بهترین سیستم حمل و نقل برای ایران چیه؟

با توجه به اینکه ایران از نظر مساحت واقعا قابل تحسینه (هنوزم) و به تنهایی تقریبا برابر با 20% سایز قاره اروپاست بنظرتون بهترین سیستم های حمل و نقل در آینده ایران چه مواردی هستند؟

سیستم حمل و نقل

این تکنولوژی حمل و نقل، چقدر در جنبه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی تاثیر دارد؟

7 پسندیده

مساحت ایران تقریبا 1.700.000 کیلومتر مربع است و طولانی ترین جاده حال حاضر آن در حدود 2850 کیلومتر مسافت را طی میکند

این مسافت یعنی شما از پایتخت یونان حرکت خودرا آغاز کنید ، مقدونیه ، صربستان ، مجارستان ، اتریش و کشور پهناور آلمان را پشت سر بگذاری تا به هلند برسید .

سیستم حمل و نقل در شرایط ایران شامل اهمیت فراوانیست چرا که تاثیر بسیاری بر هزینه های وارده بر معیشت مردم ، سرعت زندگی ، ایجاد امکان دسترسی ، گسترش گردشگری و بسیاری موارد دیگر دارد

قطعا داشتن سیستم حمل و نقل مناسب از اصلیترین نیاز مندی های کشور برای دستیابی به رشد اقتصادیست که در آن میتوان از مسیر های راه آهن و قطار های سریع و سیر ، مسیر های هوایی و هواپیما ها ، مسیر های جاده ای و انواع خودرو ها و حتی مسیر های زیر زمینی یا در برخی مناطق مسیر های دریایی سود جست

قطعا نمیتوان یک نوع مسیر را برای کل کشور تجویز کرد و ایران نیاز دارد که تلفیقی از مسیر های حرکتی با ویژگی های متفاوت را در اختیار داشته باشد .

2 پسندیده

من اینده نگری در این زمینه علاقه ندارم بکنم، ولی معتقدم همون دوچرخه بهتره

من فکر می‌کنم برای یک کشور وسیع مثل ایران راه‌آهن مناسب‌تر است:

  • هزینه ساخت و نگهداری دو خط (رفت و برگشت) راه‌آهن سریع‌السیر از چهار خط بزرگراه ارزان‌تر است. ظرفیت جابه‌جایی بار و مسافر چهار خط بزرگراه معادل دو خط راه‌آهن است.
  • امکان ساخت راه‌آهن، لوکوموتیو و واگن در داخل ایران وجود دارد.
  • می‌توان از کشور دوست و همسایه، چین کمک گرفت. چین بزرگترین شبکه ریلی سریع‌السیر در جهان را دارد.
  • اگر چه موضوعات محیط زیستی چندان به مذاق سیاستمداران و تصمیم‌گیران خوش نمی‌آید، اما یکی از مهمترین مزیت‌های راه‌آهن نسبت به جاده، آسیب کمتری است که به محیط زیست وارد می‌کند.
  • کاهش نرخ مرگ و میر در اثر تصادفات یکی دیگر از مزیت‌های حمل و نقل ریلی نسبت به حمل و نقل جاده‌ای است.

.

1 پسندیده