اگه هیچ روزی از سال غیر از آخر هفته، تعطیل نبود چی میشد؟

اگه هیچ روزی از سال غیر از آخر هفته، تعطیل نبود چی میشد؟ بدترین و بهترین حالت هایی که به ذهنت میرسه رو بگو.

4 پسندیده

برای آخر هفته هامون بهتر برنامه ریزی میکردیم …

2 پسندیده

سوال خیلی خوبی است من فکر میکنم که اگر فقط یک روز آخر هفته رخصتی میبود و دیگر روز ها همه کار میکردند مطمئنا کشور ما از بحران های اقتصادی نجات پیدا میکرد چون همه مصروف کار بودند صنعت پیشرفت میکرد، تکنولوژی ترقی میکرد، و از هر نگاهی به نتایج خوبی دست پیدا میکردیم، شاید شما هم اطلاعاتی داشته باشید دقیق نمیدانم شایعه بود یا حقیقت که وقتی ولادیمیر پوتین برای اولین بار رئیس جمهور روسیه شد برای سه سال رخصتی های عمومی و خصوصی را ملغی اعلام کردن و دلیل هم این بود که باید درین سه سال کار کنیم تا کشور را از بحران اقصادی نجات دهیم." اگر کسی دقیق تر ازین موضوع اطلاع دارد خواهش میکنم که موضوع را بنگارد"

1 پسندیده

یکی از بدترین حالت‌هاش این بود که خستگی کاری (برای مشاغل غیراداری) افزایش چشمگیری پیدا میکرد و این چنین صنایعی در درازمدت با افت شدید کارایی و بهره‌وری مواجه میشن و غیبت کارکنان و کارگران افزایش پیدا میکنه (مثلا کار بدون وقفه در صنایع نفت جنوب). نهایتا باید هر 3-4سال نیروی کار جوان و تازه‌کار رو جایگزین نیروی فرسوده شده بکنند.

1 پسندیده

من فکر میکنم اگر به شکل مناسبی تعطیلات آخر هفته طراحی بشه (مثلا دو روز کامل باشه)، میتونه مفید باشه. همانطوری که @Mohammad_Sarraf گفت آدمها برنامه ریزی بهتری و دقیقتری انجام میدن و سعی میکنن به بهترین شکل استفاده کنن.

نکته جانبی اینه که: اگر در کنار این تصمیم، افرادی با تحقیق و خلاقیت، سعی کنن به جامعه راههای بهتر تفریح کردن رو یاد بدن، مشکل خاصی پیش نمیاد. خودش تبدیل به یک علم پزشکی و بیزنسی جالب میشه. همین الان هم البته میتونه همین اتفاق بیوفته.

4 پسندیده

تعطیلات آخر هفته‌ها بیش‌تر بشه، قطعاً بازدهی بالاتر می‌ره، مثلاً نیم ساعت بازدهی مفید کارمندهای دولت بیش‌تر می‌شه :slight_smile:

2 پسندیده