باحالترین هدفی که برای تغییر فردی در سال نو گذاشتی، چی بوده؟

یه رسمی هست به اسم new year’s resolution که بیشتر در جوامع غربی مرسوم هست و درباره ش میتونین به شکل مختصر تو ویکی پدیا بخونین:

این یه جور هدفگذاری هست که تمرکزش دقیقا روی خود فرد و تغییر یه رفتار شخصی در خود هست، در واقع هدفی در راستای توسعه ی مهارت فردی.

هدف سال نو

من خودم میخوام در سال جدید تعداد شکست هایی که به دلیل تاخیر در تصمیم گیری و ترس از اشتباه کردن؛ از دست میدم رو کاهش بدم. به عبارتی بیشتر و با خیال راحتتر شکست بخورم! :grin: پیشتر ترفند ساده ای هم برای رسیدن به این خواسته پیدا کردم که میتونین تو موضوع ترفندهای زندگی بخونین.

شما اگه می خواستی یه هدف باحال برای توسعه ی خودت در سال نو بذاری، چه هدفی میذاشتی؟

5 پسندیده

من می خوام این برنامه‌ها رو شرکت کنم؛
دوره‌ی تربیت مربی فلسفه برای کودکان دکتر قائدی
دوره‌ی تربیت مربی تیزفکری دکتر صفائی پور
شرکت در طرح “ساخت ذهن پژوهشی” دکتر صفائی پور

3 پسندیده

این نوع هدف گذاری‌ها خیلی عالیه!

اونایی که شاید جالب باشه:
۱ـ سریعتر کار کردن! :sweat_smile:(در انجام کارهای روزمره خیلی کند هستم مگه اینکه عجله داشته باشم… و خیلی وقتم هدر میره)
۲ـ نظم وسایلم رو حفظ کنم! :pray:
۳ـ

2 پسندیده

مهمترین هدف من آموزش هایی هست که برا خودم تعیین کردم. یک سرمایه گذاری روی خود و به عبارت دیگه زیرسازی. یه تجربه: جزئیات اهدافمون رو به کسی سعی کنیم نگیم. ما با روحیه و انرژی بالا اونا رو میبینیم و بقیه از منظر منطق و چالش هاش. وقتی انرژی منفی بمون بدن، وسط راه ولشون میکنیم. منظورم عدم مشورت نیست. مشورت با اهلش بسیار هم خوبه و راه ها رو برامون کوتاه و موثرتر میکنه. عملا وقتی مشورت میکنیم و هم کلام میشیم با کسی؛ داریم از فکر اون تغذیه میکنیم. مراقب این تغذیه مهم باشیم. همچنین مراقب مکالماتمون با خودمون باشیم که فکر و در نتیجه عملکرد و در نهایت شخصیت ما رو تحت تاثیر قرار میده.

1 پسندیده

معمولا آدم اهل هدفگذاری نیستم ولی امسال یه هدف کوتاه مدت دارم: تمام توان و انرژی فردیم رو بزارم برای حرکت اجتماعی مناسب. ( هم حس و هم تحلیلم بهم میگه که به زودی با شرایطی روبرو میشیم که آزمونی بزرگ برای انسانیت و اجتماعه و تنها امیدمون به جمعهای موثره! به همین خاطر میخوام که شانس خودم رو برای آماده شدن برای آینده امتحان کنم! )

4 پسندیده