ایا زدن یک وب سایت خبری با موضوع اقتصادی و بورسی می تونه هنوز مخاطب جذب کنه؟

خیلی اوقات با دیدن یک سری از وب سایت های خبری به این فک میکردم ایا این ها اخرش هستن و بعد از این اسم های گنده اسمی به میان میاد که مخاطب جذب خلاصه سرتون درد نیارم شما چی فک میکنید ایا امکانش هست مثلا باز سایتی بیاد که مثلا روی دست سایت خبری ورزشی ورزش سه باشه ؟ چه ویژگی باید داشته باشه که تصمیم بگیرید برید سراغش ؟

ولی به صورت دقیق تر تو این اوضاع جامعه یه سایت خبری اقتصادی یا صرفا درمورد بورس باید چه شکلی باشه که تصمیم به دنبالش بگیرید ؟؟؟
خواسته های شما از این وب سایت ها چیه؟

مرسی که همراه میشید /
مورچه

3 پسندیده

صد در صد
نوشته باید دستکم ۲۰ کاراکتر داشته باشد

ساده‌ترین چیزی که به ذهنم میرسه، اینه که به مخاطب چیزی متفاوت در سایت ارائه بدید. صرفا خبر و عدد و رقم مثل بقیه جاها، به نظرم شانس خاصی برای موفقیت ایجاد نمیکنه. خیلی کارهای مفید و جذاب میتونید با بازی‌سازی حرفه‌ای انجام بدین که مخاطب نه فقط جذب که ماندگار بشه! در موارد اقتصادی و بورس به نظرم این قابلیت اجرای بالایی داره!

یک مثال (اتفاقا از ورزش سه، تیم فانتزی) میتونه این باشه که یه بازی‌ بورس فانتزی باشه که براساس داده‌های واقعی سود و زیان انتخابها رو به آدمها بده! خیلیها دوس دارن به شکل کم‌ریسک بورس رو تجربه کنن تا بتونن بعدا وارد بازار بشن!

1 پسندیده

دیگه نشد خلاصه تر بگم
خب شما جذب چی میشد الان توی سایت های خبری و کمبود یا احساس نیاز چی رو حس میکنید ؟

ایده فوق العاده خوبی هست برای جذب اما خب از اونجایی که رسالت یه رسانه به خبر هاش هست به نظر شما چه طور میشه عدد رقم ها و تحلیل ها نمودار گیج کننده رو بیان کرد یا اینکه بیان ساده مسایل این روزا تاثیر گذار تر هست ؟؟

راستی به نظر شما برای معرفی شدن اولیه توی این شلوغ بازار وب سایت ها چی جواب میده ؟

2 پسندیده

رسالت برای خودتون تعریف نکنین! نیاز افراد مهمه و ارزشی که برای برند خودتون تولید میکنین! من چرا میرم توی یک سایت اقتصادی؟ خبرهای اقتصادی رو میتونه همه‌جا پیدا کنم! قراره بهم چیزی رو بگه که توی کوچه و بازار نمیتونم پیدا کنم. تحلیل خوب که به عمومی‌ترین شکل نوشته شده، داده‌هایی که حرفه‌ای انتخاب شدن.

معمولا باید روی سئو خوب کار کنین تا بتونین به اعتبار برسین! البته زمان هم مهمه، کیفیت خوب با مسیر نسبتا مناسب سئو شما رو معتبر میکنه. ولی این تازه اول راهه و باید برای بلندمدت برنامه قوی داشته باشین. مثلا ورزش سه الان حس مناسبی به من نمیده چون شروع کرده به استفاده نامناسب و تبلیغات به شدت بد، کمیت خبر بالاتر از کیفیت شده و … این یعنی یه سایت قوی میتونه به راحتی اونها رو از میدون به در کنه!

به نظرم به طور ساده، باید به این فکر کنین که در شرایط رقابتی:

  • چه چیز جدیدی رو میخواید به افراد عرضه کنین که شما رو متمایز میکنه؟ بهتره چیزی باشه که به سختی قابلیت کپی‌برداری رو داشته باشه!

  • چه چیزی در بقیه وجود داره، که میخواید تغییر بدین و به شکلی جذابتر دربیارین؟ مثلا نحوه تبلیغات کمتر آزاردهنده یا ساختار جذابتر سایت …

  • چه چیزی ارزش بودن رو نداره (نه اینکه مضر باشه، بلکه ارزش مخاطبی بالایی نداره در برابر فرصتی که به عنوان یک خاصیت از شما میگیره!)

این سه تا به همراه بقیه روشهای تفکر خلاقانه مثل تکنیک اسکمپر میتونه بهتون کمک کنه تا محصول جذابی تولید کنید.

به طور شخصی فکر میکنیم فضای وب‌سایتهای ایرانی فقط شلوغه و به هیچ وجه کیفیت مناسبی نداره. به همین خاطر به راحتی میتونید موفق بشید، اگر مدرن و حرفه‌ای فکر و عمل کنید.

3 پسندیده