بنظر شما معلمان حقوق مفت می‌گیرند؟

درود بنظر شما معلمان حقوق مفت می‌گیرند؟!

در ایران شاید خیلی بر این باوند که معلم ها پول مفت میگیرن درحالی که به نظر خودم که معلمم چنین نیست.

الان شما بگید این چندرغاز مفته یا نه؟ دلیلت هم بگو!

با تشکر از شرکت در نظر سنجی …

4 پسندیده

بستگی به معلمش داره معلمی هست که از اول تا اخر کلا از رو درس روخوانی میکنه یا نصف کلاس خوابه و شیوه تدریس خیلی ضعیفی داره ،ولی معلمی هست که عاشق درس دادن هست انرژی خوبی داره و با خلاقیت و البته اخلاق مهربانانه سعی داره اون درس و اون کلاس ماندگار بشه .

8 پسندیده

شدیدا مخالفم… معلم ها اصلا درآمد خوبی ندارن که بخواد حالا مفت باشه… سوای بحث اینکه بعضی ها کم کاری میکنن که خب طبیعتا تو هر شغلی هست ولی درآمد معلم ها واقعا کمه متاسفانه😑

7 پسندیده

نسبت به بهره‌وری مقایسه کنیم برای برخی‌شان مفت است. حقوق مفت میگیرند و بسیاری دیگر هم حقوق مفت و گاهی گزافِ مفت می‌گیرند. از نگاه معیشتی ، معمولا حقوق معلمین مکفی نیست.

2 پسندیده

من یه معلمم همیشه هم درآمدم با معلمی بوده، جز اینکه خودم به فکر پس‌انداز و سرمایه‌گذاری بودم، راه درآمد دیگه‌ای نداشتم. من یک نفر تونستم با حقوق معلمی زندگی متوسط داشته باشم ولی معلمی که بخواد تنهایی یک خانواده حداقل دو نفره رو اداره کنه، بیشتر از پرداخت دولت نیاز هست. بنابراین معلم مجبوره بیشتر کار کنه، اگر معلم توانمند باشه و کارهای مرتبط انجام بده هم درآمدش بالا میره هم برای شاگردای اصلیش کم نذاشته.
اما به نظرم هستن معلمای زیادی که واقعا زحمت زیادی به خودشون نمیدن و برابر من و فعالتر از من‌ها حقوق میگیرن. البته نگاهشون کنی میبینی با اعتماد بنفس برای افزایش حقوق و مزایا با همون معیارهای سطحی سیستم که با کمترین تلاش بدست بیاد هم قدم برمی‌دارن!
با این نگاه شاید بشه گفت حقوق مفت میگیرن، چون اون آدم اگر جاهای دیگه بخواد همین حقوق رو بگیره یا آزاد کار کنه باید خیلی خیلی بیشتر تلاش کنه. در کل در سیستم دولتی خیلی‌ها رو میشه پیدا کرد که حقوق مفت میگیرن، از رده‌های بالا تا پایین! استانداردها یا خوب تعریف نشده، یا ارزیابی نمیشه پس میشه بهشون کاری و نداشت و پیش رفت و خوش بود!
یک نگاه دیگه هم اینه که تو سیستم معیوب در مقابل عده‌ای که حقوق مفت می‌گیرن، عده‌ای هم هستن که مفت کار می‌کنند! یعنی انقدر نیاز هست برای کار کیفی که هرچی کار کنی کمه، از اونطرف هم پاداش و مزایای درخوری لحاظ نشده!

این هم یک جنبه قضیه است که نگاه بعضی مدیرهای مدرسه‌ها یا ادارات یا رده‌های بالا از گذشته تا همین سال‌های اخیر هم اینجور بوده که معلم فداکاری کنه، برای خدا کار کنه و . . . خودم با مدیرایی از این دست برخورد داشتم این مقام والا رو که فقط برای معلم روا می‌دونستن نه برای خودشون! این مثلا می‌تونه یک وضعیت جبران رو ایجاد کرده باشه که وقتی یک مدتی یک نقصی فشار وارد کرده به سیستم، حالا روند وارون داره اتفاق میوفته، یعنی اگه معلما قدیما به هردلیلی زیادی و مفت کار می‌کردن، حالا یه مدت هم کم کار میکنن و پول مفت می‌گیرن! این فقط یک تحلیل سطحی شخصی نسبتا ضعیف هست، بقیه که بیشتر از جامعه‌شناسی و تاریخ می‌دونن کاش بیان پای بحث.

5 پسندیده

سلام بر دوستان
چه خوبه وقتی درباره ی مهمترین و تاثیر گزارترین شغل جامعه صحبت می کنیم احترام این بزرگواران را نگه داریم.
چگونه جامعه ساخته می شود؟ آینده جامعه در دست چه کسانی است؟ فرهنگ چگونه حفظ می شود؟
وقتی به پاسخ این پرسشها بیندیشیم کسانی را که فرزندانمان را پرورش می دهند و در انتقال صحیح فرهنگ نقش مهمی دارند، بیش از این محترم خواهیم دانست.
دوستان، من و شما سر کلاس نشسته ایم و می دانیم که معلم فقط کتاب درس نمی دهد معلم با هر کلامش زندگی را آموزش می دهد با راه رفتنش، لباس پوشیدنش، لبخند زندنش، ایما و اشاره هایش.
این روزها که حال معلمان جامعه مان خوب نیست حال فرزندانمان چگونه است؟؟؟؟

1 پسندیده

دقیقا چون این شغل مهمه باید زیر ذره‌بین نقد بره و از همه جوانب بررسی بشه. خیلی رفتارها و حرف‌ها و نگاه‌ها تو جامعه هست که واقعا به من معلم برمی‌خوره اما وقتی تو مدرسه‌ها باشی، تا حدی حق میدی چون معلم‌ها هم خالی از اشکال نیستن.

1 پسندیده

قبل این روزها معلمان جامعه‌مان چه گلی جز آموزش سواد نیم بند به سر جامعه زدند؟ جامعه‌ای که به عقیده زبان‌شناسان حتی در تکلم و نوشتار زبان خویش وامانده ، درمانده و بی‌سواد است!
یک ضربه بزرگ به حیثیت معلم ، توسط برخی معلمان صورت گرفت که بی‌سواداند. ضربه‌ بزرگتر را نهادهای فرادستی مثل وزارتخانه زدند که در پذیرش و گزینش معلم (به گمانم) هیچ معیار و ضابطه‌ای ندارند.
همانطور که گفتید معلم سازنده جامعه است. پس معلمان سازنده جامعه امروز ما هستند!

البته در میان این قشر به اصطلاح معلم ، افرادی هستند که به معنای واقعی معلم‌اند. قابل ستایش و تقدیرند ولی این گروه نخبه و با اهمیت در میان خیل عظیمی از همکارانی محصور شدند که لایق این مقام نیستند و متاسفانه به قول مثل معروف تر و خشک باهم می‌سوزند. چون این معلمان شایسته عضو این تیم بزرگتر هستند ، همراه تیمِ بدشان می‌بازند. اعتراض این بخش از جریان معلمی به منظور راه انداختن سازوکاری برای تفکیک معلمان بی‌خاصیت از معلمان توانا ، به عقیده من خواسته برحق و ای‌بسا لازم و ضروری است.

2 پسندیده