بانک پرسش چیه؟ با چه هدفی تشکیل شده؟

چه فرقی بین نوشتن سوال در بانک پرسش پادپُرس و ایجاد موضوع جدید در پادپُرس هست؟ ترجیح بر اینه که کاربر کدوم کار رو انجام بده؟ :thinking:

ایجاد بانک مسئله و پرسش

4 پسندیده

البته خودتون از بزرگان پادپرس هستید، من توضیحاتی که میارم برای استفاده همه و روشن شدن فلسفه اینجاست.

چند تفاوت مهم داره که ناشی از حفظ کیفیت برای موضوعات مطرح شده در داخل پادپرس و البته زمانبندی برای بروز برای تنظیم ترافیک و امکان رسیدن به جواب از طرف بقیه، و در نهایت تشویق به خلاقیت در مسئله‌سازیه.

وقتی موضوع رو در خود پادپرس مطرح می‌کنید، بهتره که کیفیت خوبی داشته باشه، خلاصه، شکل و توضیحات مناسب درج شده باشه. در اینجا این الزامات وجود نداره، فقط سئوال به طور واضح پرسیده بشه کافیه. البته باید سئوال اونقدر واضح باشه که کسانی که مسئول بروز موضوعات از بانک به بیرون هستن، بتونن محتوای مناسب رو اضافه کنن. بنابراین، اگر حوصله دارید و میتونید به شکلی مناسب موضوع رو داخل پادپرس مطرح کنید چه بهتر، در غیر اینصورت میتونید اینجا قرار بدید تا در زمان مناسب تمیزکاری بشه و به اسم خودتون بروز داده بشه.

نکته مهم مربوط به ترافیک موضوعات در داخل پادپرسه. گاهی ممکنه تعداد زیادی موضوع به طور همزمان در حال مطرح شدن باشه و کاربرها به بحث روی موضوعی مشغول باشن، یا خودتون چند موضوع رو بخواید مطرح کنید، در این صورت بهتره که با انتخاب خودتون بهترین موضوع رو در پادپرس مطرح کنید و بقیه رو در اینجا. هم در اثر ترافیک بالای موضوعات، سئوال بدون پاسخ نمیمونه، هم با ثبت موضوع در اینجا از فراموش شدنش جلوگیری می‌کنید.

و در نهایت میتونید در اینجا مسئله‌سازی انجام بدید. یعنی صرفا مسئله‌های اولیه توی ذهنتون لازم نیست اینجا بیاد، بلکه میتونید سعی کنید سئوالهای جالب در دسته‌بندی‌های مختلف بپرسید.

5 پسندیده

به اضافه اینکه موضوع سازی زمان‌بره، و اگه موضوعی رو به آینده موکول کنید به این دلیل که الان زمان ندارید، ممکنه ایده اولیه به فراموشی سپرده بشه؛ بنابراین ایده های اولیه و خام رو به شکل پرسش‌های ساده اینجا ذخیره و حفظ می‌کنیم تا در زمان مناسب به خوبی بپروریمشون و ازشون استفاده کنیم.

5 پسندیده

سئوال خاصی در مورد بانک پرسش، نحوه فعالیت و نحوه ویرایش هست، میتونید همینجا بپرسید.

1 پسندیده

پس این‌طور که متوجه شدم، اون‌جا مثل یک تخته سیاه مجازی هست که می‌شه توش هی نوشت و هی پاک کرد و آخرسر نسخه‎ی روتوش‌شده‌ی مسئله رو به نمایش گذاشت. خیلی هم عالی!
(چیزی که قبلا متوجه شده بودم با این برداشت الانم فرق داشت. قبلا تصورم این بود که ایجاد بانک پرسش خودش هدفه.)

البته فکر کنم اگه همه‌ی کاربرها بخوان چنین کاری انجام بدن، فضای فعلی بستر مناسبی نباشه براش.

این قسمت از صحبت رو متوجه نشدم، ممکنه بیشتر توضیح بدین؟ :

2 پسندیده

خیلی وقتها مسئله‌ها ناشی از تجربه یا سئوال ذهنی افراده. این روش معمولی برای رشد محیطی مانند پادپرسه. ولی در جاهائی لازمه که برعکس باشه: در موضوع خاص یا در ارتباط با مسئله‌ای خاص، چه سئوالی به ذهنتون میاد که ارزش فکر کردن و مطرح کردن رو داشته باشه. بانک این خوبی رو داره که ارزش این نوع سئوالات با نظر چند نفر در ابتدا سنجیده میشه و بعد وارد پادپرس میشه. بنابراین لزومی نداره نگران این قسمت ارزشگذاری هم باشیم.

2 پسندیده