کنکور، بستگی به قدرت یادگیری فرد، سطح سواد کنونی ایشون و میزان علاقه به دروس رشتهش داره. تجربه خودم رو از دوران کنکور میگم امیدوارم مفید باشه:

من از مهر سال پیش دانشگاهی شروع کردم به خوندن برای کنکور. تا عید پیش دانشگاهی دست به دروس عمومی نزدم و تمام تمرکزم روی درس های تخصصی، ریاضی، فیزیک و شیمی بود. اول کل دروس اختصاصی رو یه بار خوندم و بعد کلا وارد فاز تست زدن شدم؛ چون کنکور راجع به سرعت و دقت عملکرد ذهن موقع تست زدن هست.

تست‌های سال های مختلف کنکور، تست ها به ترتیب مختلف، کتابهای تستی اون زمان که بیشتر قلم چی بود، و کلا هر تستی گیرم میومد … .

این طوری هدفگذاری کرده بودم که بتونم ۱۰۰ تا تست از دروس اختصاصی رو تو زمانی کمتر از ۳۰ دقیقه بزنم. و تا عید به این حد رسیدم. چون تست میزدم، خیلی برام خسته کننده نبود و بیشتر شبیه یه بازی شده بود.

بعد از عید، دروس تئوری رو شروع کردم و دروس تخصصی رو مرور کردم. البته عربی رو یه ماه قبل از عید شروع کردم، چون اعتماد به نفس کافی درش نداشتم.

نتیجه کنکورم هم نسبتا خوب بود، دروس تخصصی بالای ۹۰ و دروس عمومی غیر از عربی بالای ۸۰.

این رو هم اضافه کنم که رشته ی من ریاضی-فیزیک بود و درس های تخصصی بیشتر حالت حل مسئله داشت. حل مسئله مثل یه بازی هست،‌ حداقل برای من. دروس رشته ی تجربی یا انسانی متفاوته؛ بحث حافظه درمیونه.

2 پسندیده

بگذریم از این قضیه که کلا درس خوندن برای کنکور کار اشتباهیه ولی خودم از دوم دبیرستان که نمی‌دونم چی چیه الان میشه شروع کردم😂
البته منم رشتم ریاضی فیزیک بود.

1 پسندیده

اشتباه نمیشه گفت دوست عزیز مسیر هر آدمیی با آدم دیگه متفاوته ، شاید چیزی که برای من خوب نیست ، یک نفر دیگه رو از عرش به فرش برسونه. برای کنکور به شما بستگی داره که چی انتخاب کنید میخاید از سال دهم شروع کنید و آهسته و پیوسته بخونید یا میخاید سال دوازدهم شروع کنید و جنگی بخونید. چیزی که بنظر من مهمه اینه که فک نکنیم تمام زندگی کنکور و دانشگاهه روی خودمون، خودشناسی، بالا بردن مهارت ها مون کار کنیم مثلاً هدف گذاری و مهارت های اجتماعی و شناخت تله ها و طرحواره ها مون که اونم شامل خودشناسی میشه ؛ خلاصه به تمام ابعاد زندگی توجه کنیم
بنظر من درمورد انتخاب رشته دکتر مسلمینی خوبه و دکتر رونقی هم خیلی عالین

2 پسندیده

نکته‌ای که بنده مد نظرم بود اینه که درس خوندن با هدف کنکور اشتباهه، کنکور نباید هدف باشه. به کنکور باید به چشم یک وسیله نگاه کرد، حتی به دانشگاه!

دانش اموز باید از کلاس دهم روز ب روز ک درسشو میخونه تستشو هم بزنه بزارع کنار
تلاش مداوم و نظم خیلی مهمه