برای مدرسۀ فرزندتون چه کتبی انتخاب می‌کنید؟

فرض کنید قرار نیست بچه‌هاتون رو به مدرسه بفرستید. اگر قرار باشه خودتون برنامه‌ای بنویسید چه دروس و چه منابعی رو انتخاب می‌کنید؟

2 پسندیده

برای ریاضی من کتاب‌های ریاضیات کانگورو انتشارات فاطمی رو پیشنهاد میدم، البته فقط پایه هفتم اش رو امتحان کردم.
باز هم من بی طرف نیستم و طبق الگویی که به خاطر معلمی و کتابهای مدارس تو ذهنم شکل گرفته نظر میدم، ولی از بیرون هم نگاه کنم پرورش تفکر و فرایند حل مسأله خیلی مهمه و این هم در اولین فصل پایه هفتم بهش پرداخته شده، و اکثر معلما ازش سرسری میگذرن، اینم بگم که امسال دیدم همین الگوی هفتم (تصویری که از فصل اول ریاضی هفتم درست کردمو ببینید ) رفته تو پایه سوم دبستان

کتابهای دیگری هم در انتشارات فاطمی هست که مفیده، دوستی داشتم، ماریا که علوم کامپیوتر خونده بود و میرفت جاهای دورافتاده بچه‌ها رو با ریاضی دوست کنه، معماهای ببراس رو خیلی دوست میداشت، تفکر رایانشی رو یاد میده، من تا به حال موفق نشدم ببینم و استفاده کنم، باید بیارمش تو اولویتام.

تازه کتابهای زیست شناسی خوبی هم داره، مدرسه حشرات باحال یا این پی پی مال کیه؟ که سپیده خودمون تهیه و توصیه اش کرده. @sepinoud.keshaavarz

کتابهای فلسفی هم شاید چیزهایی شبیه دنیای سوفی.
البته گروههای فبکی (فلسفه برای کودکان) هم برای سنین مختلف کتاب درآوردند؛ مثل ماجراهای ساینا با ایده پرورش پرسشگری؛ من هیچکدام رو نخوندم. الان هم دیدم ناشر همین کتاب سواد مالی برای کودکان هم داره.
این لیست رو هم ببینید.
روابط انسانی هم تو کتابهای کودک و نوجوان زیاد میشه کتاب خوب پیدا کرد الان حضورذهن ندارم.

به نظرم اول از طرف مدیریت مدرسه یک لیست از نیازها تهیه بشه بعد کتاب براش بیاریم اینجا، فرشته هم میتونه کمک کنه. فرشته کجایی؟

@moalem

2 پسندیده