بهترین برند خودرو ایرانی کدوم برنده بنظرتون؟

بنظر شما کدوم یکی از برندهای خودرو ایرانی بهتره؟
ایران خودرو
سایپا
چ برندی رو ترجیح میدین برای خرید
اولویتتون برای انتخاب برند خودرو چیه؟
تهیه لوازم یدکی اون برند رو هم مد نظر دارید؟

1 پسندیده

نمیخوام خود تحقیری کنم اما برای خودروی ایرانی نمیشه بهترین برند تعیین کرد !
برای برند باید دنبال ماشین های خارجی باشید

1 پسندیده

البته ایران‌خودرو و سایپا برند نیستن. کارخونه‌های تولیدی هستن که برندهای مختلفی تولید می‌کنن.

اینکه چه برندی برای خرید انتخاب می‌کنیم مستقیماً به نحوه استفاده و کاربردمون بستگی داره. مثلا هیچکس نمیگه تویوتا اف‌جی‌کروز ماشین بدیه. اما برای یک معلم یا کارمند ساده که فقط استفاده شهری داره و اهل آفرود و کوه و بیابون نیست، قطعا انتخاب مناسبی نخواهد بود (مگر اینکه هدفش از خرید، کورکردن چشم باجناق یا جاری باشه!) :slightly_smiling_face:

در بین خودروهای ایرانی، میشه گفت هیچ برندی کامل نیست و هرکدوم نواقص خودشون رو دارن. اما در مقایسه خیلی کلّی بین خودروهای تولیدی ایران‌خودرو و سایپا، میشه گفت که ایران‌خودرو از موتورهای پُرتنش‌تر و سایپا از موتورهای کم‌تنش‌تر بهره می‌بره. با توجه به حیاتی بودن نقش «شانس» در انتخاب خودروهای ایرانی، خرابی‌های تولیدات سایپا جزئی‌تر و کم‌خرج‌تره.

قبل از انقلاب بهترین تولیدات خودروی کشور رو در کارخونه پارس‌خودرو (زمان مرحوم جعفر اخوان) داشتیم که شورلت و کادیلاک تولید میشد.
بعد از انقلاب هم در مقطع کوتاهی کیفیت محصولات کرمان موتور حرف اول رو میزد که دیگه خبری از اون دوران نیست.

2 پسندیده

خودروهای خارجی در مقایسه با خودروهای داخلی خیلی در سطح بالاتری قرار دارند . پمن خودم ماشین های کره ای پسند میکنم . ولی صد در صد تویوتا بی ام و ، بنز ، فراری و خیلی ماشینهای خارجی دیگه در سطح بالاتر و قیمتهای خیلی بالایی دارند. با توجه به قیمت و کیفیت ماشینهای کره ای را میپسندم.