اگر در جایی شاهد استفاده نادرست از آب باشید، آیا تذکر می‌دهید؟

دیدم که برخی از دوستان از تجربه هایشان در برخورد با مسئول خدماتی و یا راننده های اتوبوس هنگام تمیزی ماشین شان گفتند. برایم سوال شد که دیگران چطور؟

اگر شاهد استفاده بی رویه از آب مثلا در خیابان، سرِ کار، خانه، …، باشید؛ آیا واکنشی نشان می‌دهید؟

بهتر است اگر یک-دو نمونه از این واکنش ها که تا الان داشتید، را توصیف کنید: بگویید موقعیت چه بود و شما چه کردید؟ نتیجه چه شد؟

5 پسندیده

تذکر میدادم و چون سعی میکردم تذکرم خیلی دوستانه و مودبانه باشه با مقدار زیادی کمرویی و خجالت توام میشد و نتیجه خاصی نداشت. کم کم به صرافت افتادم که این مدل تذکر دادن فقط جنبه ی شخصی و رفع مسئولیت کردن داره ولی از اون طرف چون میدونم اگه خوددار نباشم یه تذکر ساده ممکنه به درگیری فیزیکی بیانجامه هنوز راه حل درستی براش ندارم.

یه راه حلی که جدیداً به نظرم میتونه واسه تذکر دادن به نهادهای دولتی واسه اینجور استفاده نابجای آب، ازش استفاده کرد عکس گرفتن و به اشتراک گذاشتن در فضای مجازیه.

حتی از افراد عامه هم میشه فیلم گرفت و به خودشون نشون داد شاید تاثیر بیشتری داشته باشه!

5 پسندیده

بله تذکر خواهم داد،‌ محترمانه و محکم.

یک بار اینطور شد و لوله شکسته بود و آب میومد روی زمین و هدر میرفت. تذکر دادم، اما گفتن زنگ زدیم میان.

اما میدونستم تا مسئول مربوطه بیاد کلی طول میکشه. چند قدم رفتم جلوتر و یه چیزی پیدا کردم و برگشتم و گذاشتم تو لوله آب و خلاصه آب قطع شد.

5 پسندیده

این کار برایم به یک عادت تبدیل شده هرگاه هر کسی را که ببینم آب را به صورت نادرست استفاده میکند که به نظر من اسراف است حتما دوستانه تذکر میدهم، دوست عزیزم میشود که شیر آب را کمتر باز بگذاری اگر شیر آب کمتر هم باز باشد میتوانی دست و صورتت را به درستی شستشو کنی، یک نمونه از تذکراتم برای شخص که ظاهرا خیلی مذهبی سر سختی بود و همیشه از اسراف و مسایل دینی صحبت میکرد روزی او را در حال وضوء گرفتن مشاهده کردم که شیر آب را بی حد و اندازه باز نگه داشته است و این وضوء گرفتن او هم حد اقل ده دقیقه طول کشید من گفتم دوست عزیزم از شما توقع چنین کاری را نداشم که خود از جمله کسانی هستید که همیشه داد از اسراف و دیگر مسایل میزنید ولی در عمل باید پیاده کنید، همین حالا شما حدود پنج دقیقه من شاهد بودم که شما مصروف نظافت دماغ تان بودید آب به همان شدت ضایع میشد حتی شیر آب را بسته نکردید این اسراف و زیاده روی در مصرف آب نیست؟
واقع شرمنده شد و گفت بلی من شرمنده ام که متوجه نبودم.
همیشه یکی از دغدغه های مهم زندگیم این است بیشتر به همسرم تذکر میدهم که آب را زیاده از حد مصرف نکن.

1 پسندیده

راستش من خیلی جرات دهن به دهن شدن رو ندارم و نمی دونم واکنش طرف مقابلم چیه
اما بهترین راه حلی که براش پیدا کردم طرز نگاهمه. وقتی یه نگاه به شیر اب بندازی بعد یه نگاه آمیخته به یه ذره غضب به خود طرف ، مسلما متوجه میشه. این کار از نظر من تاثیر گذار ترین کاره. البته تو پرانتز بگم که بعضی ها هم تیپ لجباز دارن! این کارو که کنید بدتر ادامه میدن. اگر دیدید طرف اینجوریه بذارید برید. چون اونوقت دیگه کسی نیس که بخواد لجبازیشو بهش نشون بده :joy:

3 پسندیده