بهترین غذای رستورانی از نظر تو چیه؟

اگه قرار باشه بریم رستوران غذا بخوریم با یه منو از همه ی غذاهای خوشمزه، چی انتخاب میکنی؟ به دوستت چی میگی در مورد این غذا، تا اون هم امتحانش کنه؟

بهترین غذای منوی رستوران

5 پسندیده

من خودم باشم و اوضاع اقتصادی مساعد باشه از اول لیست شروع می کنم میرم تا آخر . بعدش رستوران و عوض می کنم.

4 پسندیده

استیک رو پیشنهاد میدم، بقیه غذاها بیرون و تو خونه خیلی فرقی با هم ندارن!

استیک

با دوستم برای یه چالش سر اون غذا شرط می‌بندم؛‌ خود به خود یا من میبازم و یا ایشون و بعد با هم میریم غذا رو تست می‌کنیم :yum:

4 پسندیده

من ترکم و به عنوان یه ترک اگه منوی یه رستوران کوفته تبریزی داشته باشه حتما کوفته رو انتخاب میکنم.

اگر قرار باشه کوفته رو پرزنت کنم اینجوری روش ارزش گذاری میکنم:

کوفته جزو معدود غذا هایی هست که آشپز با دستش فرم غذا رو شکل میده و گلوله بی جون کوفته رو تبدیل به یه شاهکار هنری گرد و خوشمزه میکنه.

وقتی داری کوفته میخوری هیچ وقت نگران این نخواهی بود که قراره کوفته تموم بشه چون وقتی کوفته رو تموم میکنی و به وسطش میرسی کوفته تو رو با یه هسته که معمولا شامل مغز گردو یا تخم مرغ! هست بدرقه‌ت میکنه.

بدنه کوفته معمولا نه روغنیه نه خشک؛ نه سفته و نه نرم؛ نه گوشتی خالصه و نه حس غذای کربو هیدراتی رو میده … کوفته کوفته است. با هیچ چیزی نمیشه مقایسه‌ش کرد!

کوفته یه شاهکار مهندسیه …

کوفته تبریزی

7 پسندیده

من متقاعد شدم بخورم ولی تخم مرغ توش نباشه

4 پسندیده

اصلش اینه که توش مغز گردو بزارن . چون بدنه کوفته معمولا لپه و حبوبات توش داره یکمی تبعش سرد هست و گردو کمک میکنه که بعد از خوردن کوفته نفخ نکنه آدم .

اگه تهران بودم حتما یه بار با چند تا از بچه های پادپرس میرفتیم میخوردیم

2 پسندیده

بدین وسیله از شما دعوت میشه به سوال دیگری پاسخ دهید.
کدوم پادپرسی رو دعوت میکنی؟

1 پسندیده

کباب بختیاری
سبزی پلو با ماهی

سلام
فکر می‌کنم پاسخ این موضوع ارتباط مستقیمی با منطقه جغرافیایی داره و اینطور نیست که یک غذای خاص رو در هر رستورانی با کیفیت خوب تجربه کنیم. مثلا چلوماهیچه خیلی از رستوران‌ها رو اصلاً نمیشه نگاه کرد.

چندتا مثال می‌زنم:

در منطقه شرق ایران:
اگه بیرجند (مرکز خراسان جنوبی) باشیم فقط کشک و بادمجون مخصوص اونجا (رنگ کشک بیرجندی بنفش تیره هست و تا حدی به سیاهی میزنه) همچنین گوشت داغ سنتی بیرجند

اگه منطقه کاشمر باشیم فقط قورمه گوسفندی و لاغیر

کباب‌های مشهد در هیچ کجای ایران نظیر نداره (مخصوصاً شیشلیک شاندیز مشهد)

و …

درصورتیکه در هیچکدوم از مناطق بالا ماهی خوبی به شما داده نمیشه و اگه اهل ماهی سفید و اوزون‌برون هستین طبیعتاً باید تو رستوران‌های شمال دنبالش باشین (البته اگه به جای ازون‌برون، ماهی اسبله بهمون ندن)

در عین حال در هیچ رستوران منطقه شمال نمی‌تونیم غذا (یا کباب) مرغوب با گوشت گوسفند پیدا کنیم (اکثراً از گوساله استفاده می‌کنن و گوشت گوسفند مرغوب در اونجا پیدا نمیشه)

و قطعاً برای غذاهایی مثل قلیه ماهی و … باید مزاحم عزیزان منطقه جنوب کشور بشیم.

کوفته تبریزی رو هم که دوستمون بخوبی مثال زدن. درصورتیکه همون کوفته تبریزی رو در منطقه دیگه شاید اصلاً نشه خورد.

تا چندسال قبل (زمانی که گوشت می‌خوردم) چون از گوشت جوجه و ماهی و گوساله بیزارم و فقط می‌تونستم با گوسفند ارتباط برقرار کنم، برای همین در سفرهام به منطقه شمال کشور، همیشه مشکل غذا داشتم!
از طرفی چون اهل فست فود (و همچنین غذاهای خارجی) نیستم در سفرهام به بلاد کفر همچنان این مشکل برقرار بود!
مثلا در کشور تایلند که بوی تهوع‌آور غذاهاشون معروفه، طرف با افتخار و سربلندی جلومون سوسک و عقرب و کرم و هزار آت و آشغال دیگه می‌خورد و زمانی که بهش گوشت گوسفند تعارف کردیم نزدیک بود بالا بیاره!! :joy: :joy:

1 پسندیده