برای صرفه‌جویی در مصرف کاغذ در ارزیابی‌های مدارس (امتحانات) چیکار کنیم؟

ما تو مدرسه‌مون که 600 تا دانش آموز داره، مجبوریم روزانه تعداد زیادی کاغذ برا امتحانات و ارزیابی ها و کاربرگ های آموزشی (خصوصا برا کلاس اولی‌ها) مصرف کنیم. حداقل روزانه یه بسته 500 تایی. همه ی اینا هم حداکثر یه روز استفاده می‌شن و بعدش می‌شن زباله :pensive:
خیلی خوشحال میشم راهکار‌هاتون رو بشنوم.

4 پسندیده

برای ایده پردازی، چه چیزهایی حتما باید حفظ بشه؟ مثلا امتحان باید برگزار بشه و به نحوی جواب سئوالات هر شخصی مستند بشه. ولی خیلی ساده: آیا ارزیابی الزامیه؟ دنبال چه چیزی در ارزیابی هستید؟ فکر میکنم الان توی دانشگاه از طریق سایت انجام میشه!

خیلی رویایی بخوایم حرف بزنیم: مثلا به جای ارزیابی روی برگه، روی محلهای امتحان دو تا دکمه تعبیه بشه که هر کسی با فشار یک دکمه رای بده که آیا تدریس خوب بوده یا بد!

3 پسندیده

تا وقتی برنامه امتحان مداوم هفتگی و ماهیانه باشه و امتحان (سوال و جواب) هم روی کاغذ انجام میشه ، فکر نمیکنم راهی برای صرفه‌جویی در مصرف کاغذ باشه. به هرحال حداقل مصرف کاغذ به تعداد امتحانات یک ماه و تعداد دانش‌آموزهاست و میتوان مصرف کاغذ را مدیریت کرد که تنها به تعداد نیاز کاغذ مصرف بشه.

میشه بجای استفاده از آزمون های مداد کاغذی از روش های دیگه ای استفاده کرد. من خودم هر جلسه چند نفر از دانش آموزان رو برا پرسش و پاسخ به پای تخته میارم و ایجوری ارزیابی میکنم که چندتا مزیت داره از قبیل اینکه بچه ها ترسشون از صحبت کردن تو جمع میریزه، اون قسمت هایی که شاید بعضیاشون اشکال داشته باشن یاد میگیرن، یجورایی برا همشون بازآموزی مباحث تدریس شده به حساب میاد و در نهایت از مصرف بی رویه و نابجای کاغذ جلوگیری به عمل میاد.

2 پسندیده

البته منظورم از ارزیابی، امتحانات و آزمون های کلاسی هست. نه ارزشیابی مدرس

1 پسندیده

خوب پس جای ایده‌پردازی زیادی داره!

فکر میکنم مزیت بزرگ استفاده از کاغذ نسبت به فعالیتی مثل

اینه که ارزیابی سریع و کلی از کلاس گرفته میشه و میشه در زمان مناسب به این ارزیابی دسترسی داشت (یعنی لزومی نداره که همون موقع به کار دانش‌آموز نمره بدید. پای تخته این مشکل رو داره که هم باید ارزیابی فرد در همون موقع باشه و هم اینکه امکان قیاس گرفته میشه، بخصوص در تعداد زیاد).

آیا میشه روشی بدون کاغذ، با این خصوصیتها طراحی کرد؟

امتحان نگیرید. هم استرس خودتون، هم استرس دانش آموزا و هم استرس درخت ها کمتر میشه.

1 پسندیده