با خرید آنلاین راحتید؟ کدام خریدهاتون رو اینترنتی انجام می‌دید؟ و چرا؟

خریدن فعالیت پرتکرار زندگیه که گاهی جذابه و گاهی کلافه کننده. حتی گاهی خرید نان هم معضل میشه! دقیقا وقتی که خریدهای اینترنتی شروع کردن به شکل گرفتن به فکرم رسید که برای نون بربری داغ و تازه دیگه باید حتما از خونه بری بیرون، تا اینکه تبلیغ اسنپ فود رو تو یه نانوایی سنگکی دیدم. البته ما تا به حال نون تازه از اسنپ نگرفتیم. اما بهش فکر می‌کنم. سبک و عادت‌های خریدمون هم خوبه بررسی و تنظیم بشه.

چرا هنوز خیلی چیزها رو اینترنتی نمی‌خریم؟ یا چرا بعضی چیزها رو اینترنتی می‌خریم؟ خوبی‌ها و موانع ذهنی دو نوع خرید حضوری و اینترنتی در جامعه خودمون چیه، جامعه کوچیک پادپرسیا چه تجربه‌هایی دارن؟

به نظرم دسته‌بندی‌های خوراکی و غیر خوراکی کمک می‌کنه، تازه بین خوراکی‌ها باز دسته‌بندی داریم مثلا تازه و باز و فاسدشدنی (میوه و سبزی و گوشت و لبنیات محلی) یا بسته‌بندی و تاریخ‌دار. و من و بیشتر افراد هنوز در دسته خوراکی‌ها عادت به خرید حضوری داریم.

غیرخوراکی هم که کلی تنوع داره، پوشیدنی که اندازه و سایز و جنسش رو باید دید و لمس کرد و زیباییش رو تو تن حس کرد، البته اینم شاید در آینده امکانش فراهم بشه! البته فعلا امکان امتحان کردن موقع تحویل و برگردوندن و تعویض در صورت نپسندیدن کمک کننده است.

اینکه وقت و انرژی کمتری هدر بره و با کیفیت و قیمت بهتری بخری، و نیازت به خوبی برطرف بشه، خرید رو لذت بخش می‌کنه. جدا از اینکه خود گشتن و خرید حضوری گاهی تفریح به حساب میاد، وقت زیاد گذاشتن برای خرید هم فیزیکی و روانی اذیت کننده است.

بعضی وقتا هم شده که فکر می‌کردم اینترنتی راحتتر و سریعتره ولی پشیمون شدم، حتی دیجی‌کالا که بیشتر ازش استفاده می‌کنم هم زیادی وقت‌گیره، گاهی انقدر درگیر وسواس بررسی می‌شی که حتی ممکنه کلی وقتت بره و آخرش هم نخری، یعنی اطلاعات زیاد با شاخه‌های فراوان تصمیم‌گیری رو سخت میکنه.

خرید بیشتر از نیاز به خاطر وسوسه شدن با تبلیغ و تخفیف هم که در هر دو خرید حضوری و اینترنتی هست.

اهمیت و هزینه خرید و این که در بیرون چقدر فروشگاه برای کالای مورد نظرت باشه و بتونی از نزدیک تست کنی کالا رو هم شاید مهم باشه تو تصمیم برای انتخاب نوع خرید.

ولی قبول دارید بیشترش عادت هست و سبک زندگی؟

دوست ندارم تمام خریدهامون اینترنتی بشه، چون اینترنت بی تحرکی میاره، و خودم از جنب و جوش و جریان زندگی در بازارهای کوچک و بزرگ حس و انرژی مثبت می‌گیرم.
اما چرا باید به خاطر ناآشنایی و ترس‌های ذهنی، سختی و شلوغی خرید در شهر رو انتخاب کنیم؟
گاهی می‌خواهیم ارزان‌تر و بهتر بخریم و برای دیدن چند فروشگاه شهر رو زیر پا می‌ذاریم اما به فروشگاه‌های اینترنتی با تضمین کالا اعتماد نمی‌کنیم. الان ذهنم گفت امکان ناپدید شدن و پاسخگو نبودن اون مکان در شهر کمتر هست تا یک فروشگاه اینترنتی. اما اگه آگاهی‌ها بالاتر بره، فروشگاه‌های اینترنتی هم بهتر خدمات خواهند داد.
چه بخواهیم چه نخواهیم به این سمت خواهیم رفت، اما سوال من در زمینه ما چه می‌خواهیم و بخواهیم، است.

2 پسندیده

با خرید انلاین از فروشگاه های معتبر راحتم اتفاقا خیلی هم در وقت و هزینه و انرژی صرفه جویی میشه و یجورایی به افرادی مثل من که دوست ندارن بیشتر وقتشون رو در بازارها اجناس رو قیمت کنن، خوبه .

درسته اطلاعات زیاد بصورت کلی وقت گیر هست ولی اگر نوع کالا ،هزینه ای که میخواد بشه و قیمت و خدمات کالا از قبل در ذهن ما آماده باشه در اون صورت انتخاب ها خیلی محدود میشن و به راحتی میشه خرید کرد.

1 پسندیده