اگه پارک کردن ماشین تو شهر دیگه مجانی نباشه!

اگه شهرداری شهرتون از شما بخواد که برای پارک ماشین تون در بعضی از مناطق شهر ازتون پول بگیره واکنش شما چیه؟

4 پسندیده

ماشینو ی جا دیگه پارک میکنم
و جوابم به شهرداری همون انگشته
و البته اونجا کجا باشه ؟

2 پسندیده

توی لحظه اولی که خوندم، به نظرم راه حلی خوبی برای مشکل جای پارک توی تهران اومد، ولی بعدش دیدم که واقعا شهری مثلا تهران، و مردمی با وضع اقتصادی ایران، این روش اصلا مناسبی نخواهد بود.
توی کشور‌های اروپایی، حتی خیلی از جاهای آمریکا، معمولا پارک کردن رو جایی پولی میکنن که نزدیک مراکز مهمه که کسی که خیلی عجله داره و شرایط اضطراری‌ای داره، بتونه به مقصدش نزدیک باشه. و اگر کسی هم این شرایط رو نداشته باشه، میتونه با یه ذره فاصله، تهش ۶-۵ دقیقه پیاده روی، جای مناسب پارک پیدا کنه. ولی شما توی تهران اگر جای پارکی پیدا کنی که فقط ده دقیقه با جایی که کار داری فاصله داشته باشه، خوش شانس حساب میشی.
البته باز هم توی کشور‌های توسعه‌یافته، یه سری جای پارک‌های عمومی هستند که یه سری امکانات دارند، مثل نگهبان، یا قفل برای دوچرخه و … که باز هم این پولی که گرفته میشه، صرف تعمیر و نگه‌داری همین مراکز میشه و هدف درآمدزایی از جای پارک نیست.
در حالت کلی، اگر جای پارک مجانی نباشه، شاید ماشینم رو ببرم نزدیک‌ترین جایی که مجانی هست و بقیش رو با وسایل نقلیه عمومی برم.

3 پسندیده

شاید خبر نداشتید ولی جالبه بدونید که…
شهرداری تهران در تعدادی از مناطق (که در حال تسری به همه شون هست)، طرح پارک حاشیه ای رو اجرا می کنه و اگه شما در روزهای عادی از ساعت 7:30 صبح تا 9 شب، خودروتون رو در معابر اصلی و معابر فرعی شماره 1 بیش از نیم ساعت پارک کنید، شارژ می شید و این شارژ روی حساب «تهران من» شما قرار می گیره.

4 پسندیده

خیلی جالب بود. درموردش که میخوندم ظاهرا جایگزین همون پارکمتر و پارک‌بان هست. ولی باز هم هدفشون فقط کسب درآمد به نظر میاد.

3 پسندیده

اتفاقا میخواستم بگم الان هم مجانی نیست، دیدم خودتون گفتین. تو مشهد خیلی وقته در حال پیاده شدن هست. همین طور تو زنجان. مثلا ده سال پیش که زنجان بودم چنین چیزی بود.

جالبه که الان تو تهران در حال پیاده شدنه … .

4 پسندیده

ببین @Alavi1412 در نگاه اول شاید صرفا هدف کسب درآمد به نظر بیاد (البته که یک پروژه باید بتونه هزینه خودش رو در بیاره)
اما اهداف اصلی اش مدیریت ترافیک و سوق دادن مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی هست، و البته حمل و نقل عمومی ای که خوب و به روز باشه.
چون وقتی دیگه پارک کردن مجانی نباشه مردم به سمت گزینه های مقرون به صرفه تر رو میارن.

3 پسندیده

این روش قبلا توسط پارکومتر و پارکبان انجام میشد.
الان توسط ماشین های مجهز به دوربین پلاک خوان انجام میشه که یک معبر رو دور میزن. یک بار پلاک همه ماشین های پارک شده رو می خونن و در دور بعدی هم دوباره همه پلاک ها رو می خونن. هر ماشینی بیش از نیم ساعت پارک بوده باشه طبق تعرفه شارژش می کنن.
البته این روش خیلی بهینه نیست و باگ داره.
بهینه نیست چون خودش یک خط رو اشغال می کنه و عملا ترافیک ایجاد می کنه.
باگ داره چون ممکنه زمانی که کل معبر رو دور می زنه بیش از نیم ساعت بشه و خیلی از ماشین ها قسر در برن.

4 پسندیده

حالا یه سوال
من اگه بیام برای پیاده کردن این طرح سنسور تو معابر کار بذارم و با سنسور حضور ماشین تون رو تشخیص بدم، خوبی و بدی هاش چیه؟ هنوز دوسم دارید یا ازم متنفر می شید؟ :sweat_smile:

4 پسندیده
  1. کسایی که ماشین داره، کمتر به فکر هزینه های جانبی هستن! و فکر نمیکنم از طرح پارک غیرمجانی شاکی بشن.

    این طوری بگم کسی که به فکر هزینه های جانبی هست، یه بار حساب و کتاب میکنه میبینه رفت و آمد با روش های جمعی و یا روش‌های بدنی به صرفه تر هست و دیگه ماشین رو میذاره کنار! پس ماشین‌سوارهای تو خیابون بیشتر دنبال راحتی هستن و گاها هیجان/آزادی عمل و کمتر به فکر هزینه ها.

  2. چه سنسور، چه ماشین مجهز به دوربین، و چه پارکبان؛ صاحب ماشین اصلا متوجه نمیشه از کجا خورد!!! پس نگران نباشین و طرح سنسور رو پیاده کنین :wink:

فقط حواستون باشه سنسور رو میشه خراب کرد/دزدید/… . :grin:

3 پسندیده

اتفاقا همین برام مهمه
آیا ممکنه سنسورهای ما رو با دیلم از تو زمین در بیارید؟ :grin:

3 پسندیده

اگه به من باشه چرا که نه

3 پسندیده

به شیر آب توی دستشویی‌های بین راهی رحم نمیشه، اونوقت به سنسور توی زمین که داره مردم رو جریمه می‌کنه رحم بشه؟ :joy:

به جای ماشین، میشه از کوادروتور های اتوماتیک استفاده کرد که خودشون یک مسیری رو به طور منظم پیمایش کنن و وقتی که باتریشون تموم شد، برن ایستگاه انرژی‌ای که براشون تعبیه شده و خودشون رو شارژ کنن و بعدشم برگردن به ادامه ماموریت. قطعا هزینه یک کوادروتور از یک ماشین و یک راننده کمتر خواهد بود ولی نیازمند زیر ساخت تامین انرژی هست. از اونجایی هم که روی کوادروتور دوربین 360 میشه نصب کرد، اگر آسیبی بهش وارد بشه و یا حتی دزدیده بشه، میشه راحت‌تر پیگیریش کرد.

3 پسندیده

ایده جالبیه
ولی کوادکوپتر رو هم می زنن.
و ویز ویز کردن تعدادی کوادکوپتر بالای سر مردم چندان چیز خوشایندی نیست به نظرم.

3 پسندیده

بالاخره ناچاریم برای پارک ماشین پول بدیم .
که البته در بعضی از شهر ها این اتفاق افتاده

1 پسندیده