بهترین راه برای کمک به سیل‌زدگان جنوب چی هست؟

می‌خوام راه‌های زیر رو تحلیل کنید. و راه‌های جدید رو هم بگید.

  • پرداخت به شماره‌ حساب‌های اینستاگرامی،
  • پرداخت به سازمان هلال احمر،
  • جمع‌آوری کمک‌های کالایی در جاهایی که مردم مشخص کردند.
2 پسندیده

مورد اول زمانی کارایی دارد که شخص تخصصی در کمک کردن و حداقل شناختی نسبت به منطقه داشته باشد. برای نمونه علی دایی در کمک به ساخت خانه‌های روستایی با استاندارد روز موفق بود اما تلاش چهره‌هایی همچون صادق زیبا کلام به دلیل نگاه غیر واقع‌بینانه به شکست انجامید.

مورد دوم روش محبوب من است و اصولا روش استاندارد همین باید باشد. البته سازمان‌های مردم‌نهاد هم می‌توانند این کار را انجام دهند. در این روش شما می‌دانید که با یک سازمان متخصص روبه‌رو هستید که از منطقه اطلاعات کافی دارد و در هر لحظه می‌داند که چه طور باید کمک کند. متاسفانه فساد در این سازمان‌ها موجب بی‌اعتمادی مردم شده است وگرنه این بهترین روش است.

مورد سوم شاید بتواند در جاهایی کمک کند، اما در تجربه‌های قبلی مثل زلزله کرمانشاه ثابت شد که این روش چه قدر ناکارآمد است به طوری که کمک‌ها متناسب با نیاز مردم زلزله‌زده نبود. تصور کنید که شما به آب آشامیدنی سالم احتیاج دارید و مردم برای شما لباس، عروسک و مداد رنگی می‌فرستند.

4 پسندیده

من گروه ایرانگرد رو معرفی می‌کنم.

@javadgharaei

کانال رسمی گروه ایرانگرد
جواد قارایی

Instagram: javadgharaei

3 پسندیده

اصولى ترين راه هلال احمر هست، ولى خب بايد جمعيت فعالى پيدا كنين.

با @Ali_Shakeri موافقم كه فقط افراد اشنا به منطقه ممكنه بتونن كارى كنن، و بهتره به هر كسى اعتماد نكنين.

اين پيج در حال فعاليت در اين زمينه س و مستند هم ميكنه اتفاقات رو:

Https://Instagram.com/mobin_bh

بد نيست سرى بزنين. و راستى از جاهاى مختلف شنيدم كه كالا بهتر از پول هست تو اين وضعيت، گاهى حتى حساب افرادى كه كمك جمع ميكنن توسط دولت بلوكه ميشه و حتى نميتونن پول جمع شده رو در زمان لازم خرج كنن! ( اتفاقى كه در حوادث گذشته بارها افتاده)

4 پسندیده