بهترین شهر ایران برای زندگی کدومه؟

کدوم شهر ایران رو برای زندگی پیشنهاد میدی؟ چرا؟

من خودم از بین شهرهای ایران، تجربه‌ی زندگی بلندمدت در اسفراین، مشهد، کرج، زنجان و شیراز رو دارم. از بین این شهرها، اول زنجان و بعد شیراز رو برای زندگی پیشنهاد میکنم، البته برای کسانی که مثل من اهل شهرهای کوچک یا ده‌های بزرگ هستن :wink:

منظورم شهرهایی هست که درش هنوز می‌تونی فضای سبز ببینی، از دود و دم و سر و صدای ماشین آلات کمتر خبری هست. البته هر دو این شهرها، برای کار کمی چالش‌برانگیزه، چون دقیقا به دلیل کوچکی روابط بر ضوابط حاکمه. مثلا ممکنه تو صف باشی و یهو یکی با خیال راحت جلوی تو کارش راه بیفته، فقط صرف اینکه آشناس. ولی آرامش زندگی این دو شهر رو می‌پسندم.

همین قدر بگم که یه بار برادرم که مدت طولانی تجربه‌ی زندگی تو تهران رو داشت، اومده بود زنجان دیدنم، و صبح ساعت ۱۱ از خواب بیدار شد و با تعجب پرسید ساعت چنده؟ ۶؟! وقتی بهش گفتم ۱۱ س، گفت اینجا مردم چطور صبح‌ها از خواب بیدار میشن؟ هیچ صدایی نیست که نیست … .

در ضمن در هر دو این شهرها، مردم به مهمون‌نوازی (شیراز) و یا غریبه‌نوازی (زنجان) مشهورن! یعنی به عنوان یه غیربومی به خوبی ازتون استقبال میشه :grin:

بهترین شهر ایران

تجربه‌ی شما چطوره؟ بگین شاید کسی به کمک تجربه‌ها و داستان‌های شما، مقصد بعدی زندگیش رو انتخاب کرد :v:

دنباله‌ی موضوع بهترین شهر ایران از نظر آب و هوا کدومه؟

6 پسندیده

من ساکن مهرشهر کرج هستم و این منطقه رو پیشنهاد میکنم
مهرشهر با داشتن باغ سیب و کاخ شمس واقعا هوای خوبی داره البته برای کسی که بتونه تو محله های خوب زندگی کنه
سینما و رستورانهای مختلف و مسیر پیاده روی و پارکهای مختلف و کافه های عالی و خلاصه با یک شهر زنده و سرسبز و تقریبا شبانه روزی روبرو میشی

6 پسندیده

من تجربه زندگی تو شهرهای دامغان، شاهرود، تهران، اردبیل، خلخال و زنجان رو دارم. از بین این شهر ها هر کدوم حال و هوای خاص خودشون رو دارند ولی تهران الان رو به خاطر شلوغی بیش از حد و آب بی کیفیت و هوای ناسالمش، اصلن نمی پسندم. تجربه زندگی تو زنجان و دامغان، تجربه های جالب و خوبی بودند. زنجان شهری کاملن ساکت و خوش آب و هوا هست و مردمان خوب و سازگاری داره، شهری شاد و مردمانی با انرژی داره و شهر خوبی برای زندگی است. دامغان شهری بی آب و علف هست که طبیعت خاص خودشو داره، یه خاصیت این شهر اینه که رفتن به داخل این شهر و خارج شدن ازش، کمی برای من مشکل بود.

1 پسندیده