اعضای خاص پادپرس چه کسانی هستند؟

شاید برای شما هم اتفاق افتاده که
این پیام رو پس از باز کردن برخی موضوعات در پادپرس مشاهده کنید؛
اوپس… متاسفیم ولی این صفحه مخصوص اعضای خاص پادپرس هست
درحالی که محتواش شاید خیلی هم خصوصی نبوده مثلا نقد پادپرس یا اصلا یه موضوع خیلی عادی بوده .
این باگ سیستمه یا واقعا یک سری پست های خاص هست مخصوص اون اعضا؟
اعضای خاص پادپرس چه کسانی هستند؟

3 پسندیده

براساس تجربه‌ای که از گذشته داشتم، این خطا میتونه در دو مورد رخ بده:

  • شما واقعا به مطلب دسترسی ندارید. برای مثال اکانت خود شما به عنوان شوالیه، به مطالبی که متعلق به شوالیه‌ها هست دسترسی داره ولی بقیه اکانتها ندارن. حالا اگر فردی برحسب اتفاق بخواد به لینکی مرتبط با شوالیه‌ها بره، این خطا رخ میده (این اتفاق نسبتا نادر هست چون افراد فقط مطالب مرتبط با خودشون رو می‌بینن و امکان دسترسی مستقیم به لینک غیرمجاز رو ندارن. ولی اگر یه شوالیه یه لینک مخصوص رو به یه کاربر عادی بده، اون موقع این اتفاق میتونه بیوفته). این حالت کاملا برنامه‌ریزی شده و در اثر تفاوت دسترسی هست.
  • سیستم دچار اختلال در ارزیابی سطح دسترسی یا اختلالی از این جنس شده. در این مواقع میتونه به طور موقت این مشکل پیش بیاد. معمولا یا با رفرش یا با بستن و باز کردن صفحه، این مشکل حل میشه. ولی اگر مطمئن هستید که دسترسی دارید (بویژه اینکه از طریق خود صفحه پادپرس رفتید و نه لینک اشتراکی)، مشکل رو مطرح کنید تا افرادی که مسئول هستن بررسی کنن.

لاله @lolmol هم میتونه توضیح بیشتری بده اگر نیازه، ولی در کل اگر تکرار زیاد شد یا زمان طولانی این فرآیند ادامه داشت، علاوه بر کنترل پایداری اینترنت، حتما مشکل رو مطرح کنید و خودتون رو درگیر پیدا کردن حل اون نکنید (اساسا کاربر یا حتی مدیرها نمیتونن کاری انجام بدن و ممکنه نیاز به تماس با پشتیبانی سرور یا کارهایی از این شکل).

2 پسندیده

مثلا این لینک https://padpors.com/t/یه-باگ-تازه-🤔/11585/1

1 پسندیده

نمیدونم دقیقا اینجا چه اتفاقی میوفته. ممکنه توی ساخت لینک به مشکل بخوره. میتونی بدون شکلک، یه موضوع شبیه به همین بسازی؟

1 پسندیده

این موضوع رو راستش تو پروفایل جلال رضوی دیدم برای اونه
تو نشان های دریافتی نوشته بود «کنجکاو» و این لینک «یه باگ تازه» رو خواستم باز کنم با اون جمله مذکور مواجه شدم. منظورتون اینه لینک رو بدون شکلک بذارم؟ خب من لینک رو که کپی میکنم تو پادپرس این جوری میاد هر چند جای دیگه (تو قسمت یادداشت هام) هم بدون شکلک کپی شد و با همین نتیجه رو به رو شدم.

1 پسندیده

من توی پاتوق یه موضوع رو تست کردم. عجیب اینه که شکلک اساسا در لینک موضوعات وارد نمیشه. دقیقا نمیدونم این لینک چطور ساخته شده ولی اگر ساخته بشه، احتمالا به دلیل کاراکترهایی که در لینک ایجاد میکنه، توی ارتباط با دیتابیس مشکل ایجاد میکنه.

1 پسندیده

ظاهرا اسمم فقط شوالیه س ولی به پاتوق هم دسترسی ندارم
(قبلا پاتوق میرفتم ولی ظاهرا سیستم منو از دور خارج نموده :grin:شاید هم باگه)

1 پسندیده

تستی که داشتم نشون میده که مشکل از دیتابیس بوده به احتمال زیاد. چون دسترسی تکنیکی ندارم نمیتونم بیشتر حرفی بزنم و فعلا راهی به نظرم نمیرسه که تست جدیدی بزنم.
در مورد دسترسی، فکر میکنم که مشکلی برای من وجود نداشته باشه. بنابراین اون قطعا از گزینه‌ها باید حذف بشه.
چه اتفاقی محتمله؟ ممکنه بخشی از دیتا مرتبط با پست، یا به درستی ساخته نشده یا دچار مشکل شده. اینها رو باید یه نفر با دانش تکنیکال بیشتر بررسی کنه.

1 پسندیده

مثلا این لینک https://padpors.com/t/یه-باگ-تازه-:thinking:/11585/1

این لینکی که گذاشتی آرمان/مهدی، یه پیام خصوصی هست که دو عضو خاص/مشخص (من به عنوان گیرنده و جلال به عنوان فرستنده) بهش دسترسی داریم.

موضوع پیام خیلی خصوصی نیست و بروز میدم: جلال هر وقت باگی در سیستم میدید، به من پیام میداد تا رفعش کنم و تعداد ایرادات فضا کمتر شه. با توجه به روحیه مشاهده گری جلال و کمکی که به ما میکرد، یه مدال به ایشون تعلق گرفت. دلیل نشان هم پیدا کردن و بروزِ تعداد مشخصی باگ بود.

حسی که از جمله «اوپس … متاسفیم ولی این صفحه مخصوص اعضای خاص پادپرس هست»‌ گرفتی قابل درک هست، در عین حال که منظور از این جمله دادن حس «exclusivity» به افراد با فعالیت مشخص بوده، تو این مورد خاص، منظور این هست که «شما به این موضوع/پیام خصوصی دسترسی نداری».

نمیشه دیالوگ متفاوتی برای هر عدم دسترسی گنجوند. برای همین بعضی از عدم دسترسی ها که تعدادش محدوده، حس نادرستی رو منتقل میکنه. مشابه پیام بالا :roll_eyes:

امیدوارم توضیح قابل قبول و قابل درک باشه. :v: اگه ابهام و یا پیشنهادی هست بفرما … .

1 پسندیده

متشکرم . این رو میفهمم .