الهام از حركت چيتاها براي ساختن ماشين هاي آينده؟

از روي فيلم هايي كه در صدم ثانيه و مدت زمان بسيار كوتاه از چيتا ها گرفته شده ميتونيم مشاهده كنيم كه چيتاها سريع ترين موجودات هستن و بعلاوه وقتي طعمه رو بدست مي اورن ميتونن خيلي سريع سرعت خودشونو كاهش بدن
ايا ميتونيم خودروهايي با اين ساختار درست كنيم؟

الهام از حرکت چیتا برای طراحی ماشین

4 پسندیده

ایده جالبیه. سرعت اینا در عرض تقریبا 4 ثانیه از صفر به صد می رسه که شتابی که میگیره از خیلی از ماشینهای مسابقه بیشتره. فقط اینا یه مشکلی دارن این که با این همه سرعت و شتاب فقط 50 درصد در شکار کردن موفق هستن. و مدت زمانی که باسرعت بالا می دوند هم محدوده، باید اینا رو بررسی کرد دید چرا اینطوری هستن . میشه ازشون الهام گرفت و با رفع این نقص به کار گرفتشون

2 پسندیده

از لحاظ ساختار بدنی، چیتاها بدن ایرودینامیکی دارن: سبک هستن، سرشون کوچیکه، و پاهاشون بلنده.

ستون فقرات خیلی انعطاف پذیری دارن که کمکشون میکنه پیچ و خم خاصی موقع دویدن به بدنشون بدن. گام چیتاها تا 7 متر هم میرسه، به دلیل همین انعطافپذیری ستون فقراتشون.

پنجه هاشون هم مشابه میخ کفش فوتباله! و مشابه بقیه گربه سان ها پنجه هاشون در حین حرکت کامل جمع نمیشه، و این بهشون کمک میکنه راحت تر حرکت کنن.

برای الهام گرفتن از چیتا در صنعت خودروسازی، تنها چیزی که به ذهنم میرسه ساختار ایرودینامیک این موجوداته.

طرح های هم ارائه شده که وقتی نگاهش میکنی، زیاد یاد چیتا نمیفتی البته و حتما طرح های بهتری هم میشه داد. مشابه این طرح:

و یا این یکی که ماشین ساخته شده ی هندی هاس:

5 پسندیده

چیتا ها با هدف شکارچی بودن تکامل یافتن، ما برای ماشین های آینده چه هدفی رو دنبال میکنیم تا بتونیم از چیتاها ایده بگیریم؟ غیر از سرعت، شتاب و انعطاف بالا.

3 پسندیده

ترجيحا روشي كه بشه تاير رو از ماشين ها حذف كرد يه چيزي شبيه روبات ها!

3 پسندیده