ایا دوست دارید که موقع خرید یک محصول کشاورزی مثل زعفران، از کشاورزش بدانید؟

ما در سایت زرشان می خواهیم کشاورزهای زعفران را به مردم معرفی کنیم و مردم را مستقیم به کشاورز وصل کنیم. ما برند زعفرانی نیستیم و از پیش خودمان هیچ زعفرانی نداریم.

نظرتان درباره این ایده را با ما در میان بگذارید.

راستی زرشان یعنی مثل طلا …

2 پسندیده

وقتی که مستقیم از سازنده محصول و یا کشاورز محصول رو میخرم، حقیقتا لذت میبرم. منتها هیچ وقت از سر زدن به سایت کشمون و یا فضاهای مشابه چنین حسی بهم دست نداد که دارم مستقیم با خود کشاورز ارتباط میگیرم، اتفاقا بیشتر بهم این حس دست داد که واسطه ی حقیقی به واسطه ی مجازی تبدیل شده، بدون اینکه کشاورز بنده خدا این وسط سود خاصی ببره!

سوالام از شما به عنوان صاحب زرشان:

  • مزیت رقابتی تون نسبت به کشمون چیه؟

  • وقتی میگن کشمون، همه یاد محمد قائم پناه میفتن! در حالی که اگه هدف خرید بی واسطه از کشاورز هست، بهتره افراد یاد کشاورزای کشمون بیفتن. وقتی میرم تو سایت زرشان، اولین چیزی که میبینم اینه که گفتین «زعفران را از کشاورز به شما میرسانیم!» یعنی باز هم درباره خودتون حرف زدین نه کشاورزتون. هدف پلت فرم هایی مثل شما و کشمون دقیقا چیه؟ میخواین واسطه ها رو حذف کنین یا میخواین جای واسطه ها رو بگیرین؟

  • ایا کشاورز بدون دخالت شما میتونه محصولش رو در پلت فرم عرضه کنه؟ یا کشاورز محصولش رو به شما میرسونه و شما تصمیم میگیرین عرضه کنین یا نکنین؟

  • کشاورز حقیقتا چقدر نسبت به وقتی که محصولش رو به بازار حقیقی عرضه میکنه، بیشتر سود میکنه؟ لطفا حجم و قیمت واقعی رو در زمان الان که هنوز پلت فرمتون خیلی رشد نکرده و در زمانی در آینده که پلت فرمتون رشد کرد بفرمایین.

3 پسندیده

سلام مرسی از اینکه به سایت ما سر زدید.

محمد قایم پناه اهل قاین هست و من اهل تربت حیدریه. سایتهایی مثل ما و یا کشمون از کشاورز صحبت می کنند برای اینکه به مردم ثابت کنند که خودشون اهل زعفرون هستند. بینید زعفرون بازاریه که هر کسی میتونه توی اون ورود پیدا کنه، خوب یه فرقی باید باشه بین مایی که اهل اونجا هستیم با کسایی که زعفرون رو نمیشناسن و صرفا میخوان پول زعفرون بهشون برسه.

  1. مزیت ما نسبت به کشمون، قیمت پایین ترمونه. روش کار ما اینه که کشاورز زعفرونش رو به ما گرونتر از پولی که دلالای تربت ازش میخرن میفروشه. و به خاطر اعتباری که داریم، حاضره تا پولش رو ۲۰ روز بعد از ما بگیره. به همین خاطر می تونیم زعفرونمون رو ارزونتر از کشمون بفروشیم.

  2. مشکل ما اینه که خود کشاورز اشنایی کمی با تکنولوژی و دردسرهای این کار داره و ما صرفا یک انتقال کننده پیام مردم به کشاوریم همین و بس. کشاورزهای ما حتی یک ترازویی که بتونه وزن یک مثقال را بکشند، ندارن. چون زعفرونشون رو به کیلو می فروشن و حاضر نیستن که به خاطر یک مثقال زعفرون مشتری توی تهران خودشون رو مشغول کنند و ترجیحشون اینه که ما این کار رو انجام بدیم.

  3. خدا رو شکر از اونجایی که کشاورزهای ما، ما رو توی تربت می شناسن خیلی با ما راه میان. کشاورز زعفرونش رو مثقالی ۴۳ هزار تومن به ما میده، ۱۲ تومن هزینه پیک از تربت تا تهران میشه و هزینه شیشه هایی که توش زعفرون رو میذاریم ۲۲۰۰ تومنه. پول پیک تهران رو هم اگر در نظر بگیرید. می بینید قیت تمام شده محصول در حال حاضر نزدیک به ۶۰ تومن میشه و سود ما عملا موقعی هست که خودمون به جای پیک زعفرون رو تحویل مردم بدیم.

شما فکر می کنید ما چه کاری باید انجام بدیم تا بهتون ثابت بشه که ما از کشاورز می گیریم و به شما تحویل میدیم؟

1 پسندیده

این تفاوت باید در طراحی، فلسفه و سیاست‌گذاری سایت هم باشد نه صرفا در شعار. به نظرم @lolmol هم به همین نکته اشاره کرده:

خب این خلاف گفته اول شما است که می‌خواهید مردم را مستقیم به کشاورز وصل کنید. این که از کشاورز بگیرید و به ما تحویل دهید با این که کشاورز را به ما متصل کنید تفاوت دارد.

توجه کنید که هدف از نقد در پادپرس تخریب نیست بلکه کمک به طراحی بهتر است. بنابراین امیدوارم نقدها را شخصی برداشت نکنید.

2 پسندیده

به نظرم روش اثبات از یک لحاظی بسیار ساده‌ست: اگر ادعا بر اینه که قیمت تمام شده زعفران از خرید مستقیم از کشاورز و هزینه حمل و نقل، پایین‌تر هست، شماره تماس کشاورزها رو بزارین توی سایت. فرد میتونه تماس بگیره و با حساب کتاب ببینه که کاری که در سایت گفته شده واقعا انجام میشه.

حتی بهتر از اون، خریدار میتونه به طور مستقیم با کشاورز خاصی معامله رو انجام بده و بعد با اپشن بسته‌بندی، حمل ونقل رو به شما بسپاره. چون طبق گفته شما:

توی این حالت شما میتونین اطلاعات افراد رو هر روز آپدیت کنین تا خریدارها بدونن که چقدر موجودی در دست دارن و قیمت اولیه پیشنهادی هر فرد چقدره.

4 پسندیده

این رو میدونم (به عنوان مشتری و مخاطب) و دقیقا برای همین احساس واسطه بودن چنین پلت فرم هایی بهم دست میده. فکر میکردم شما دوست دارین به منِ مخاطب ثابت کنین که میتونم مستقیم با کشاورز در ارتباط باشم:

البته این رو هم بگم که در واسطه گری و دلالی هیچ ایرادی نیست. صرفا همون طور که گفتم از روی شعارها به نظرم میرسید هدف پلت فرم شدنه. اگر واسطه هستین، روی کشاورز مانور ندین، بلکه روی همین مفهوم مانور بدین که

دارین ارزش افزوده ای به کشاورز میدین؛ و برای همین کشاورز ترجیح میده محصولش رو به شما بفروشه.

این راحت تر اعتماد منِ مشتری رو جلب میکنه، چون بین حرف و عمل شما یکپارچگی میبینم.

برای این منظور خیلی راحت میتونین نظر کشاورزها رو در سایتتون درج کنین، در قالب testimonial، و یا ویدیوهایی از کشاورزها بذارین که میگه فروش محصولشون به شما براشون سود بیشتری داره نسبت به فروش این محصول به دلالهای خارج از فضای مجازی داره.

1 پسندیده

سلام ممنونم از نظر شما
زعفرون انواع مختلفی داره که تو قسمت انواع زعفران توضیح داده ایم. ما اینوسط می خواهیم تضمین کنیم که به مردم محصول خوبی برسد و کشاورز هم سود خوبی داشته باشد. اما اصلا نمی خوایم نقش دلال رو بازی کنیم و صرفا توی این بازی حضور داریم چون احساس می کنیم به ما نیاز هست

سلام. ممنونم از نظر شما
ما اگر از کشاورز زعفرونی را می خریم فقط به این خاطر هست که قیمت تمام شده را پایین بیاوریم. و اطمینان داشته باشیم که همان محصولی که مورد تایید ماست به مردم می رسد.
ما می تونیم خودمون رو کامل از این چرخه بیرون بکشیم. ولی اگر کشاورز بعدا محصول خیلی خوبی به مردم نداد آنوقت مقصر کیه؟

1 پسندیده

سلام مجدد
زمانی که ما محصولی از کشاورز را می گیریم و کنار میذاریم، دیگه خیالمون راحته که کیفیت خوب و یکسانی به دست مردم می رسد. چون طبیعتا اگر زعفرونی با کیفیت پایین به مردم برسد، مردم اول از همه به ما گیر می دهند و از ما جواب می خواهند. ما فقط می خواهیم که این وسط، کیفیت و قیمت این زعفرون رو تضمین کنیم.

سلام
با احترام به نظرم ایده تون در ارزش پیشنهادی کلا ضعیفه. کشاورز کشاورزه و قرار نیست خرده فروش باشه، من خریدار نیاز به خدمات خرده فروش دارم نه حذف واسطه. در واقع این ایده «حذف واسطه» از اساس مسئله داره، موضوع مهم «کارایی» شما بعنوان واسطه است. در واقع من نیاز ندارم بهم ثابت کنید مستقیم از کشاورز می گیرید و تحویلم می دین، بلکه نیاز دارم بدونم شما چطور ارزش افزوده تولید می کنید. برای اینکار به نظرم باید از مدل توصیف کیفیت رعفران و بافت اکوسیستم تولید و تجارت زعفران، ساختار بهای تمام شده و استراتژی قیمتگذاری حرف بزنید برامون و موضع خودتون و جای محصول تون رو در فضای حالت متغیرهای این حوزه ها مشخص کنید. صراحتم رو ببخشید اما فکر می کنم کلمه مناسب برای توصیف این ایده «بی‌واسطه» بودن اینه که این ایده آبکیه