با ضعف جسمانی چه می کنید؟

حتما شما هم این ضعف جسمی را تجربه کرده اید؟ چطور و با چه روشی بر آن غالب می شوید؟
من مدتی است که احساس ضعف می کنم. بعد از یک پیاده روی کوتاه، میل نشستن دارم. از درون حس خالی بودن می کنم و انگار چیزی در درونم نفس نفس می زند، بی آنکه در واقع چنین باشم. باید با این حال چه کرد؟

8 پسندیده

از نظر فیزیکی بدنی :

  • فیل ها بزرگ ترین موجودات خشکی هستن .
  • یوزپلنگ سریع ترین موجود در خشکی هست .
  • زرافه قد بلند ترین موجود خشکی هست .
  • ببر سیبری بیشترین حجم ماهیچه ای رو به طور طبیعی بین موجودات خشکی داره .
  • بوفالو های آمریکایی سفت ترین جمجمه رو دارن .

و اما انسان …
.
.
.
.

انسان در بین تمامی موجودات خشکی بیشترین استقامت (stamina) رو داره .

یعنی انسان در دوی استقامت میتونه اسب ، یوزپلنگ ، گرگ و هر موجود دیگه ای که فکرش رو بکنید رو شکست بده . ما آدم ها یه چیزی داریم به اسم دوی ماراتون . جالبه بدونید هیچ موجودی غیر از انسان نمیتونه دوی ماراتون رو بدون استراحت تموم کنه .
یه شیر یا یه اسب اگر پاشون بشکنه کارشون تمومه هیچ راهی ندارن غیر از مرگ . منتها انسان ها حتی 60 هزار سال قبل هم با شکستگی های که داشتن کنار میومدن و خوب میشدن . انسان در مقایسه با وزنش استخوان بندی بسیار قوی تری داره نسبت به سایر موجودات .

بدن ما میتونه هم گیاه و هم گوشت رو راحت به انرژی تبدیل کنه و سیتستم ایمنی ما از خیلی موجودات دیگه خیلی خیلی قوی تر هست .

به طور کلی انسان سرسخت ترین و با استقامت ترین فیزیک بدنی رو داره بین موجودات خشکی .

انسان های چند هزار سال قبل وقتی میخواستن شکار کنن اکثرا شکارشون رو اینقدر تعقیب میکردن که شکارشون از خستگی میمرد . ما انسان ها رو بدنمون مو نداریم بر خلاف اکثر پستان دار ها و به خاطر همین هر زمان که داریم فعالیت میکنیم با عرق کردن به راحتی خنک میشیم .

پس بدن ما انسان ها تکامل پیدا کرده برای دونده بودن و خستگی ناپذیر بودن . بدن ما ساخته شده برای ساعت ها فعالیت کردن و عرق ریختن

پس هر وقت که حس کردین از نظر جسمی ضعیف شدین شک نکنید که این حس صرفا تو ذهن شما هست حتی ضعیف ترین خانوم که کم خونی داره حجم عضلاتش نسبت به یک میمون 3 برابر بیشتر و میتونه بدون خستگی کشنده ساعت ها فعایت بدنی انجام بده .

وقتی جسمتون خسته میشه کافیه این مانع ذهنی رو از بالا بهش نگاه کنید و بگید که این ذهن منه که خسته شده . بهش یکمی استراحت میدم و اجازه میدم جسمم دوباره با قدرت ادامه بده

6 پسندیده

جالب بود.:cherry_blossom:

1 پسندیده

سوال جالبی بود،
برای من هم پیش اومده بود. من با نظر حسام موافقم که ذهن با قدرت میتونه جلوی حرکت بایسته، چون اساسا خودش دستور حرکت رو میده.
اما من فکر میکنم ممکن هم هست به خاطر نرسیدن قند به مغز باشه به هر دلیلی. مثلا من وقتی سیگاری بودم، واقعا گاهی کم می آوردم و مطالعه کردم و فهمیدم مویرگهای مغز در اثر سیگار مسدود میشه. الان که کوهنوردیهای متوسطی دارم، گاهی در ابتدای راه بدنم یاری نمیکنه معمولا استارت رو آهسته میزنم، گرم که شدم کمی سرعتم رو بهتر میکنم،
ببخشید مطالبی که گفتم تصور خودم هست، منبع دقیق ارائه نکردم، همین طور مطلب بعدی:
من متخصص پزشکی نیستم، اما در مطالعه و پرس و جویی که داشتم متوجه شدم احتمالا غدد فوق کلیه کارهای زیادی به خصوص در شهرهای شلوغ انجام میده که انسان احساس ترس میکنه و در کار این غده اختلال ایجاد میشه، لازمه آدم از نظر روحی به خودش آرامش بده تا اختلال این غده برطرف بشه. دوباره بگم این مطلب کاملا از خود، هست.
نکته دیگه اینکه در ابتدای روده بزرگ کیسه ای هست به نام کیسه صفرا. صفرا قراره چربیها رو بسوزونه و به قند ساده تبدیل کنه. اما گاهی ما به خاطر شنیده هامون در کارش اختلال ایجاد میکنیم. با خوردن محرکهایی مثل فلفل، دارچین و… و موجب شدت کار این کیسه میشیم، و وقتی صفرا زیاد میشه بدن به قند و صفرا مسموم میشه. چطور بفهمیم؟ در آینه زبان رو ببینید، اگر پدزهای زبان رو به رنگ خوش رنگ زبان دیدید که اوکی و اگر نه و یک لایه ظریف سفید یا زرد روی زبان باشه (اول صبح، که مثلا اگر قهوه خورده باشید رنگ قهوه رو میبینید) یعنی صفرا بالا هست و موجب شدت عملکرد بدن به خاطر زیاد بودن قند و صفرا میشه و سریع خسته تون میکنه. اگر اینطور شده بود برای رفعش: محرکها مثل فست فود، تندی، ادویه، تخم مرغ، روغن، دخانیات و الکل رو تا جای ممکن کاهش بدید. همین طور خوراکیهای ترش و شیرین صفرا رو از بدن دفع میکنند و زود سرحالتون میکنن. مثل مویز، کشمش، گیلاس، آلبالو، سکنجبین و…

6 پسندیده

واقعاً به شناخت آدم از سوخت و ساز بدن خودش بستگی داره. ولی اگه خیلی ناگهانی رخ داده حتماً یه چکاپ میتونه کمک کنه. حداقل به آدم این اعتماد به نفس رو میده که خبری نیست.


من هم جدیداً خیلی شدید دچار ضعف و بعدش سردرد و حالت تهوع میشدم. اوایل فکر میکردم مشکل از ماده غذاییه که صبحا میخورم و سعی کردم حذفش کنم. در طول روز هم سعی میکردم با بیسکوییت و هله هوله مقوی از پایین اومدن قند و در نتیجه ضعفم جلوگیری کنم. ولی بی فایده بود. بعدش گفتم شاید مشکل از غذاهای بی کیفیتی که میخورم. تا حدی حق انتخاب نداشتم(غذای پادگان رو نمیتونستم عوض کنم) ولی تمام تلاشمو کردم که غذای بیرون رو از منوی غذاییم حذف کنم و کردم ولی بازم بیفایده بود.
تا اینکه خیلی اتفاقی خانم دکتری برای ملاقات به دفتر رییس ما اومد و منتظر بود. در تایم انتظار و برای اینکه ذهنش رو منتظر بودن منحرف کنم سعی کردم ازش مشورت پزشکی بگیرم :grin: مشکلمو که گفتم چند تا سوال ازم پرسید: استرس داری(مسلما به عنوان یه سرباز همش نگران خفت شدنم)، نفخ داری(نفخ خیلی شدیدی داشتم) در طول روز ضعف میکنی(مهمترین عاملی که باعث میشد سردرد و حالت تهوع بهم دست بده). تشخیصشون این بود که من دچار التهاب معده هستم. تجویزشون هم این بود که در طول روز به هیچ وجه بیسکوییت و تنقلات به قولی سالم نخورم(چون جوش شیرین زیادی دارن) و به جاش به یک تکه نان سنگک حتی اگه شده خالی اکتفا کنم. در کنارش هر روز به مقدار کمی زنجبیل تازه رو با یک لقمه نان بخورم(خالیش تهوع آوره). نتیجه ای که از عمل به تجویز ایشون گرفتم خیلی خوب بود. تقریباً دو هفته ای میشه که دچار مشکل نشدم(بزنم به تخته :face_with_raised_eyebrow:).


نوع ضعف من با شما خیلی فرق میکنه(حداقل براساس صورت مسئله). به خودتون برگردید و ببینید چه مدل تغذیه ای دارید؟ تنقلات چی مصرف میکنید؟ آیا سوخت و ساز بدنتون تا حالا دچار چنین تغییری شده بود؟ دیگه چه علائمی از مشکلتون سراغ دارید(ریزش مو؟ نفخ؟ سردرد؟ سوزش معده؟ …)


تجربه ی دیگه ای که از این مورد و البته دو مورد دیگه بدست آوردم این بود که دکترها تا وقتی به مریض به چشم احترام(مشتری محترمه) نگاه نکنن به هیچ وجه معاینه مناسب، گوش دادن کافی، و در نهایت تجویز مناسبی ندارن)

5 پسندیده

سلام
تحقیق نکردم که واقعا هیچ موجودی استامینا بالاتر از ما داره یا نه، ولی همینجوری بداهه حرف درستی به نظر میرسه. نگاه جالبی بود. ممنون.

  • ما طراحی شدیم که اینجوری باشیم و گرنه شیر و میمون هم تکامل پیدا می کردن که استامینای بالاتری داشته باشند.
3 پسندیده

شاید کمبود ویتامین دی یا بی یا کلسیم یا آهن دارید

3 پسندیده

اين روزها آب چقدر مينوشين؟ بعد از چكاپ پزشكى، حتما نگاهى هم به حجم ابى كه در روز مصرف ميكنين داشته باشين، گرمازدگى و كم ابى بدن، علائمش مشابهه.

ليمو، شربت ابليمو، اب، اب هندونه رو پيشنهاد ميكنم تو تابستون حتما جز برنامه داشته باشين، حنى اگه در ظاهر زياد عرق نميكنين.

2 پسندیده