به نظرتون برای حل مشکلات اموزش و پرورش بحث‌های اخیر میتونن راه حل باشند؟

اخیرا برای حل مشکلات اموزش و پرورش بحث هست که بودجه اموزشی و پرورشی با حقوق کارکنان جدا بشه.
به نظرتون اگه اجرا بشه راهگشای مشکلات این وزارت میشه؟
یعنی دیگه از بچه هامون پول نمیگیرن؟

2 پسندیده

در این مورد چند سوال مهم وجود داره:

  1. بعد از انجام این کار حقوق کارکنان از کجا تامین میشه؟
  2. بودجه‌ی اموزش و پرورش صرف چه زمینه‌هایی میشده و قراره صرف چه زمینه‌هایی بشه؟
  3. مگه اون پولی که از والدین برای تحصیل فرزندان میگیرن، صرف هزینه‌های داخلی مدارس نمیشه؟ (البته به نوع مدرسه که غیرانتفاعی، هیئت امنایی یا … باشد باید توجه کرد!)
4 پسندیده

تقریبا منم سوال های شما رو دارم ، ولی مدارس دولتی ما هم از بچه ها پول میگیرن که نباید بگیرن
بعد خبری از اردو ، امتحان های چاپی طول ترم (چون پول کاغذ ندارن) جایزه ، جشنواره و… توی مدارس نیست. و سوال مهم تر :

مگه مهم تر از اموزش و پرورش موضوع دیگه ای هست ؟
چرا دقیقا همین وزارت دچار بیشترین مشکلاته ؟

1 پسندیده

برای اینکه یک ملت رو بشه کنترل کرد ، باید اونها رو احمق نگهداشت . بالا بردن سطح درک افراد و پرداختن به آموزش و پرورش برای مسئولان دولتی ،فایده نداره که هیچ ،ضرر هم داره …
لذا آموزش و پرورش در کشور ما آخرین اولویت رو داره
در تحقیقی که یکی از بزرگان انجام داده در خصوص بررسی داستان های کتب درسی فارسی اول در سه کشور ایران ،چین و آلمان نتیجه این است که کودک ایرانی در کتاب درسی خود یاد می‌گیرد که مطیع و سر به زیر باشد. نگاه کودک ایرانی یا به سمت پایین است و یا از پایین به بالا نگاه می‌کند.
نگاه کودک چینی به اطراف است و یک نگاه دایره‌وار دارد، ولی کودک آلمانی یک حرکت و نگاه رو به جلو و هدفمند دارد. او به یک نقطه و هدف چشم دوخته و تنها برای رسیدن به‌ آن در یک خط سیر مشخص تلاش می‌کند و در نهایت هم موفق است.

4 پسندیده

یکم توضیح دقیقتر بدید. بودجه آموزشی و پرورشی یعنی چی؟
اگر مثل سیستم دانشگاه باشه، آدمهای مسئول صرفا فساد مالیشون رو زیر عنوان قانون دیگه ای انجام میدن. در طی ده سال گذشته توی دانشگاه ها، سعی شد که با پیچیده کردن قانون جلوی فسادهای موجود گرفته بشه، ولی هر کدوم، باعث آزار کسائی شد که به قانون بازی وارد نبودن.

3 پسندیده

خب مثلا هزاران میلیارد تومان بودجه اموزش و پرورشه ولی گویا بیشترش صرف حقوق و مزایای کارکنانش میشه و بودجه کمی برا هزینه اموزشی و پرورشی میمونه ، هر موقع هم افزایش بودجه صورت میگیره گویا به این حقوق و مزایا اضافه میشه.
حالا کارکنان ناراضی از حقوق و مزایا ، دانش اموزانم بی بهره از حق اموزشی خودشون ، تازه بایدم سالانه پول بدن مدرسه برای هزینه اموزشی ، حتی مدرسه میخواد یه کامپیوتر بخره میگرده از بین بچه ها پولشو جمع میکنه ، پول گاز و برق و اینام بماند ،
تازه اینم ول کنیم که کیفیت اموزش اصلا خوب نیست و بچه باید برا یادگیری درسش بیرون مدرسه بره اموزشگاه.
حالا بحث اینه که ردیف بودجه حقوق و مزایای کارکنان و معلمین این وزارت با بودجه ای که برای اموزشه جدا شه ، بعد مشخص میشه که هزینه ها چطوری صرف میشه
الان این همه هزینه میشه برا کارکنان و… که به چی برسیم ؟ … به اموزش و پرورش صحیح بچه های مملکتمون ، حال وقتی اموزش و پرورش درستی نداریم پس این همه هزینه چرا ؟!
حالا میخوان این دو بودجه رو جدا کنن که بتونن مدیریتش کنن ، خب سوال اینه ایا تاثیری داره ؟ و چرا ؟

3 پسندیده

کاملا حرف درستیه! شاید به خاطر همینه که کمیتمان در پرورش لنگ میزنه.

میشه درمورد این نگاه دایره واربیشترتوضیح بدید؟

مثل سیاست های به کارگرفته شده درهرمورد این یکی هم تاابتدای کارخوب پیش میره ولی بعدش بوی تعفنش راه می افته!به نظرم به جای ایجادقوانین ومصوبه های جدید باید باافرادخاطی برخورد کرد.
یکی ازکارهای مهمی که داره بعد ازعهدبوق راه میافته اینه که ازمون اغازین ازدبیرستانی هادرسال دهم گرفته تاعملکرد دبیرها رودرراهنمایی ازمایش کنن!
یک ازمون علمی هم که هرسال اموزش وپرورش از بچه هامیگیره بچه هاهرسال باید خودشون پولش روبدند!دست اخرهم که قبول میشن هیچی که هیچی!:disappointed_relieved:
یک کاردرست هم که کردند اینه که اومدند مهارت وتفکررسانه ای روتوی مدرسه هاتدریس میکنن{این درس درکشورهای خارجی شامل کانادا وچین نزدیک به چهل سال پیش تدریس میشده}

1 پسندیده

نیاز «مهرورزی » پرتکرارترین نیاز در چین است که به شدت با ساختار جمع‌گرای شرقی مطابقت دارد. در مرتبه‌های بعدی نیاز «فهمیدن » و همچنین نیاز به «ارائه و بیان » در چین قراردارند. به طور خلاصه می‌توان گفت کودک چینی به دنبال آن است که مهر بورزد، بفهمد و بفهماند. بعد از این سه نیاز که اساسا در ارتباط با دیگران (نیازهای جمعی) معنا پیدا می‌کنند، نیازهای شخصی‌تر مثل «پیشرفت » و «بازی » در چین، ظهور می‌کنند.

4 پسندیده

به نظرتون با چه روشهایی توی این وزارت میشه با افراد خاطی برخورد کرد ؟
اصلا فرد خاطی چه ویژگی هایی داره ؟

1 پسندیده

روش ها:
ازلحاظ مالی بررسی وضعیت مالی افرادتوسط معاون هرمنطقه،بررسی وضعیت کارکرد افراد{دبیران،مدیران و…}،بررسی مقدار پولی که درابتدای ثبت نام ازماگرفته میشه -درهمه جای منطقه پول یکسان باشه- افزایش رسیدگی به شکایات والدین ودانش اموزان و…
فرد خاطی کسیه که برحسب قانون وحقوق برابر افراد کارنمیکنه یابه عبارتی گوش بری هم میکنه!برای مثال:یه مدیر رومی شناختم که یه زمانی مدیر خودمون بود،علاوه برحقوقی که ازاموزش پرورش میگرفت وباکله گنده ها میپرید ازپدرومادر بچه های پولدار مدرسه هم از میوه وشیرینی بگیر تاپول وعیدی!اخرش هم برای مدرسه ودانش اموزا هیچ کاری انجام نمیداد به قول مااصفهونی ها ناس هم میزد که مدرسه پول نداره والا مانمیدونیم این پوله کجامیرفت! تااینکه پدرمادرا به اموزش پرورش منطقه شکایت کردند وتوی پرونده اش درج شد{تنها همین}! رسیدگی دراین موارد یکی ازبزرگترین کارها وبرای جریمه افزایش سال های خدمت ،تاخیر بازنشستگی،کاهش حقوق،کم کردن بن ها وتخفیفات معلمان و…

2 پسندیده