بسته بندی های کوچولو برای کسب و کارهای کوچولو

اگه متن من رو تو زمینه فروختن یه محصوب به توریستها خونده باشید متوجه میشید که من سعی کردم تا مقداری از زعفرونهایی که توسط خودمون تو نطنز اصفهان تولید میشد رو به یه توریست بفروشم که خوب موفق شدم. در این روند فروشش محصول یه موضوع حیاتی پیش اومد:

ماها خیلی هامون یه سری محصولات نسبتا مطلوب داریم که میتونیم اونها رو چه به گردشگران خارجی و چه به گردشگران داخلی بفروشیم و خیلی وقتها به خاطر نبود یه بسته بندی خوب این موضوعات به خوبی پیش نمیره. و خوب خیلی خوب میشد که مثلا یه سری مغازه برای فروش بسته بندی وجود داشت.

اینطوری اگه ما یه کسب و کار کوچولو برا تولید سه الی چهار محصول در روز ایجاد کنیم، میتونیم با یه بسته بندی شکیل اونها رو به فروش برسونیم. و شاید کم کم بتونیم برا خودمون برند سازی کنیم.

ولی خوب من در مورد خیلی از مشکلاتی که ممکنه در این راه پیش بیاد و یا ممکنه چه فوایدی داشته باشه هنوز اطلاعات دقیقی ندارم که میشه به بحث نشست.

دنباله‌ی موضوع چطوری میشه به یه توریست یه محصولی رو فروخت؟

2 پسندیده

اتفاقا بسته بندی خیلی میتونه تاثیر اولیه ی مثبتی در مشتری ایجاد کنه، مثلا یکی از محصولایی که جدیدا باهاش آشنا شدم دمنوش های گیاهی مهرگیاه هست:

مستقل از کیفیت ماجرا که یه سر و گردن از چای کیسه ای های مختلف بالاتر بود، بسته بندی داخلی و خارجی محصول هم خیلی چشم نواز بود و عاملی تشویق کننده بود برا یه بار خریدن و تست کردن محصول.

در باب مشکلاتش اطلاعات زیادی ندارم، ولی میدونم ساده ترین بسته بندی هامون هم در ترکیه و یا جاهای مشابه انجام میشه و صنعت بسته بندی مون خیلی توسعه یافته نیست.

2 پسندیده

یکی از پارامترهای مهمش اینه که علی رغم وزنش کم بسته بندی، مقاومتش بالا باشه (مخصوصا اگه قراره راه دور بره ) و راحت هم باز بشه.
من با باز کردن این ظرف خیلی مشکل داشتم. بدجوری محکم بود و همه اش می ترسیدم اگه یه دفعه باز بشه همه زعفرونها بپاشند بیرون برای همین مجبور بودم به پارچه تمیز زیر دستم بذارم که اتفاقا موقع باز شدنش مقداریش ریخت بیرون

به محیط زیست احترام بذاره و بهینه باشه (با کمترین مواد مصرفی)، منم خیلی بسته بندی های شکیل می بینم که اصلا ازشون خوشم نمیاد چون فقط میخواد بگه : هی بیا منو بخر. البته منم به حرفش گوش نمی دم. منظورم اینه که: علاوه بر اینکه به شکیل و شیک بودن بسته بندی توجه می کنیم به سادگی و بهینه بودن و کیفیت محصولم توجه کنیم.

2 پسندیده

من وقتی یه بسته بندی شیک و جالب ببینم نود درصد احتمال داره برم سمتش و بخوام یه بار هم که شده تستش کنم. وقتی هم بخوام برای کسی هدیه ای بخرم دنبال بسته بندی خوبش میگردم پس احتمالا عده زیادی اینطوری هستن و خوبه که به فکر بسته بندی جالب برای محصولت باشی :slight_smile:

1 پسندیده

یه نکته دیگه این که توی روزنامه شرق خیلی وقت پیشها یکی از مشکلات بسته بندی زغفران رو رویت موی خانمها توی بسته ها ذکر کرده بودن. اینم در نظر داشته باشید
https://www.alumni.hbs.edu/PublishingImages/stories/bulletin/2015/march/innovation1_732width.jpg

از این سایت می تونید الهام بگیرید

در رابطه با این بسته بندی باید بگم که در دسترس ترین و شکیل ترین بسته بندی جهان ازاد بسته بندی تو ایران برای زعفرون که شما میتونید بخرید و زعفران خودتون رو توی اون بسته بندی کنید و اتفاقا من برای بسته بندی زعفران های خودمون از اونها استفاده کردیم.

فقط زیبا هستند، نمیدونم بقیه کاربرهای این بسته بندی هم همین مشکل رو داشتن یا نه، باز کردنش کار راحتی نبود برای من، اگه این مساله فراگیره بد نیست با یه تغییر کوچک بهبودش داد، مثلا دربش پیچی باشه

1 پسندیده

نمیشد یه سری بسته بندی اوپن سورس داشته باشیم که همه دنیا بهش دسترسی داشته باشن و هرکسی بیاد و مطابق با شرایط ویژه محصولات مختلف اون رو تغییر بده. و همه ادمها تو سراسر دنیا بهش دسترسی داشته باشن و مثلا شما بتونید تنها با پرینت کردن اونها بروی یه برگه مقوایی و برش بخضهای اضافی ان محصولات خودش رو بسته بندی کنه.
@lolmol @najme
@Faezeh.T

1 پسندیده

اینی که گفتید مشابهش تو بازار هست، شاید توی طلافروشی ها دیده باشید سایز های کوچکش رو البته، با اوریگامی میشه بسته های جالبی ساخت
فقط این مقواها انقدر استحکام ندارن برای زعفران

من پیشنهاد میدم از نورومارکتینگ حتما استفاده کنید، تاثیر داره واقعا

حرف شما درسته و اون نوع از بسته بندی در طلا فروشی ها الزاما به درد بسته بندی زعفران نمیخوره ولی خوب شاید تو یه جایی دیگه دنیا بشه ازاون برای بسته بندی یه چیز با ارزش دیگه استفاده کرد. مثلا قطعه از شاخ کرگدن در چین که یه کالای که میگن جنبه درمانی داره و البته خیلی گرونه. ولی میشه با تغییرات یه مقدار کوچک تو بسته بند های مختلف اون رو برای موارد مختلف اماده کرد.

امروز با این کار آشنا شدم: پلت فرمی برای خرید زعفرون مستقیم از خود کشاورز! کار خیلی ساده و در عین حال تمیزی هست، مخصوصا که برای مردم این منطقه خیلی مفیده.

در قسمت هایی از سایتش که میگشتم مثلا حتی راجع به ارزش زعفرون در این وضعیت کم آبی کشور هم نوشته، و یا سیستم نظردهی راجع به کشاورزها رو داره که خیلی ارزشمنده، و حتی برا کشاورزها صفحه شخصی هم گذاشته.

شخصا لذت بردم از دیدن کارشون :slight_smile:

3 پسندیده