ایا استخراج بیت کوین و داشتن چند دستگاه ماینر به صرفه است؟

کسی از دوستان خودش شخصا ماینر داشته وکار استخراج انجام داده؟ اگه انجام داده من یک سری سوال داشتم می خواستم ببینم می تونه منو راهنمایی کنه؟

ایاالان صرفه اقتصادیی داره چندتا دستگاه یا حتما باید مزرعه بزنیم؟

1 پسندیده

پاسخ این سوال خیلی وابسته به زمان هست چون استخراج بیت‌کوین روز به روز سخت‌تر میشه و ماینرهای پیشرفته‌تر هم روز به روز گران‌تر و پر مصرف‌تر میشن. شاید سال گذشته جواب این بود که بله استخراج بیت‌کوین به صرفه است اما امسال شرایط خیلی سخت‌تر شده.

به علاوه توجه داشته باشید که محاسبات سرانگشتی در این مورد معمولا درست از آب درنمیان. مثلا شما با قیمت برق A محاسبات‌تون رو انجام دادین ولی قیمت برق به یکباره افزایش پیدا می‌کنه و همه چیز به هم می‌ریزه. فاکتورهای دیگه‌ای هم هستن که شما اون‌ها رو تعیین نمی‌کنید اما در نتیجه کار موثر هستن.

طبق محاسبه‌ای که یکبار کردم با یک یا دو ماینر به سختی می‌توان به سودی رسید مگه این که به برق رایگان دسترسی داشته باشید.

2 پسندیده

سلام دوست عزیز
تو آپارت در موردش یه عزیزی کامل توضیح دادن و تقریبا همه جواب سوال ها اونجاست
جادی

3 پسندیده

ممنون از پاسختون ولی بیشتر دنبال شخصی هستم که خودش تجربه اینکارو داره

ماینر گذاشتن و استخراج بیتوکین یه نوع سرمایه گذاری هست , سرمایه گذاری یه مقوله بسیار حساس هست و تآکید میکنم باید آداب و مبانی سرمایه گذاری رو کاملآ مسلط باشید , مایر گذاشتن کار پردردسری هست که برای انجامش باید به خیلی چیزها توجه داشته باشی. اینکه به صرفه هست یا خیر رو همینجوری با بله و خیر نمیشه جواب داد! خیلی نکات زیادی هستن که باید در نظر داشته باشی و بهتره قبل از انجام اینکار حد اقل یک سال راجع بهش تحقیق کنی و اطلاعات کسب کنی… با یکی دوتا ماینر نمیشه به درآمد رسید چون هزینه های جانبی خیلی زیادی داره و دردسر هایی مثل سر و صدا و خنک کردن ماینر ها و اینترنت و مصرف برق , اما از ده تا ماینر به بالا میشه گفت هزینه کافی وجود داشته برای حل و رفع مشکلات بحث ها و موارد جانبی , ولی با یکی دوتا ماینر ارزش نداره حتی پول برق و اینترنتت و استهلاک کامپیوتر رو هم در نمیارید این رو از من داشته باشید.

چقد میخوای هزینه کنی؟
بدون مجوز میخوای کار کنی یا مجاز؟
برق امامی میخوای استفاده کنی یا کنتور؟
مکانی که میخوای کار کنی چه شرایطی داره؟
منطقه از نظر آب و هوایی چطوره؟
اینارو بگی میتونم راهنماییت کنم که کارامده یا نه