از کجا میشه هم‌بنیانگذار برای شرکت تولید نرم‌افزار، پیدا کرد؟

دوستان عزیزم سلام
من قصد دارم که شرکت تاسیس کنم و برای این مهم نیاز به دو نفر است که با من عضو هیات مدیره باشند. یا اگر بخواهم شرکت سهامی خاص تاسیس کنم نیاز به ۵ فرد در هیات مدیره است.
به نظر شما در چه جمع هایی می توانم همبنیانگذارانی پیدا کنم که به فیلد کاری بنده علاقه مند باشند (تولید نرم افزار) و همچنین افرادی قابل اعتماد و صمیمی باشند که فقط دید سوداوری نداشته باشند؟
آیا از آواتک یا فناپ یا شتابدهنده ها می توان کمک گرفت؟
دوستان عزیزم لطفا راهنمایی بفرمایید.

3 پسندیده

چه سوال سختی
وقتی حرف اعتماد پیش میاد واقعا سخت میشه گفت که بعدا مشکلی پیش نمیاد
یه سری شرایط تعیین کنید. اینطوری سریع تر درباره داوطلبا تصمیم میگیرید
درباره وظایف هم همین کارو بکنید که طرف مقابلتون راحتتر تصمیم بگیره. مثلا سرمایه ای که باید بذاره، کارایی که برای فرآیند تاسیس باید انجام بده، بعد از تاسیس چه کارایی باید بکنه و…

چرا و برای چه نیازهایی دنبال همبنیان‌گذار هستین؟

این رو پاسخ بدین، فکر کنم مشخص بشه که هم‌بنیانگذاراتون کجا هستن.

تاسیس یک شرکت.
اول اینو بگم که مایلم یه تیم جمع کنم که این تیم روی یک محصول کار می کنه که این محصول در قالب یک بیزینس به فروش می رسه. برای انجام برخی امور و همکاری با سازمان های دولتی لازم است که ما به عنوان یک شخصیت حقوقی وجود داشته باشیم.

‪On Wed, Sep 4, 2019 at 12:44 PM ‫لاله ملا از پادپُرس‬‎ [email protected] wrote:‬

1 پسندیده

خب اگه فقط برای نام های مورد نیاز در تاسیس شرکت دنبال هم‌بنیان‌گذار هستین، بهترین راه اینه که به آشنای معتمد رو بندازین. ریسکش خیلی کمتره، در ضمن اینکه دستتون در تصمیم‌گیری‌ها و باقی قضایا توسط افرادی که حتی ممکنه به محصول یا خدمت شما وفادار نباشن دچار چالش نمی‌شین. با هم‌بنیان‌گذار مطرح کنین که فقط اسمش تو ثبت شرکت میاد و تو هیچ جای دیگه نقش تعیین کننده نداره و یا در سود/ضرر سهیم نیست.

اگه انتظارهای بیشتری از هم‌بنیان‌گذار دارین، مثلا آوردن سرمایه مادی، ارتباطات خاص، تخصص مشخص که برای شروع یه شرکت لازمه و …، اون قضیه ش متفاوته.

1 پسندیده

اینم فکر خوبیه. من خیلی مایل هستم با جوانانی شبیه خودم آشنا بشم و اونها همبنیانگذار بشن و بتونم روی توان علمی اون افراد حساب کنم. میدونی آخه اسم ها صرفا کاری از پیش نمی برن و توی شرکت های تکنولوژی محور، دانش خیلی مهمه

‪On Wed, Sep 4, 2019 at 1:58 PM ‫لاله ملا از پادپُرس‬‎ [email protected] wrote:‬

1 پسندیده

ای کاش یه شغلی به نام ایده پرداز و آینده نگر و تخیل کن داشتیم. مثلا می نشست و کل فیلم ها و اخبار رو می خوند و ایده پیدا می کرد یا کارش خیالبافی بود. سپس این خیالات را به ما می گفت تا تبدیل به واقعیت اش می کردیم :relaxed:

1 پسندیده

معمولاً شراکت در ایران کار سختی است و هرچه به پیش میرویم و به دلیل بالا رفتن هزینه ها و موانع دیگر (رکود های مختلف)، نیز سخت تر می شود. مهمترین قسمت آن یافتن نیروهای انسانی هم جهت با خودتان و متخصص است. در حال حاضر و منبعد روی تسهیلات دولتی حسابی باز نکنید و در نظر داشته باشید که سرمایه (ریالی) لازم برای تولید نرم افزار و یا محصولات دیگر،محیا باشد.معتقدم آینده اقتصاد کشورمان، شغل های مربوط به آن را به درستی بررسی نمایید و لا اقل تا دو سال دیگر محتاط باشید.