برای اینکه باغ و مزارعم رو در مقابل دزد ها ایمن کنم چه پیشنهادی میدید؟

هر ساله برای نگهبانی از محصولات باغمون مجبور هستیم پول زیادی رو بابت گرفتن نگهبان میدیم.آیا راهی هست یا ایده ای که کسی استفاده کرده باشه و بتونیم در باغمون استفاده کنیم.گرفتن نگهبان علاوه بر اینکه پول زیادی باید بدیم، گاهی اوقات نمیشه حتی به نگهبان اعتماد کرد و بعضا مشاهده شده خودشون دزدی هم میکنن و دلایل زیاد دیگه ای که دنبال راه حلی یا ایده و طرحی برای حفاظت از زحمت یکسالمون بشیم هستم.ممنون میشم اگه چیزی به ذهنتون می رسه راهنمایی کنید.دوربین و دزدگیر رو هم اگه استفاده کنیم اول میان همونا رو میبرن

4 پسندیده

با این معضل آشنا هستم چون خودم توی روستا زندگی کردم. بسیار زیاد بستگی به ساختار باغ و اطراف داره. اگر باغ تنها باشه، هزینه بسیار سنگین میشه چون هم به تنهایی باید تقبل کنید و هم اینکه از همه طرف باید کنترل بشه. به نظرم به این سئوال جواب بدید که مهمترین مسیرهای ورود افراد به باغ کدوما هستن؟ چقدر میتونید اونا رو محدود کنید به شکلی که فقط یک یا دو نقطه ورود داشته باشه؟ بعد میشه روی کنترل اونا کار کرد.

3 پسندیده

اطراف باغ، باغهای زیادی هست.ولی نمیشه باهاشون همکاری کرد برای نگهبانی.هر کس خودش به تنهایی از باغش مراقبت میکنه

در تاریخ سه‌شنبه ۲۲ نوامبر ۲۰۲۲،‏ ۲۰:۱۷ یوسف از پادپُرس <[email protected]> نوشت:

3 پسندیده

پس مسئله رو میشه اینطور بیان کرد:
یک باغ ویلایی (از همه طرف باز یا حداکثر دیوار یا مانع داره، منتها فضای بیرون دیوار یا مانع بازه) داریم که میخوایم مانع دستیابی بدون اجازه افراد بهش بشیم. دیتایی که دادید اینه که:

  • نگهبان هم کارآمد نیست، هم خودش قابل اعتماد و قابل بازخواست نیست. بنابراین منتفیه.
  • دوربین و دزدگیر هم خودشون طعمه میشن و کارآمدی که ندارن هیچ، بلکه خطر دزدیده شدن بالایی هم دارن.

بخوام با روشی احمقانه و قدیمی شروع کنم، شاید بشه مدرنش کرد، چیزی مثل خندق با یک پل قابل کنترل میتونه یک راه‌حل باشه. توی قلعه‌های قدیمی خیلی رایج بوده که یک خندق اطراف قلعه داشتن که کسی نمیتونسته ازش عبور کنه و یک پل قابل اتصال که از طرف حاکمان کنترل میشده تنها راه ورود بوده. خود این ایده مدنظرم نیست ولی شاید شکلی از این بتونه کمک کنه. البته دیوار خودش شکل ضعیفی از همین داستانه عملا.

1 پسندیده

دیوار باغ رو بلند تر بگیرید و البته صاف باشه مثل گچ روی دیوار که نتونن بالا برن ! خیلی هزینه بره !
در ورودی باغ هم سفت و کوچک و اطرافش بدون فضا باشه . دوربین مدار بسته رو هم داخل باغ و برای نگهبان بکارید . به نگهبان آزادی بیشتری بدید و امکانات رفاهی باغ رو در صورت امکان توسعه بدید . نگهبان هیچ وقت اعتماد و درآمد جاری رو ول نمیکنه و بیاد دزدی کنه چون پاش گیر میفته.
در ضمن مردم اطراف باغ رو هم در جریان قرار بدید .

2 پسندیده

سلام ممنون
ولی دیوار و فنس دور باغ دولت اجازه نمیده کسی بکشه.در ضمن نگهبان برای یه بازه زمانی مثلا یک ماهه هست.باغ کشاورزی هست.و با باغ ویلا فرق میکنه.و نیازی نیست همیشه نگهبان داشته باشه و فقط موقعی نیاز هست که درخت محصول داره.دوربین هم نمیشه کار گذاشت چون خود دوربین رو میدزدن.غیر از اون برقی وجود ندارد که دوربین باهاش کار کنه.

در تاریخ چهارشنبه ۷ دسامبر ۲۰۲۲،‏ ۲۰:۰۴ Arman(Mahdi) از پادپُرس <[email protected]> نوشت:

2 پسندیده

من فکر میکردم محصول درختی دارید پس محصول بوته ای هست؟ متراژ بالا هست یا کوچک؟
راهکارهایی از اطرافیانم پرسیدم مثل قضیه خندق @yousef :grin: در ذهنمون هست مثلا دور تا دور زمین یه چیزی مثل گل و لای و باتلاق باشه.
استفاده از حیواناتی مثل سگ
یا تعدد نگهبانان میتونه کمک کننده باشه.

1 پسندیده