اگه خانم ها بلندتر از آقایون بودن چی میشد؟

داشتم به سوال «به نظرتون انسان های هزار سال دیگه چند مترن؟ چرا؟» فکر میکردم و دیدم در اکثر زوج هایی که میشناسم، آقایون معمولا حداقل سه-چهار انگشت بلندتر از خانم ها هستن.

و به نظرم منطقی اومد که نتیجه بگیرم آقایون به طور متوسط بلندتر از خانم ها هستن. به چراییش فکر کردم به نظرم رسید احتمالا هورمونی باشه، ولی اگه هورمونی باشه، پس چرا یه سری آقایون کوتاه ترن؟!

و کمی گوگل کردم دیدم واقعا مردها بلندتر از زن ها هستن. و ظاهرا دلیلش به این خاطره که زن‌ها از کروموزم X دو تا دارن*!

اینکه مردها معمولا جذب زنی میشن که ازشون کوتاه تر هست، خودش برام یه سواله، ولی حالا به نظرتون اگه برعکس بود؛ یعنی به طور متوسط زن ها بلندتر از مردها بودن چی میشد؟

‍*هر چند فکر میکردم یه کروموزوم X در خانم ها خاموش هست و به نظر لازمه مقاله اصلی رو بخونم.

زن و مرد

5 پسندیده

مگه این اتفاق می افته؟اگه هم بخوایم صد درصدوبااستدلال کامل به این موضوع از دیدگاه اقایان نگاه کنیم اینه که فکرمیکنن سلطه وجذابیت بیشتری میتونن داشته باشن. علاوه براون چونکه بیشتر وظایف جامعه برشانه های مرداست قد بلند واین ساختار فیزیکی برای مردان مناسب تره.

بر اساس فرضیه ی 50درصدی مطمئنم که هیچ اتفاقی نمی افتاد!

فکر کنم اون موقع خانوم ها باید از توی کمد به آقایون وسایل مورد نیازشون رو میدادن :thinking::thinking::thinking::grinning::grinning::grinning:

5 پسندیده

آقاها موقعیتشون رو به عنوان تکیه گاه از دست میدادن!

2 پسندیده

به جای یک جامعه مرد سالار یک جامعه زن سالار داشتیم و مردها برای حقوق برابر با زنان می‌جنگیدند.

3 پسندیده

مشابه علی شاکری، فکر می کنم خانوم ها در موضع قدرت قرار می گرفتند.

در این مورد نظر و تجربه ی خودم اینه که لزوما جذب خانوم های کوتاه تر از خودم نمیشم. ولی طبیعت جوری من رو آفریده که عموما همه ی خانوم ها از من کوتاه تر هستن.

2 پسندیده

میتونید ارتباط بیشترشو باقد بیان کنید؟!:roll_eyes:

آخه از اون طرف هم هست. برای خانما هم مردهای بلندتر از اونا، موارد جذاب تری هستن.
فکر میکنم عموما قد بلند برای یه مرد، یکی از فاکتور های قدرت و توانایی هستش که برای خانما تا حدی جذابه.

در واقع بلندتر بودن از یک خانم یکی از چیزایی هست که مردا اگر داشته باشن، روش حساب باز میکنن و مطمئن تر جلو میرن😉.شاید یه جور اعتماد به نفس.

4 پسندیده

شاید اون موقع خانوما میومدن خواستگاری آقایون :thinking:
در کل منطقی نیست که مسائلی که مطرح شد به قد ربطی داشته باشه شما ( آقایون) از یه خانم قد بلندتر تاحالا خوشتون نیومده؟ اما نتونستید این احساس رو ابراز کنید چون از نگاه جامعه میترسید. برعکسش شما (خانوما) تا به حال از یه آقای قد کوتاه تر از خودتون خوشتون نیومده؟

مشکل و بحث به جای دیگه ای بر میگرده و انتخاب های ماست که خیلی وقت ها خیلی دیدگاه ها رو شکل میده.
از نظر ژنتیکی طبیعیه ولی از نظر اجتماعی اصلا طبیعی نیست که همه بخوان دوستشون همسرشون نامزدشون یا هرچیزی که اسمشو میزارید از خودشون کوتاه تر باشه. اصلا طبیعی نیست! :neutral_face:

3 پسندیده

در کنار همه نکاتی که دوستان گفتن، قد بلند اعتماد بنفس رو افزایش میده و امکان گرفتن پوزیشن های مدیریتی رو بیشتر میکنه در جامعه.

1 پسندیده

الان با دیدن تغییرات رفتاری جامعه به خاطر کرونا، حس می‌کنم ممکنه چنین تغییری روی انتخاب جامعه تاثیر داشته
یعنی در تاریخ کهن، باید دید قدِ بلند مرد چه تاثیری داشته و چطور جلوی مرگ رو می‌گرفته. که باعث شده این موضوع توی حافظه جامعه بمونه.
شاید قدِ بلند مرد باعث می‌شده راحت‌تر میوه درختان رو بچینه و میوه‌های بیشتری گیر خانوم خونه میاد و از گرسنگی نجات پیدا می‌کنه.

البته نیازه که اضافه کنم خانم ها، حتی با قد برابر، باز هم قد بلندتر از آقایون به نظر می رسند. اما در جواب به نظرم حداقل در عرف جامعه زیاد جالب نیست و بنده هم با عرف موافقم.