ایا تو جامعه امروز ایران خانواده تناردیه پدر و مادر واقعی کوزتن؟

چند وقتیه که بحث کودکی که مدعی شده بود که از طرف کارخونه تسلا دعوت میشه تموم شده, و بعد از به استحضا گرفتن اون طفل بی گناه اینده اونم مثل چندین و چند کودک دیگه که اسیر جاه طلبی بی اندازه والدینشون, خراب شد. خیلی از والدین امروزی کودکان خودشون رو در کنار سایر وسایل خونشون دسمایه فخرفروشی قرار می دن و سعی میکنم تا با فشار اوردن به کودک به اصطلاح چشم دیگران رو کور کنند. خیلی از این کودکان حتی اگر موفق هم بشوند به سبب نداشتن کودکی ادمهاا نزدیک به نرمالی هستن نه نرمال.
همیشه برای من که سوال بود که حقوق کودکان تو کشور ما ایا تعریف شده؟ ایا علاوه بر خانواده هایی فقیر یا معتاد که فرزندشونو مورد ضرب و شتم قرار میدن این دسته از خانواده هم که تو نسل جدید دارن زیاد میشنم باید از داشتن فرزند سلب بشن یا نه؟

8 پسندیده

خیلی بحث خوبیه. از اون بحثهائی که خیلی کم آدمها شجاعت حرف زدن در موردش رو دارن. شاید بد نباشه، یه بحث اولیه بیاد که هدفهای واقعی (نه ایده آل) آدمها از بچه دار شدن چیه تا این بحث خود به خود پوشش داده بشه.

دلیلهائی که خودم به ذهنم میرسه: 1- احساس وظیفه 2- برای رفع عقده های شخصی 3- فرصت حیات به دلیل اینکه خود پدر و مادر این فرصت رو داشتن.
احساس وظیفه که بیشتر از ایدئولوژی میاد و خیلی رایج هست. ولی خیلی از آدمها توی ایران اساسا برای رفع عقده های شخصی خودشون در زندگی بچه دار میشن حتی در سطوح زندگی نسبتا بالا. یعنی خودشون در زندگی به خیلی از چیزها نرسیدن و همین باعث شده بخوان از طریق بچه به این خواسته ها برسن. با توجه به اون چیزی که در اجتماع هست، این مسیر باعث مشکلی که گفتی میشه.

ایده آل بخوایم نگاه کنیم این رفتار والدین خیلی تفاوتی با ضرب و شتم نداره. عملا زندگی نرمال از بچه سلب میشه. واسه همین بهتره که سلب بشه حقشون در قبال فرزند، ولی بعید میدونم درصد والدین نرمال اونقدر زیاد باشه که جامعه توان اجرای همچین قانونی رو داشته باشه.

توی بحث

شاید به این بحث نگاه کنید بد نباشه تا ببینید که عملا حق حیات هم خیلی تعریف شده نیست چه برسه به حقوق دیگه.

4 پسندیده

سوال منم هست، مخصوصا این کودکانی که توی اینستاگرام، پدر مادرهاشون براشون پیج شخصی ساختن و حتی گاهی کپشن‌ها رو از زبان خود بچه های مینویسند و از طریق تبلیغات کسب درآمد میکنند، اینا رو بهشون میگم: کودکان کار شبکه‌های اجتماعی

شاید فکر کنید مبالغه کردم، ولی من خاله دوتا بچه سه ساله‌ام یه عکس معمولی هم بخوای از اینا بگیری کلی سختی باید بکشی، هر بار عکس شیک و تمیز و اتو کشیده بچه های توی اینستاگرام رو میبینم یه سناریو میاد توی ذهنم که چطور این بچه رو انقدر اتوکشیده نگهداشتن و موفق به گرفتن عکسهایی این چنینی شدن؟

این خانواده ها هم مشمول قوانینی که در ذهن امثال ماهاست میشن؟

3 پسندیده