بازاریابی شبکه‌ای برای ترویج کتابخوانی در بین فامیل و دوست و آشنا

خیلی از ماها اهل کتاب و مطالعه هستیم اما هیچ وقت سعی نکردیم که اطرافیانمون رو به کتابخوانی دعوت کنیم در صورتی که اگر هر آدم اهل مطالعه، اطرافیان خودش رو به کتابخونی دعوت کنه، هم تاثیر بیشتری روی طرف مقابل میذاره و هم فکرکنم که توی هر فامیل حداقل یک نفر اهل مطالعه باشه تا بتونه تمام فامیل رو اهل مطالعه کنه تا همه ی مردم کتاب بخونن.

تجربه ی مشابه به چنین کاری:

چند وقت پیش یکی از دوستام میخواست منو وارد سیستم بازاریابی بیمه کنه، به من گفت:

تو اصلا لازم نیست که بری توی خیابون و با مردم غریبه صحبت کنی تا بخواهی اونا رو بیمه کنی، چون اینکار اصلا کار مفید و سود آوری نیست چونکه کسی به حرفت گوش نمیده، تو فقط کافیه که توی آشنا ها و فامیل هاتون بقیه رو به بیمه دعوت کنی و از اونجایی که اونا به تو اعتماد دارن، میتونی خیلیاشون رو جذب کنی.

حالا مسئله اینجاست که ما چرا از همچین سیستمی برای ترویج کتاب خوانی استفاده نکنیم؟

دعوت اطرافیانمون به کتابخوانی فکر میکنم که خیلی آسون تر از بازاریابی بیمه توی آشناهامون باشه. فقط کافیه که یه کتاب رو که خودت خوندی بهش معرفی کنی و حسابی ازش تعریف کنی (مثلا بگی که اگه این کتاب رو نخونده باشی نصف عمرت بر فناست :smile:) . بعدش اگه خودت اون کتاب رو داشته باشی بهش قرض بدی تا بخونه.

حالا آیا شما تجربه ی این کار رو تاحالا داشتین؟ چقدر موفق بودید؟
از چه راه های دیگه ای میشه افراد رو دعوت به کتابخوانی کرد؟

3 پسندیده

ایده جالبی بود. آمازون یه سیستم مشابه برای تبلیغ محصولاتش داره به اسم affiliate program که درش وقتی کتابی به دلیل معرفی که من ازش در سایتم یا بلاگم گذاشتم فروش میره، درصدی از سود فروش کتاب به من تعلق میگیره.

اگه اشتباه نکنم در ایران هم آدینه بوک هم از چنین رویکردی استفاده میکنه.

به این دلیل میگم مشابه که مثلا من تو بلاگم به کسانی که دنبالم میکنن، دارم کتابی رو پیشنهاد میکنم و هم ترویج کتاب هست و هم تبلیغ فروش کتاب.

1 پسندیده