اگه بخواهید مقاله بنویسید چه موضوعی را انتخاب میکنید؟

باسلام!همانطور که میدونید برای شرکت توی بعضی از مسابقات واقعا به نوشتن یک مقاله ی خوب باتعداد منابع زیاد ومطالب در حد 100صفحه نیاز است .اگه شما باشید چه مطلبی رو انخاب میکنید که هم مطلب هم منبع وهم موضوع جالبی داشته باشه؟

1 پسندیده

سوال گنگ است. لطفا بیشتر توضیح دهید.

میشه دقیق‌تر بگویید منظورتان چه جور مسابقه‌ای است؟
این مسابقات در چه سطحی است؟ دبیرستان یا دانشگاه؟

دبیرستان. درسطح کشور ومدارس فرزانگان:blush:

میشه اسم یکی از این مسابقات را بگی؟ آیا چیزی در اینترنت در موردش هست؟
یادمه زمان ما مسابقه خوارزمی بود اما مقاله نویسی بخشی از مسابقه نبود. کلا یه کم مسئله رو بازتر می‌کنی. خیلی‌ها از جمله من دیدی در مورد این مسابقات ندارن.

1 پسندیده

اگه قرار باشه درباره چیزی بنویسم، موضوعی رو انتخاب میکنم که:

  1. بهش تسلط دارم، حالا چه این تسلط از طریق مطالعه کسب شده باشه و چه از طریق تجربه! (و البته تجربه - آزمایش در اولویت بالاتری قرار دارن نسبت به دانش).
    هر چقد هم محقق خوبی باشم، باز هم چیزی که آدم به مرور زمان و در طی مطالعات/تجربه های پی در پی کسب میکنه، متفاوت از چیزی هست که صرفا به قصد مقاله نوشتن انتخابش میکنه.

  2. خیلی تکراری نباشه، و به راحتی نشه درباره ش مطلب در منابع موجود پیدا کرد. این طوری شانس بیشتری دارم که حرف نویی در اون باره داشته باشم.

  3. تا حد امکان ترند نباشه و اگه قرار هست گرمایی ایجاد کنه زاده ی تخیل و ذهن خودم باشه.

در ضمن اگه قراره با هدف بردن در مسابقه ای شرکت کنم، حتما معیارهای سنجش رو مرور میکنم. به هر حال داورای مسابقه ملاک هایی برا سنجش مقاله ی برتر دارن که بر اساسش انتخاب میکنن.

2 پسندیده

درمورد مسابقات خوارزمی باید بگم: الان تحقیق وپژوهش داره وتفاوتش با مقالات review paper اینه که توی مسابقات خوارزمی باید یه چیز جدید توی مقاله ات بنویسی که یه چیزی به علم اضافه کنه کلا چیزجدیدی باشه!
ولی مسابقه ای که مدنظر منه اطلاع ندارم توی اینترنت ازش صحبش شده یا نه ولی این مسابقه باید مقالاتش حالت review paperداشته باشه یعنی درمورد چیزی که قبلا ثبت واختراع شده یا حتی درمورد مسائل جامعه شناسی مقاله بنویسی. مقاله ات اول در سطح کشور واستان سنجیده وبعد اگه عالی بود بین المللی حسابش میکنن.
نوشتن این مقاله خیلی برام مهمه ولی متاسفانه هنوز موضوع مناسبی پیدا نکردم چندتادونه هم که پیداکردم استادان راهنما گفتن حالت ایده واختراع داره برای خوارزمی مناسبه!!!:sneezing_face:
اگه میتونید چند تاموضوع در این باره پیشنهاد بدید متشکر میشم.:innocent:

1 پسندیده

من چند تا موضوع خوب به ذهنم می‌رسه. البته این‌ها علاقه‌های من هستند و ممکنه دوست نداشته باشی:

  • در پردازش تصویر این موضوعات را می‌پسندم:
    Superresolution, 3D Reconstruction, Stereo Vision
    پردازش تصویر بسیار موضوع کاربردی‌ای است و در عین حال خواندن مقالاتش خیلی دشوار نیست.

  • موضوعات محیط زیستی هم می‌تواند جالب باشد. مثلا دلایل مهاجرت مردم از استان‌های جنوبی به استان‌های شمالی یا تاثیر کشاورزی بر خاک و …

  • در ریاضی موضوعی که برایم خیلی جالب است سیر تحول هندسه است و نگرش فلاسفه به هندسه در گذر زمان. اگر بخواهی وقت بگذاری موضوع جالبی است. حتی می‌تونی در مورد شکل‌گیری نظریه مجموعه‌ها و تاثیرش بر ریاضیات مدرن بنویسی.

نوشتن مقاله review کار خیلی سختیه به خاطر این که باید با کارهایی که در یک زمینه خاص صورت گرفته آشنا باشی.

3 پسندیده

عالین!!!:heart:
بسیار بسیارمچکرم.
بهتره برم درموردشون کلی تحقیق کنم.:nerd_face:

با توجه به اینکه موضوع رو باز گذاشتید، اگه علاقه مند به موضوعات روز دارید این دو عنوان رو پیشنهاد میکنم:

  • cpu‌های بیولوژیک
  • هایپرلوپ (Hyperloop)
2 پسندیده

تحقیقم رو درمورد کشاورزی وتاثیرات ان برخاک شروع کردم ولی میدونید برای مقاله باید اونو به موضوعات ریزتری تبدیل کنم ودرمورد هرکدومشون کلی توضیح بدم تاهمه شون موضوع اصلی رو پوشش بدند؟؟!!!
بنظرتون از کجاشروع کنم؟:no_mouth:

2 پسندیده

@Mehrdad_Roshan اطلاعات خوبی در زمینه ی کشاورزی دارن و حتی علاقه ی زیادی هم به کشاورزی و باغبونی؛ ضمن اینکه اهل تحقیق هم هستن. احتمالا بتونن مشورت های خوبی در این زمینه بدن.

2 پسندیده