اولین قدم برای یاد گرفتن نقاشی چیه؟

در خیلی از کارها، بخصوص وقتی با مهارت خاصی همراهه، سختترین قدم، اولین قدمه. توی نقاشی، اولین قدم چیه؟ چطور یادگیری نقاشی رو شروع کنیم که حس درونی رو به بهترین شکل نمایش بدیم؟

6 پسندیده

اولین قدم در نقاشی طراحیه در طراحی ناحیه سفید با ناحیه سیاهی به هفت منطقه تقسیم میشود و معنی سایه بخوبی جا میوفته

5 پسندیده

اولین قدم به نظرم طرح سوال برای خود شخص هست که چرا حس درونی رو میخواد با نقاشی نشون بده؟
یا چرا میخواد نقاشی کنه؟
مرحله ی بعد شروع یادگیری طراحی ست که شامل شناخت خط،سطح،حجم و پرسپکتیو و… میشه.
مرحله ی بعدی شناخت رنگ ها و چگونکی استفاده از رنگ و ترکیب بندی.که پیشنهاد میکنم کتاب “هنر رنگ” نوشته ی “یوهانس ایتن” را مطالعه کنید.
:rose:

7 پسندیده

اولین قدم برای فردی که تصمیم گرفته نقاشی کنه به نظرم کشیدنه.
دست با قلم هماهنگ میشه و کار خودش رو میکنه.
به نظرم توی این شکل مسائل نباید سخت گیری کنیم و همه چیز رو به خود شخص بسپاریم.

3 پسندیده

فکر می‌کنم جدای از تکنیک و این مسائل اولین قدم برای یاد گرفتن نقاشی کشیدنه!

تجربه:
بچه که بودم مثل بیشتر بچه‌ها عاشق نقاشی بودم؛ آبرنگ، مداد رنگی، پاستل، ماژیک، هرچی! فقط کافی بود یه نوشت افزار بدن دستم! حتا یادمه روی سرامیکای خونه هم نقاشی می‌کشیدم!: ))
نقاشی‌م همیشه خوب بود تا اینکه رسیدم به نقطه‌ی شوم ِ کنکور و کلن یادم رفت چقدر نقاشی کشیدن رو دوست دارم و چقدر موقع‌ی نقاشی بهم خوش می‌گذره. تا اینکه اخیرن یه دوره‌ی تصویرگری رفتم و یادم افتاد که چقدر عاشق نقاشی کشیدنم! و فهمیدم این مدت می‌ترسیدم چیزی بکشم و اون چیزی که میخام درنیاد. و انقدر این وسواس زیاد شده بود که عملن چیزی نمی‌کشیدم. بعد دیدم هرکاری کنم اونی که میخام نمیشه و به قول سالوادور دالی بی‌خیال نقاشی بی‌عیب و نقص شدم چون هیچ وقت اونی که میخای نمیشه! الان سعی می‌کنم ازش لذت ببرم.

پ.ن:

اینو یادم رفت بگم که برای اینکه ترس‌تون از نقاشی بریزه ثبت‌نام تو یه کلاس خییییییییلی کمک می‌کنه!
یا مثلن شرکت تو کلوپ‌های طراحی (کلوپ طراحی جایی‌ه که پول کمی به ازای هر جلسه میدین و 3-4 ساعت از روی یه مدل که معمولن انسانه طراحی می‌کنید). ارتباط گرفتن با آدمایی که نقاشی می‌کنن و مثلن دنبال کردن‌شون تو شبکه‌های مجازی هم خیلی انگیزه میده. برای کشیدن هم کپی کردن ِ نقاشی‌هایی که دوس دارین هم لذت بخشه هم کمک می‌کنه بفهمین چه چیزی تو اون نقاشی باعث شده دوسش داشته باشین.

5 پسندیده

به نظر من اولین قدم خوب دیدن هست و قدم بعدی استفاده درست از ابزار نقاشی و رعایت مقیاس ها هست
با دقت و تمرین درست میشه ولی چیزی که در کسایی که نقاشی شون خوب نیست میبینم رفتن سریع به کلیات هست مثلا خودم فورا میخوام شکل صورت یا خانه را به طرحی که در کودکی و نوجوانی یاد گرفته ام بکشم و کلیات ما رو از جزئیات غافل میکنه و مقیاس ها رو رعایت نمی کنیم یا جایی که باید ابتدا از چند خط ساده شروع کنیم و از قسمت های مختلف مداد و قلم مو و… استفاده کنیم دقت نمیکنیم.
برای شروع از مداد و طراحی و استفاده از حجم مداد در مواقع مختلف مثل حالت اشیا با نور و سایه ها و مقیاس درست و تناسبش رو باید رعایت کنیم .اما همه چیز باید از همین خطوط شروع شه و کم کم پیشرفت کنیم.