برای مصرف کمتر کاغذ چه راه کارهایی وجود داره؟!

متاسفانه در کشور ما و البته دیگر کشور های جهان سالانه کاغذ زیادی تولید و به مصرف می رسه و حالا هم که نرخ کاغذ به دلیل مسائل اقتصادی افزایش چشمگیری داشته روشی برای کمتر کردن وابستگیمون به کاغذ هست؟
بیش‌ترین حجم کاغذ در حوزه‌ی آموزش و پرورش به وسیله دانش‌آموزان مصرف میشه و عملا تمامی کتاب‌های کمک آموزشی و درسی و … با تغییر هر ساله و ویرایش کتب به درد نمی خوره و باید دور ریخته بشن.
حذف کتاب چاپی و جایگزین کردن کتاب‌های صوتی یا PDF کار موثری در کاهش مصرف کاغذ داره؟
بازیافت چقدر نقش موثری داره؟
میشه تمامی کارهای اداره‌جات و سازمان‌ها رو سیستمی کرد؟
راه دیگه ای برای کاهش مصرف کاغذ می دونید؟

6 پسندیده

من با این یه مورد اصلا موافق نیستم چون هیچ وقت اون لذتی که در خوندن یه کتاب چاپی هست در موارد دیگه نیست
البته این نظر منه،ولی من باید موقع خوندن کتاب کاغذاشو لمس کنم و حسش کنم.

متاسفانه این مشکلیه که فکر نکنم به زودی حل بشه چون انگار هنوز پس از این همه سال به یه ویرایش درست از کتاب های درسی نرسیدن.

بازیافت هم به شیوه ی خودش اثر بخشه ولی هیچ وقت نمیتونه جلوی قطع کمتر درختان و … بگیره چون از کاغذ بازیافتی بیش تر کارتون های بسته بندی و این جور اقلام تولید میشه.

4 پسندیده

نحوه درس خوندنا تغییر کرده. نمیدونم درسته یا نه ولی این کتابهای کمک درسی خیلی کاغذ مصرف میکنن و بدتر اینکه بهم دیگه قرض نمیدن همه میرن نو میخرن :expressionless:
از طرفی باب شده همه تو پیج های اینشتگرامی خودشون تبی که خیلی تبلیغ شده رو بخرن و بخونن و عکس بگیرن و بزارن.در صورتی که میشه کتاب رو از کتابخونه قرض گرفت.
میشه اضافات دفتر های سال قبل بچه ها رو نگهداری کرد و یا برگه های امتحانی رو نگهداری کرد برای الگو چرک نویس و …
بازیافت آخرین مرحله هستش بنظرم باید اول سعی کنیم چطوری استفاده کنیم که بتونیم بعد بندازیم بازیافتی.

3 پسندیده

برای مصرف کمتر کاغذ میشه کتابها رو بهم قرض بدیم یا برای تمرین از تخته استفاده کنیم از کتابهای پی دی اف استفاده کنیم . از یه نوع مواد محو شونده هم میشه استفاده کرد تا نوشته های کتاب های قدیمی محو بشن و کتابهای جدید چاپ بشن

1 پسندیده

گسترش صنایع بازیافت کاغذ.