بهترین کاری که ارزش آنرا دارد بقیه کارها را رها کنیم چکاریه؟

دوستان لطف کنن راهنمائی کنن!

3 پسندیده

یه کم سوال برام مبهمه. منظور از کار، کسب و کار هست (business)؟ یا صرفا فعالیتی که داریم برا گذروندن لحظه انجام میدیم (activity)؟‌

اگه منظور کسب و کار هست، مفهومی به اسم Hedgehog هست که میگه برای موفق شدن، دنبال کاری برو که ۱- عاشقشی ۲- درش توانمندی و ۳- پول درش هست.

images

اگه منظور فعالیت موقت هست، (به نظرم) فعالیت‌های انسانی فقط اونقدر ارزش داره که بقیه فعالیتا رو در لحظه به خاطرش رها کنیم، و مخصوصا فعالیتای مربوط به انسان هایی که بهشون نزدیک‌تریم و دوستشون داریم.

6 پسندیده

بازه زمانی لحظه چقدره؟
ممکنه به چندسال هم بکشه.
تو انتخاب و تغییر مسیر فعالیت ها، اولویت بندی مهمه. فکر میکنم منظور سوال این بوده که اولویت، حتی در فعالیت های انسانی که شما مطرح کردید، با چیست؟

در واقع انگار جواب این سوال با هدف و فلسفه و برنامه زندگی که زمان هم درش نهفتست، ارتباط داره.

3 پسندیده

نکته ی ظریفی بود، اون وقت همون طور که مطرح شد اولویت بندی ارزش‌هامون هست که مشخص میکنه انتخابمون چیه و بالتبع هر کسی اولویت‌های خودش رو داره.

1 پسندیده

سوالت من رو یاد مبحث هزینه فرصت انداخت. چیزی که برای هر فرد و برای هر کار متفاوت است. و چیز دیگه ای که به یاد آوردم و باز هم مربوط به مباحث اقتصادی هست نقل قولی از آقای میثم زرگرپور هست که میگفت پول و زمان همیشه با همدیگه بودند و هستند و هر وقت بحث از سود یا زیان میشه دومین سوال این که در چه محدوده زمانی؟

2 پسندیده

متشکرم منظور مفهوم کلی کار بود مثلا یکی همیشه مشغول کاره و برای تفریح فرصت نداره و برعکس یکی همیشه مشغول تفریحه و برای کار فرصت نداره یه عده ای همه زندگی شون میشه عبادت . یه عده مخلوطی از همه اینها . یه عده فقط کتاب میخونن .یه عده خودشون رو وقف دیگران میکنن و…

کاری که بهش علاقه دارین !

2 پسندیده

بهترین کار اینه بزرگترین هدفمون این باشه که دنبال حقیقت و شناخت خودمون و خوش حالی ( به معنای کسی که به حقیقت و زیبایی میرسه)بریم و از بقیه اعمال و مادیات و … فقط لذت ببریم اون موقعس که هر کارمون منحصر به فرد میشه هر لحظه تازگی داره برامون و افق جدیدی برامون باز میشه . فقط باید از سوال کردن از خودمون در راستای حقیقت دست نکشیم

3 پسندیده