اولین نوار کاستی که با واکمن گوش دادین چی بود؟

یادمه تازه رفته بودم دبیرستان و نمیدونم چی شده بود که یه دفعه ای فاز موسیقی و آهنگ گوش دادن گرفته بودم. یه ضبط صوت سونی داشتیم که یادمه از قشم خریده بودیمش و اون سال به مثل بقیه وسایل خونمون به عنوان آخرین استفاده کننده رسیده بود به من :sweat_smile:
این ضبط صوت شروعی بود بر نوار ضبط کردنهای من. مشکی بود با دو تا جای کاست که یکیش برای ضبط کردن بود. پس از اون بود که به خودم جسارت بیشتری دادم و از ارثیه خانوادگی مون چیزهای بیشتری رو طلب کردم. واکمنِ عزیز جزو این ارثیه بود که مشابه بقیه اموال(مثلاً زیرشلواری) به منِ بچه آخر بعد از اینکه سایرین کلی ازش استفاده کرده بودن، رسیده بود. مدلش رو دقیق یادم نیست، ولی یه واکمن طوسی رنگ بود که حتی هدست هم نداشت و مجبور شده بودم باندهای ضبط صوت عزیزم رو باز کنم و با کلی سیم پیچ بازی بچسبونم بهش. (نمی دونم چه کرمی بود آخه! مگه همون ضبط صوت چی کم گذاشته بود برام، منکه روم نمیشد با واکمن برم تو خیابونا! شاید کمی زیادی خجالتی بودم)

image

میتونم با شجاعت تمام بگم که، اولین نوار کاستی که با واکمن خاکستریه گوش میدادم، نوار جواد یساری بود. بعد از اون کمی سعی کردم سلیقه موسیقیاییم رو رشد بدم و رفتم سراغ نوارهای سیاوش (هم سیاوش صحنه و هم قمیشی) و البته آهنگهای کوروش یغمایی پدرم.

  • بی تو موندن لحظه ی جبر منه
    صبر ایوب زمان صبر منه
    خونه بی تو خونه نیست قبر منه
    بیا تا اون روزهای خوبم بیاد

image

  • به نظرتون چرا سونی نتونست واکمن رو به آیپد تبدیل کنه؟
5 پسندیده

واکمن نداشتم ولی ضبط صوت کوچیک در سن ده تا سیزده سالگی داشتم و نوارهای قدیمی بابام که خواننده بودن رو گوش میدادم . اولین تجربه ضبط صدام هم بر میگرده به تقریبا 7 تا ده سالگیم دقیق یادم نیست. با خانواده تو خونه عموم بودم اونم عاشق کارهای جدید بود خودش میخوند صداشو ضبط میکرد به منم اصرار کردن اخرش منم یه دقیقه خوندم :joy:

3 پسندیده

شروع وحشتناکی داشتی :joy: من با سیاوش قمیشی شروع کردم. البته بیشتر مثل لالایی عمل میکرد و وسط آهنگ معمولا خوابم میبرد. مثل کارتونهای دنباله‌دار قدیم، تا مدتها آخر آلبومهای سیاوش رو هم نمیدونستم :joy:

4 پسندیده

آلبوم دهاتی از شادمهر سال 80 حدودا. یادش بخیر

3 پسندیده

دبیرستانی بودم
تو که بارونو ندیدی قمیشی اولین آهنگی بود که پلی کردم

3 پسندیده

جواد یساری وحشتناکه؟؟؟ اگه بگم من با حسن شماعی زاده شروع کردم چی می گید پس؟؟؟
البته باید اعتراف کنم که بعد از این همه سال هم سوز صدای شماعی زاده رو خیلی دوست دارم اصلا انگار تو ذهن من اون کاست تتو شده و نمیتونم از طلسم اون کاست بیرون بیام

1 پسندیده

@arezoo

آرزو خداییش سوز صداش تو کدوم آهنگشو میگی؟ :grinning_face_with_smiling_eyes:
انگار از یه معبد عشق قدیمی تو میای😍

2 پسندیده

:sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:
شاید باورتون نشه ول تو اونم سوز داره خخخخخخ
ولی خوب آهنگ آسمون های شماعی زاده با آهنگ آزمون جاده بیا یه جورایی خیلی خوبی، خوبه
یا آهنگ بشکن
یا ا همه مهم تر آهنگ به خاطر تو :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:
خدایی خیلی دوست دارم مخصوصا آسمون ها و به خاطر تو پیشنهاد میکنم گوش کنید

2 پسندیده

شب موقع خواب گوش میدم، خدا کنه سوز داشته باشه بخاطر رابطه خراب شدم یه کم ضجه بزنم😁

2 پسندیده

جواد یساری، محمد اصفهانی، سیاوش قمیشی :heart_eyes: