برای ساخت انیمیشن دو بعدی ساده، برنامه‌ بنویسیم یا از نرم افزار استفاده کنیم؟

چه راه‌هایی برای ساخت سریع انمیشین دوبعدی سراغ دارید؟ راهی که بشه زود یاد گرفت و اجراش کرد و به سیستم خیلی پیشرفته نیاز نداشته باشه.
دلیل نیازم به ساخت انیمیشن دو بعدی، تصویرسازی بعضی مسأله‌ها و مفاهیم کتاب ریاضی است، مثل این :point_down:

IMG_20190928_064519

اگه نقدی هم به مسأله‌ها دارید، بگید.

3 پسندیده

به نظرم قبلش به این فکر کنید که آیا واقعا میخواهید برای ساخت انیمیشن وقت بذارید؟ احتمالا انیمیشن تاثیر انتقال مطلب رو افزایش میده ولی شاید اگه زمان یادگیری اون رو برای چیز دیگری استفاده کنید موثرتر باشه.

احتمالا ساده‌ترین و سریع‌ترین راه powerpoint هست. اونجا راحت میشه یه حرکت خطی برای عکس یه توپ یا قورباغه تعریف کرد. اما خوب این نرم‌افزار ساخت انیمیشن نیست و خیلی امکانات رو نداره

4 پسندیده

مرسی یادم انداختید، حتما امتحان میکنم.

پیشنهادتون چیه؟

می‌دونید مشکل چیه؟ عجیبه که بعضی مفاهیم ساده کتاب برای بعضی بچه‌ها قابل درک نیست. هدفم همون انتقال مطلبه، باز به این هدف که اون بعضی بچه‌ها هم بفهمن. شاید منظور شما یک روش غیر مستقیم و ریشه‌ای تره، که دقیقا همون مطلب رو نمیگه ولی کاری می‌کنه که اونم درک بشه. البته یکی از دلایل عدم درک عدم توجه یا عدم توانایی تصویرسازی هست، انیمیشن اینجا کمک کنندست.
اینم بگم که در واقع کتاب تو این صفحه خواسته با راهبرد رسم شکل مسأله‌ حل کردن رو آسون کنه. رسم شکل هم انجام میدیم.

یا مثلا برای فهموندن جمع اعداد صحیح کتاب دو روش خوب داره ولی بازهم بعضیا درک نمی‌کنن، مخصوصا اولی رو:
جمع اعداد صحیح ۱|۳۳۳x۲50

جمع اعداد صحیح۲

البته بعضی از ضعیف‌ها هم که می‌فهمن از بس پیگیریشون کمه، فراموش می‌کنن.
این وضعیت بچه‌هاییه که تو ۶ سال قبل از این کتاب درس ریاضی داشتن.
طبق حجم کتاب و مدت زمان سال تحصیلی من باید تقریبا جلسه‌ای ۳ صفحه پیش برم، اما با مشکلاتی که هست در چنین مواردی دو صفحه به زور، حالا چطور باید انواع روش‌ها از جمله بازی و کار گروهی رو وارد کرد، باز هم به زور.

خوب البته این فشار با چند تا جمله مثل این که میگن خانوم ما تازه بعد ۶ سال ریاضی رو فهمیدیم یا علاقمند شدیم یا عالی بود و . . . تا حدی تخلیه میشه، اما هم این حرف‌ها همیشه واقعی نیست و هم این درد تحملش آسون، و نه من راضی از این وضعیت. من باید کلی نه ولی تا حدی مدیریت و بازی و نرم افزار و نقاشی و روانشناسی و زبان بدن و ارتباطات و ورزش و . . . اینا بلد باشم، یا همراهان و دستیاران و مشاورانی از این نوع در کنارم باشند.

1 پسندیده

منظورم هم اولویت بندی کلی بود هم رسم شکل. البته حدس میزدم که خودتون احتمالا رسم شکل انجام میدید.

این که دغدغه دارید دانش آموزاتون خوب یاد بگیرن خیلی خوبه.

شاید بد نباشه اگه کسی جواب غلط داد از اون بخواید شکل بکشه ببینید کجا اشتباه میکنه. ببخشید در مورد چیزی که تخصص ندارم نظر دادم.

1 پسندیده

اصلا جای نگرانی نیست. و خیلی هم خوشحال و ممنونم. اینکه تو پاسخ زیاد توضیح دادم برای این بود که شرایط بهتر متصور بشه و صحبتامون ادامه پیدا کنه.
با اینکه اغلب سرچ می‌کنم، سوالام رو اینجا هم میذارم که هر کس از دید خودش مسألمو ببینه و کارم رو نقد کنه و نظر بده. مثلاً با یادآوری شما امروز رفتم سراغ پاورپوینت. و یه نمونه ساختم هرچند ضعفایی داره ولی تجربه خوبی بود و احتمالا بشه رشدش داد. یعنی خیلی دوستش ندارم :sweat_smile:

دیگه اینکه همیشه از یه توپ واقعی ( توپ بسکتبال یا والیبال مدرسه ) سر کلاس استفاده می‌کنم، تو ذهنم بود که اینجا بنویسم. تو همین فکرا بودم که بنویسم توپ واقعی هر دفعه نصف دفعه قبلی بالا نمیره که یاد توپ پینگ پنگ افتادم و برش داشتم و دیدم چقدر بهتره؛ هم نمایشش از روی میز راحتتره، هم صدای برخورد ریتمیکش که به مرور تندتر میشه جذابه و آموزنده. حتما امتحان کنید، یا فیلم زندش رو ببینید:

سقوط و سکون توپ پینگ پنگ

تازه امروز یادم افتاده عروسک قورباغه‌ خواهرزادمم با اجازه مامانش ببرم مدرسه. خودش بعیده قبول کنه. معرفی می‌کنم قورغوری :point_down:

IMG-20190928-WA0001


تازه شما قبلاً بازی فکری‌ هم معرفی کرده بودید، شاید بتونید به مناسب فضا و زمان کلاس کردن بازیا هم فکر کنید.

2 پسندیده