برای انتخاب رشته، کدام رشته‌ها به نظرتان آینده‌ی مالی بهتری دارند؟

رشته‌های پول‌ساز چه رشته‌هایی هستند؟

college_1

چه رشته‌هایی را به دانش‌آموزان برای انتخاب رشته پیشنهاد می‌دهید؟

6 پسندیده

با توجه به پیشرفت دنیا در مسر تکنولوژی رشته های کامپیوتر ، برق و مکانیک بازار های گسترده ای در اختیار خواهند داشت
قطعا دیگر زمینه ها هم بسرعت و بشدت به سمت تلفیق با تکنولوژی پیش میرن

من به صحبت بیل گیتس اعتقاد دارم که گفت " تا سال 2025 تنها دو نوع شغل وجود دارند ، 1- شغل هایی که از بین رفتن 2- شغل هایی که الکترونیک شدند "

علاوه بر این رشته های مدیریت (پروژه ، سازمان ، منابع و دیگر گرایش های مدیریت ) بسیار نقش پر رنگ تری در جامعه کاری آینده ایران خواهند داشت

زمینه های تحقیقاتی رو اصلا پیشنهاد نمیکنم چون نتنها زیر ساخت های لازمش وجود نداره بلکه در حال ایجاد هم نیست و کلا تمرکزی روی گسترش این زمینه های در چند سال اخیر از طرف دولت ندیدم

3 پسندیده

رشته‌های مهندسی به ویژه مهندسی نرم‌افزار، سخت‌افزار و فناوری اطلاعات پولسازترین رشته‌های حال حاضر در دنیا هستند. امکان مهاجرت را به سادگی فراهم می‌کنند، زمان کمتری برای شروع کار نیاز دارند و از نظر عقلی، سرمایه‌گذاری بهتری نسبت به سایر رشته‌های مهندسی هستند.

رشته‌های ریاضی را به دانش‌آموزان دبیرستانی پیشنهاد می‌کنم:

  • رقابت ساده‌تری را در پیش خواهند داشت.
  • انتخاب‌های بیشتری در اختیار دارند.
  • پولسازترین‌ها رشته‌های دانشگاهی در شاخه ریاضی هستند.
4 پسندیده

میشه دو نوع رشته پرکاربرد رو مجزا کرد که خصوصیات رقابتی و انتخابی خودشون رو دارن:

  • رشته‌های وابسته به نیازهای پایه اجتماعی و انسانی. مثال پزشکی که همیشه موردنیازه به دلیل ارتباط با سلامت، یا وکالت که به نیاز اجتماعی مربوط میشه. این رشته‌ها این خاصیت خوب رو دارن که همیشه کاربردی میمونن و شخص میتونه برای مدت زمان طولانی روی اشتغال حساب کنه. ولی از نظر رقابتی این خاصیت رو دارن که چون تشخیص اهمیت این رشته‌ها نیاز به فکر چندانی نداره، رقابت بالایی در مسیر وجود داره.

  • رشته‌های مربوط به نیازهای تکنولوژی مثل مهندسی. نوع مهندسی بسیار مهمه و نکته در اینه که بررسی بشه که در طی حداقل دهه آینده چه نوع تکنولوژی در جامعه رواج پیدا میکنه. این رشته‌ها تشخیص بسیار سختی دارن و نیاز به مطالعه زیاد برای بررسی روند آینده وجود داره. این نکته هم خطرناکه، چون ممکنه اشتباه در دیدگاه وجود داشته باشه و شخص کاملا آینده شغلی خودش رو از دست بده، ولی این خوبی رو داره که رقابت پایینتری در مسیر وجود داره.

در مورد نیازهای تکنولوژی فکر میکنم نیازهای مربوط به رباتیک و هوش مصنوعی آینده بسیار خوبی دارن. به همین دلیل فکر میکنم که مدیریت در آینده اهمیت خودش رو از دست خواهد داد، چون به راحتی میتونه از طریق هوش مصنوعی جایگزین بشه!

آینده ایران بسیار مبهمه و نمیشه در موردش خیلی حرف زد ولی یه نکته بسیار واضحه، تمرکز پول و سرمایه در دنیا از انرژیهای فسیلی به سمت انرژیهای نو و البته رشته‌های مرتبط با مدیریت منابع طبیعی میره. اینکه رشته‌ای دارای کاربرد در این مسیر باشه میتونه به پتانسیل بالایی برای اشتغال منجر بشه.

مسیر دیگه‌ای که میشه در فرآیند کلی تحول دنیای امروز دید، تولید میزان بالایی از اطلاعات مرتبط با زمینه‌های مختلفه. این اطلاعات خام نیاز به تجریه و تحلیل کاربردی دارن و رشته‌های مرتبط با تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ یکی از مسیرهای روشن آینده به شمار میان. این رشته‌ها در کنار هوش مصنوعی این قابلیت رو دارن که کاربردهای بسیار وسیعی دارن!

1 پسندیده

به نظر من در حال حاضر رشته پرستاری،هم در ایران و هم در خارج از ایران یه رشته پر درآمد و آینده داریه.

با پاسخ هایی که دوستان دادند. یکی از نگاه هایی که افراد جامعه ی ایران و کشورهای درحال توسعه دارند رشته های پزشکی و مهندسی را پولساز میبینند. درحالیکه یک مغازه ی کوچک در بازار و چرب زبانی بدون هیچ زحمت درس خواندنی میتوان بیشترین درآمد را داشته باشیم.
به نظرم بستگی به فرد داره چه چیزی علاقه و استعداد دارد. ما نباید کورکورانه فرزندان یا حتی مسیری که خودمان انتخاب میکنیم را چون یکی از اقوام یا آشنا دکتر و مهندس و وکیل هستند و پولدار هستند پس ماهم دکتر و مهندس و وکیل بشویم و پولدار بشویم.
چند نکته را باید توجه کنیم:
۱)باید استعداد ها و علاقه هایمان را پیدا کنیم.
۲) هدف های مان را تعیین کنیم
۳) بر اساس آن هدف و استعداد و علاقه رشته ی مد نظر خود را انتخاب کنیم.
۴) جامعه و نیازهای شغلی جامعه توجه کنیم. ( هرچند که جامعه ی ما توجه ای به جوانان و اشتغال زایی نمیکند و وقتی دانشجویی فارغ التحصیل می شود و وارد بازار کار می شود میبیند هیچکس پذیرایی اون نیست سازمان های دولتی که سالی یک بار از هر رشته ای حداکثر ۱۰ نفر استخدام می کنند که هشت نفر استخدامی از خانواده ی شهدا و ایثارگر هست. شرکت های خصوصی بیشتر این شرکت ها امنیت شغلی ندارد قرار داده ای کوتاه مدت و بیمه نمیکنند و حقوق هم کم یا اصلا حقوقی نمیدن و ازت تا آخرین قطره ی خونت را نکشند خیالشان راحت نمیشود.)
کارآفرینی که کسب و کارهای کوچک برای هر کسی که در هر رشته ای درس میخوانید تنها راهی برای کار کردن است بهترین پیشنهاد است.
سخن آخر مهم استعداد و علاقه ی شماست وقتی که شما کاری را به خوبی بلد باشید و دوست داشته باشید میتوانید به راحتی کار پیدا کنید و درآمدی کسب کنید.

فکر کنم عنوان سوال برای شما @nafisehzare مشخص نبود.:thinking:
اینجا صحبت از راه های پول درآوردن و تکنیک هاش نبود.
بحث انتخاب رشته و رشته های در آمد را بود.
وگر نه خیلی از مشاغل دیگه رو میشه گفت که اون مغازه کوچیک و زبان چرب رو هم نمی خواد.
و اصلا نیازی به حضور فیزیکی نداره.

1 پسندیده

منظور من این هست که هر کسی به دنبال استعدادش برود بهترین درآمد را کسب میکند مهم نیست چه رشته ای باشد مهم استعداد هاست.
یکی رشته ی جراحی مغز و اعصاب میخواند میشود دکتر سمیعی و بهترین درآمد را کسب میکند. چون استعداد و علاقه اش را پیدا کرده و خیلی ها جراح مغز و اعصاب میشوند و نمیتوانند درآمدی و مهارت دکتر سمیعی را ندارند چون استعدادش در چیز دیگری بوده

1 پسندیده

چی بگم والا.
من کلی دکتر بی استعداد می شناسم،شماره تماس همشون رو هم دارم.
آینده مالیشون کاملا تضمین شده،هیچ استعدادی در حد آقای سمیعی هم ندارن.

1 پسندیده

والا به نظر من پولساز ترین رشته دانشگاهی دانشجو نشدن باشه ! از بس که لیسانس و فوق لیسانس بیکار دورو برم میبینم

1 پسندیده

اون دیگه مشکله جامعه ی ماست که افراد نالایق و نادان و بی سواد دارای مقام و جایگاه هستند و افرادی که لایق و با سواد بیکار.
برای همینه خیلی از نخبه ها و نابغه ها از این کشور میروند چون ارزشی برای آنها قائل نیستند

1 پسندیده

بهترین رشته دانش تجارت است. از دیرباز کسانی که شم و بینش و تحلیل تجاری _ مالی قوی داشتند جز موفقترینها بودن بدون اینکه الزاما نیازی به یادگیری آهنگری ، کوزه‌گری یا کشاورزی داشته باشن. دانش تجارت یعنی دانش شناخت جامعه که یعنی ترکیبی از دانشهای اقتصادی ، تحلیل داده ، مالی ، مدیریتی ، روانی ، سیاسی ، حقوقی ، فنی و اندکی بینش آینده‌نگری.

من فکر نمیکنم چنین فردی آینده مالی بدی داشته باشه ، هرکجای دنیا که باشه و هر رشته‌ای هم که رفته باشه. چنین فردی یا خودش کارآفرین میشه یا دیگران برای استفاده از دانشی که داره مجبورند که بهش حقوق مکفی پیشنهاد کنند.

این برمی‌گرده به این نکته که جهان روز به روز بازاری‌تر میشه. یه زمانی بازار تنها مکانی فیزیکی در گوشه‌ای از شهر بوده اما الان بازار همه‌جا و همه‌چیز است. به همین دلیل فراغ از تحولات تکنولوژی و زیرساختی ، کسی که تجارت رو بشناسه و از اهرمهای بازار باخبر باشه موفقترینه. چرا که تکنولوژی هرچقدر هم که خوب باشه باید در بازار فروخته بشه.