به نظرتون روابط خانوادگی یا فامیلی چه اهمیتی دارند؟

اثر فردی و اجتماعی مثبت و منفی این روابط چیست؟ برد زمانی و مکانی این تأثیرات تا چه حد است؟ در سراسر دنیا چگونه ازین تأثیرات بهره می‌برند؟ در صورت حذف یا کمبود اثر خانواده یا فامیل، چه جایگزین‌هایی همان کارکردها را خواهند داشت؟

چه تجربه‌هایی از تأثیر روابط خانوادگی یا فامیلی بر شخصیت و عملکرد خود و دیگران دارید؟

4 پسندیده

به نظر من اهمیتی ندارند و هر کس باید با کل فامیل ( البته اگر فقط به دلیل انتسابی یا عادت و چشم و هم چشمی باشه) قطع رابطه کنه و فقط همسر و فرزند هسته اصلی رابطه باشن و پدر و مادر و خواهر برادر در فرع این رابطه و بصورت یه رابطه دوستانه و منطقی باشه که هر کس سلایق خودشو انجام بده

1 پسندیده

امروزه که دیگه روابط فامیلی دچار مشکل شده. و خیلی هم اهمیتی نداره.
می مونه دو نوع روابط دیگه
روابط بین برادر و خواهر ها و رابطه بین فرزند و والدین.
روابط بین فرزند و والدین یه رابطه اصلیه و خیلی سخت میشه قطعش کرد چون دلیل وجود شخص پدر و مادره و بودن رابطه خیلی بهتر از نبودش هست.
رابطه بین برادر و خواهری هم می تونه مهم باشه و می تونه مهم نباشه بستگی داره ولی به قوی بودن رابطه بین فرزند و پدر و مادر نیست.
در کل رابطه بین فرزند و پدر مادر عمودیه یعنی از بالا وصل میشه به فرزند ولی رابطه بین برادر و خواهری افقیه و می تونه قطع بشه.

بد بد و بازم بد. مخصوصا برای اون نوجوان هایی که نگاهشون به خانواده و فامیل خودشون هست تو مواردی مثل کنکور و رشته دانشگاهی و ازدواج و … یعنی کوتاه بیای و حرفی نزنی هم سوارت میشند هم دور می گیرند(منظورم دور گرفتن چرخ هست).
یعنی یه جنگجو نیازه تا از این شرایط و فشارها بتونه بیاد بیرون و یه چوب بذار لای چرخ. به نظرم اولین دام و برای بچه ها پدر و مادر ها پهن می کنند بعد فامیل بعد جامعه.

1 پسندیده