به سایت‌های تخفیف گروهی اعتقاد دارید؟

من طرفدار سایت‌های تخفیف گروهی‌ام و ازشونم چندبار خرید کردم. مثلا سه سال پیش یه اورکت از یکیشون خریدم که هنوزم دارم استفاده میکنم. مرگ نداره (لعنتی)

اما توی یکی از این سایت‌ها یه مورد عجیب داشت.

یک ایرپاد (طرح) دیدم که تخفیف خورده بود با قیمت مشخص:

و همون کالا بدون تخفیف در دیجی‌کالا

برداشتم بهشون ایمیل زدم که آقا داستان چیه؟

که هنوز جوابی ندادن.
ولی خورد تو ذوقم. نمیگم دیگه از این سایت‌ها خرید نمیکنم, ولی دیگه مشخصا از سایت متهم خرید نخواهم کرد. تازه شانس آورد معرفیش نکردم اینجا :unamused:
نظر شما چیه؟ به تخفیف‌هایی که می‌بینید اعتماد دارید؟

4 پسندیده

من کلا وقتی یه چیزیو که در به در دنبالش بودم رو پیدا میکنم دیگه زیاد به تخفیفش کاری ندارم :roll_eyes:… کار شما لایک داره :+1:که به اشتباه اونا اعتراض کردین ولی ممکنه با وجود اینکه هردو مشابهن اما
گرون تره مدت بیشتری خدمت کنه :no_mouth:

1 پسندیده

چندتا نکته:.یکی اینکه سایت های تخفیف گروهی فقط " ثبت کننده " پیشنهادات داده شده از طرف فروشندگان هستندو.فروشنده اجناس نیستند .و ممکنه تخفیف های ارائه شده از طرف فروشندگان واقعی باشه یا غیر واقعی …و به نظرم این گونه سایت ها فقط پیشنهادات را ثبت می کنند .ولی نظارتی بر محتواندارند .و ارزیابی صحت تخفیف ها را در واقع به عهده فروشنده و خریدار گذاشته اند .
دوم اینکه دیجی کالا گاهی اوقات قیمت های بعضی اجناس را خیلی زیر قیمت اعلام می کنه که می تونه چند دلیل داشته باشه .مثلا فروشنده به علت خرید خیلی زیاد افر خیلی خوبی گرفته و اگر هم کالا را زیر قیمت بفروشه بازهم سود کرده .وبا اینکه فروشنده به پول کالا نیاز شدید داره و ترجیح میده سریع و زیر قیمت کالا را بفروشه تا سرمایه اش نقد بشه .و یا اینکه ممکنه دیجی کالا برای حذف رقیبان خود و انحصار بازار هرچندباضرر تعدادی از اجناس را زیر قیمت بفروشد که تحت عنوان دامپینگ تعریف می شود .که هم غیر عرفی است و هم غیرقانونی .
سوم اینکه :ما عملا در شرایطی هستیم که یک کالا ممکن است در یک زمان واحد توسط فروشندگان به چند قیمت متفاوت فروخته شود . و همه این قیمت ها هم قانونی باشد .{ ممکنه این شرایط را باور نداشته باشید .ولی این شرایط درحال انجامه .}
شما به عنوان خریدار می توانید از سایتهایی نظیر " ترب "استفاده کنید که بالای 50 درصد کارایی داشته و ارزانترین اقلام را البته فقط در بازار اینترنت به شما نشون میده .و حتی ممکنه شما با سرزدن حضوری به دوسه تا فروشگاه بازهم قیمت پایینتری پیدا کنید .
به عنوان مثال کالای هدفون بی سیم مدل i11-tws را من در سایت "ترب “از قیمت 110 تا 150 هزار تومان پیدا کردم .و درسایت” ایمالز "از مبلغ 90 تا 175 هزار تومان .
به نظرم این سلایت ها مفیدتر از سایت های تخفیف های گروهی هستند .

2 پسندیده

خیلی موافقم. اما چرا جواب ایمیل (مشتری ) رو نمیدن؟!

خودم شخصا توی دیجی‌کالا قیمت‌گذاری مشکوک (یا همون دامپینگ) ندیدم اما شاید به قول شما سایت از این اشکال مبراست و فروشنده قیمت‌گذاری کرده. که باز هم در این صورت, دیجی‌کالا باید بعنوان یه سایت مرجع توسط یکیشون مورد بررسی قرار میگرفت.

به هرحال فکر میکنم باید در مواجهه با سایت‌های تخفیف گروهی بیشتر محتاط باشم.

1 پسندیده

خوب درواقع اگر جواب ایمیل شما را می دادند جای تعجب داشت .فرهنگ مشتری مداری درایران اجباری و فراگیر نیست .بلکه انتخابی است .یا فروشنده زیر نظر شرکت های اروپایی و امثالهم کارمی کند که اموزش مشتری مداری دیده و چنانچه انجام ندهد شغل خود را از دست می دهد .یا شخصیت و فرهنگ شخصی فروشنده به گونه ای است که برای شما به عنوان خریدار هویت قائل است . اقتصادی که پرورش دهنده انواع دلالان و قاچاقچیان است به مشتری و خریدار صرفا به چشم کیف پول نگاه می کند .از این اقتصاد توقع مشتری مداری و پاسخگویی نداشته باشید .
سایت تخفیف جمعی وقتی با ایمیلی مشابه ایمیل شما مواجه می شود درواقع شما را جز افرادی می بیند که از خرید کردن ابا کرده و بنابراین ترجیح میدهد این گونه افراد از سیستم اش حذف شوند .این سایت ها برای تطبیق موارد تخفیف با دیجی کالا یا هرجای دیگر نیازمند سرمایه ای هستند که ممکن است این سرمایه گذاری بیشتر از مبلغی باشد که مشتری نصیبشان می کند .ودر واقع اگر بخواهند چنین کاری انجام بدهند بسیاری از تخفیفات خود را هم از دست می دهند پس ترجیح میدهند هرگونه اگهی که به انها داده میشود را در سایت خود قرار بدهند و سرمایه خود را در راستای تبلیغات بیشتر و جذب مشتری بیشتر قرار دهند .این سایتها به دنبال مشتری ثابت نیستند بلکه اگر هرمشتری یک بار از انها خرید کند برایشان کفایت می کند .
درمورد دامپینگ چه دیجی کالا چه هرسرمایه دار بزرگ دیگری در هرکشوری حتما درپی حذف رقبا می باشند .این قوانین و سیستم قانون گذاری و اجرایی یک کشور است که باید مترصد کوچکترین اقدام در این راستا باشد که بتواند از ان جلوگیری کند .این که در ایران این کار بطور مستمر انجام می شود و یا قوانین ناقص بوده ویا قوه مجری این امور در این راستا کارمی کنند یانه برای من مبهم است .

2 پسندیده

کلا تخفیف معقوله شیرینی هست. البته که من خیلی خرید اینترنتی نمیکنم چه با تخفیف چه بی تخفیف. ولی خب اگر سایت معتبرباشه مثل دی جی کالا و تخفیف بزنه قطعا وسوسه میشم!

2 پسندیده