برای ثروتمند شدن باید چه کار کرد؟

ثروت و پول و سرمایه گذاری

4 پسندیده

یه فامیل داریم که تو کار واردات مواد غذایی هست ، تقریبا ما میشیم فقیر اونا میشند پولدار
پس راه اول واردات و بعدش فروش
با توجه به قیمت بیت کویین و قیمت مصرف برق تو ایران میشه تو این زمینه فعالیت کرد و شروع کرد به استخراج بیت کویین
راه بعدی گرفتن زن پولدار یا شوهر پولدار هست، کسی و پیدا کردی به منم معرفی کن :grin:

2 پسندیده

ثروتمند شدن به شانس بستگی داره (یا هرتعریف دیگه‌ای از شانس که هست) اول به خاطر اینکه زندگی و نوع چیدمان زندگی ما بر اساس شانس هست. قبل حیات دوتا تاس میندازند و هرچی شد میشه زندگی ما. به همین دلیل بین کسی که متولد تهرانه با کسی که پدربزرگش از شیوخ اصیل شارجه و ابوظبی است و کسی که سان‌فرانسیسکو به دنیا میاد خیلی فرق وجود داره. حتی رنگ پوست روی احتمال پولداری تاثیر میزاره. نیویورک به دنیا بیاد ولی سیاه پوست باشه احتمال پولداریش نسبت به یه سفید پوست همسان خیلی کمتره!

حالا در اقتصادهای سرمایه‌داری دولتی این اهمیت شانس دوبله سوبله میشه. پس خیلی مهمه آشنایی توی وزارت صنعتی ، اقتصادی ، بانکی و … داریم یا نه! چون در سرمایه‌داری دولتی ، پول و سرمایه اولیه کار و زندگی ما دست دولته. دولت خوب باشه شاید این سرمایه به دست ما برسه اما اگه بد کار کنه تنها توفیق اندک افرادی میشه تا سرمایه خوبی از دولت بگیرند.

دنیای ما ، اون دنیایی نیست که هرکسی تلاش کنه ، موفق بشه. هرکسی تلاش میکنه با یه احتمال 50% مواجهه میشه. یا موفق میشه یا نمیشه! به قول یه نفر ، ما ثروت میلیاردی بیل گیتس رو می‌بینیم و میگیم تلاش کرد و شد ؛ اما نمی‌بینم که همزمان با گیتس خیلی‌ها با شرایط مشابه ، ایده خوب و مشابه (از نظر احتمال موفق بودن) با تلاش مشابه حرکت کردند ولی گیتس به قله رسید ولی بقیه دارن کار میکنند تا بتونند اقساط وام‌های اعتباری خودشون رو بدهند!!

4 پسندیده

من این‌جا مختصر نظری رو نوشتم:

امّا همون‌طور که @amirali گفت، ثروت‌مند شدن بیش از همه بستگی به شانس داره. یه‌نمونه ساده، توی 15 سالگی هم‌زمان با توئیتر من هم یه‌میکروبلاگ ساده با PHP نوشتم، شاید بهتر از نسخۀ اولیۀ Twitter. چی شد که من از همه‌چیز زده شدم و همون نیم‌چه استعداد هم کور شد؟ و همون میکروبلاگ یک درصد توئیتر هم موفق نبود؟ الآن که فکر می‌کنم فاکتورهای فراوانی وجود داره.
زیاد نیاز به فکر کردن نداره که چرا ایران بیل‌گیتسی که دوستان گفتن رو نداره، و به‌جاش وحید مظلومین زیاد داره؟ عمر آدمی محدودتر از اون‌ه که هدف‌ش رو ثروت‌مند شدن بگذاره. از من می‌شنوی: «هر چی پیش آمد خوش آمد».

5 پسندیده

البته دوستان عزیز در جوابهای که دادن به پولدار شدن پرداختن نه ثروتمندتر شدن. ثروت فراتر از پول است ولی اگه صورت سوال فقط پولدارشدن است، باز هم کلی تر است و جوابها هم خیلی کلی گویی است. من افرادی را می‌شناسم که پولدارند، ولی ثروتمند نیستند و برعکس افرادی هستند که ثرومند هستند، ولی پولدار نیستند.

اگر بخواهیم واقع بینانه بگیم ثروت به داشته هایی میگن که با نداشتن آنها انگیزه‌ات نه تنها برای پولدارشدن بلکه حتی برای یک زندگی زیبا از بین میره. پس برای پولدار شدن ثروتمند بودن یک شرط لازم و کافی هست، ولی برای ثروتمند شدن فقط پولدار بودن کافی نیست.

حالا اگه کسی با این دیدگاه ثروتمند باشه، میتونه از مسیرهای متفاوت به پول برسه. که البته هیچ کدام به شانس هم بستگی نداره، چون هیچ اتفاقی برای کسی شانسی نیست، بلکه نوعی انتخاب هست که منجر به نتایج میشه. و راه داره اگر کسی بتونه در عین حال که ثروتمند هست به ثروت مادی برسه، که نه تنها پایدار است بلکه افزایشی داره و بیشتر میشه یعنی اینکه قوانین را یاد گرفته، همین. و اگر قرار باشه کسی با رابطه به ثروت مادی برسه، این میشه بادآورده که یقینا باد هم خواهد برد و مثالهاهاش هم دارم تو همین کشور، خودمون می‌بینیم. ولی امثال بیل گیتس هرگز و هرگز بدون بذل و بخششِ بخشی از مال خود، نمی تونند ثروتشون را بیشتر کنند و این قانون هست و در چارچوب یک کشور یا مکان و زمان نیست.

اگه کسی بخواد از هرلحاظ ثروتمند بشه چه مادی و چه معنوی. باید خودشو مستعد اینها بکنه تا بتونه ظرفیت نگهداریش داشته باشه.

5 پسندیده

@vafalik

اینجا مطلبی نوشتن، ببینید، و البته خوبه خودشون هم بیشتر بازش کنن که شانس یا تلاش کدوم مٶثرتره؟

1 پسندیده